| کد خبر: 194612 |

معاون ساخت وتوسعه راه‌ها:

◄ 200 کیلومتر راه و بزرگراه آماده بهره‌برداری است

از ابتدای سال‌جاری تاکنون 148 کیلومتر راه و بزرگراه زیر عبور قرار گرفته است و 200 کیلومتر دیگر نیز به زودی آماده بهره‌برداری خواهد شد.

تین نیوز

معاون ساخت وتوسعه راه‌ها خبر داد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون 148 کیلومتر راه و بزرگراه زیر عبور قرار گرفته است و 200 کیلومتر دیگر نیز به زودی آماده بهره‌برداری خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، محمدرضا کدخدازاده ضمن اعلام این خبر گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته 750 کیلومتر راه  وبزرگراه تا پایان سال‌جاری تکمیل خواهد شد که در سه ماه نخست سال‌جاری 148 کیلومتر آن زیر عبور قرار گرفته است.

وی از تکمیل شدن 200 کیلومتر دیگر راه و بزرگراه در آینده نزدیک خبر داد و افزود: این میزان هم بخش دیگری از برنامه سال‌جاری در حوزه راه‌ و بزرگراه است و شامل پروژه‌هایی با پیشرفت فیزیکی بالا و یا پروژه‌های مهم در شاهراه‌ها و گلوگاه‌های ترافیکی است.

کدخدازاده  اولویت توسعه راه‌ها را با تاکید بر مناطق کم‌تر توسعه‌یافته و تکمیل پروژه‌‌ها با پیشرفت فیزیکی بالا در سراسر کشور عنوان کرد و گفت: به منظور رفاه حال هموطنان برنامه‌ریزی شده تا هر بخشی از پروژه که آماده بهره‌برداری است زیرعبور قرار گیرد و بدین ترتیب در طول سال مقاطع مختلف از یک بزرگراه مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

 وی افزود: بهره‌برداری از  پروژه‌هایی که نقش مهمی در ایمنی بیش‌تر مسیر دارد و یا تکمیل باند دوم پروژه‌هایی که از ترافیک بالایی برخوردار است نیز بخش دیگر از برنامه‌های سال‌جاری است.

معاون ساخت وتوسعه راه‌ها یکی دیگر از رویکردهای اصلی در توسعه راه‌ها و بزرگراه‌ها را تکمیل کریدورهای ترانزیتی کشور دانست و اظهار داشت: تکمیل کریدورهای کشور به منظور توسعه ترانزیت و اتصال شبکه راه‌های کشور به مسیر حمل و نقل بین المللی یکی از مهم‌ترین اهداف ما است و در سال‌جاری بخش‌هایی از این کریدورها زیر عبور قرار می‌گیرد.

کدخدازاده ادامه داد: پروژه‌های قابل بهره‌برداری در سراسر کشور و استان‌ها انتخاب شده است و با توجه به فصل کاری بسیار محدود در مناطق سردسیر بیش‌تر پروژه‌ها در این مناطق در نیمه اول سال به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی تاکید کرد: پروژه‌های قابل بهره‌برداری به‌گونه‌ای انتخاب شده است که حتی اگر طول محور کوتاه هم باشد تاثیر قابل توجهی در ترافیک منطقه خواهد داشت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.