| کد خبر: 177065 |

◄ ساخت 32 کیلومتر از راه‌آهن شلمچه-بصره توسط ایران

معاون فنی و زیربنایی شرکت راه‌آهن با اعلام اینکه در ماه آینده از راه‌آهن قزوین – رشت بهره‌برداری خواهد شد، گفت: راه‌آهن کشور برای اتصال به مراکز بار و مسافر نیازمند صرف هزینه‌های بالایی است.

تین نیوز

معاون فنی و زیربنایی شرکت راه‌آهن با اعلام اینکه ماه آینده، راه‌آهن قزوین – رشت بهره‌برداری خواهد شد، گفت: راه‌آهن  کشور برای اتصال به مراکز بار و مسافر نیازمند صرف هزینه‌های بالایی است.

مازیار یزدانی دراین‌باره گفت: برای اتمام پروژه‌های حومه‌ای به حدود 900 میلیارد تومان بودجه نیاز داریم.

وی همچنین از بهره‌برداری 300 کیلومتر قطار حومه‌ای در سال جاری خبر داد و افزود: راه‌آهن مراغه-ارومیه به طول 153 کیلومتر در هفته جاری به بهره‌برداری خواهد رسید. این پروژه جزو کامل‌ترین پروژه‌های کشور است و در آن قطار با سرعت 160 کیلومتر در ساعت طی خواهد کرد.

یزدانی اضافه کرد: قطار راه‌آهن قزوین-رشت که در ماه آینده قول افتتاح آن را دادیم در تاریخ 26 آبان ماه جاری به‌صورت آزمایشی با حضور معاون اول رئیس‌جمهور افتتاح خواهد شد.

او اعلام کرد که برای اتصال راه‌آهن به مراکز بار به ساخت 500 کیلومتر خط آنتنی نیاز داریم که بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده قرار است 108 کیلومتر آن ساخته شود که با ساخت مجموع این خطوط آنتنی 40 میلیون تن به ظرفیت حمل شبکه ریلی اضافه خواهد شد.

وی خبر از بهره‌برداری تراک بندی بافق-بندرعباس به طول 235 کیلومتر داد و افزود: قرار است راه‌آهن کشور ما 700 پل از راه‌آهن بصره را نیز بسازد و طرف عراقی پول آن را بعداً بازپرداخت کند.

معاون فنی و زیربنایی شرکت راه‌آهن در ابن باره توضیح داد: ما از دولت عراق توقع داشتیم که همکاری بیشتری در جهت پیشبرد این پروژه و راه‌آهن شلمچه-بصره داشته باشد اما پس از وقفه ایجاد شده با کسب تکلیف از رئیس‌جمهور مقرر کردیم که 32 کیلومتر از این خط راه‌آهن را بسازیم.

یزدانی با اشاره به هزینه 220 میلیارد تومانی برای ساخت 800 متر پل بازشو از راه‌آهن بصره ادامه داد: با انجام این دو پروژه راه‌آهن ایران به عراق و بنده لاذقیه سوریه متصل خواهد شد.

او از موافقت روس‌ها برای تأمین فاینانس خط ریلی بافق-مشهد به طول 600 کیلومتر خبر داد و افزود: برای تکمیل خط دوم این پروژه حدود 5 هزار میلیارد تومان نیاز است و برقی‌سازی این مسیر نیز حدود دو میلیارد یورو هزینه در بر خواهد داشت

یزدانی همچنین در ادامه نشست خبری صبح امروز خود اولویت اول راه‌آهن را اتمام قطارهای حومه‌ای عنوان کرد و گفت: خودروهایی که وارد تهران می‌شوند آلودگی فراوانی را به وجود می‌آورند که برای حل این مشکل پروژه‌های ریلی برای حل این مشکل تدوین‌شده است.

وی به پیاده‌سازی خط ریلی تهران-گرمسار به طول 114 کیلومتر، تهران-قزوین با پیشرفت فیزیکی 80 درصدی و تهران-پرند با پیشرفت فیزیکی 30 درصدی اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد که پروژه ریلی تهران گرمسار و تهران هشتگرد امسال به بهره‌برداری برسد.

یزدانی همچنین ادامه داد: مسیر هشتگرد-پیشوا در حال اتمام است اما به دلیل وجود معارضان ملکی با وقفه روبه‌رو شده است و ما در حال رایزنی با استانداری البرز برای حل این مشکل هستیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.