| کد خبر: 248470 |

◄ مرجع اعلام آمار هواپیمای مورد نیاز کشور در یک افق زمانی مشخص کجاست؟

آمار تعداد هواپیمای مورد نیاز در یک افق زمانی مشخص را بخش هوایی نباید اعلام کند.

تین نیوز

مدتی پیش  بود که مدیر پروژه طراحی هواپیمای ۷۲ نفره دانشگاه امیرکبیر از نیاز کشور در سال ۱۴۱۰ به دستکم ۳۶۶ فروند هواپیما خبر داد که در همان زمان برخی کارشناسان حمل و نقل این پرسش را مطرح می کردند که چه مرجعی باید در مورد ناوگان حمل و نقل کشور در بخش های مختلف از جمله حمل و نقل هوایی نیاز سنجی کند؟

به گزارش تین نیوز،  مهرداد تقی زاده معاون اسبق حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در پاسخ به پرسش گفت: آمار تعداد هواپیمای مورد نیاز در یک افق زمانی مشخص را بخش هوایی نباید اعلام کند، بلکه این باید بر اساس طرح جامع حمل و نقل کشور سنجیده و اعلام شود.

وی در توضیح دلیل این دیدگاه خود در باشگاه متخصصان تین نیوز نوشت: نیازهای یک مد حمل و نقلی از سایر مدها جدا نیست و برنامه یک بخش روی بخش‌های دیگر اثر می‌گذارد.

بیشتر بخوانید:

این کارشناس حمل و نقل در پاسخ به این پرسش که آیا طرح جامع مصوبی که راهنما باشد وجود دارد که به آن بتوان رجوع کرد؟ افزود:  یک طرح جامع حمل و نقل توسط شرکت اجیس و مترا تهیه و در سال ۱۳۹۰ حدود ۹۰ درصد آن انجام  و  سپس متوقف شد.

وی تاکید کرد: اما در همین حدی هم که این طرح انجام شده، پاسخ بسیاری از سوالات را می‌دهد و الان نیز در حال بازنگری در حوزه معاونت حمل و نقل است.

تقی زاده خاطرنشان کرد: مشکل اینجاست که در کشور ما اکثر مدیران از طرح جامع و چنین اسناد بالادستی خوششان نمی‌آید و دوست دارند هر کاری که می خواهند انجام دهند.

او گفت: اما این منطق در جای خود قرار دارد که آمار تعداد هواپیمای مورد نیاز در یک افق زمانی مشخص را بخش هوایی نباید اعلام کند، بلکه طرح جامع حمل و نقل کشور باید اعلام نماید زیرا نیازهای یک مد حمل و نقلی از سایر مدها جدا نیست و برنامه یک بخش روی بخش‌های دیگر اثر می‌گذارد.

تقی زاده افزود: یعنی حتی اگر طرح جامع نمی داشتیم، باید یک کمیته فرابخشی و فرامدی در این مورد نظر می داد.

به گزارش تین نیوز، 14 مهر ماه امسال خبری در ایرنا منتشر شد که از بازدید سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت، روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، خواجه فرد مدیرعامل سازمان صنایع هوایی و منوچهر منطقی معاون حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت از پروژه طراحی هواپیمای ۷۲ نفره دانشگاه امیرکبیر خبر می داد.

در این خبر از قول مدیر پروژه طراحی هواپیمای 72 نفره دانشگاه امیرکبیر عنوان شد که کشور ما در سال ۱۴۱۰ دستکم به ۳۶۶ فروند هواپیما نیاز دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    این یارو چی حالیشه آخه

  • ناشناس 0 0

    باسلام
    سند مورد اشاره بین کارشناسان سازمان هواپیمایی کشوری نیز مقبولیت ندارد
    در این سند اصلا به آمار ناوگان هوایی کشور اشاره ای نشده و صرفا بخش هوایی را توسعه ابنیه و زیر ساخت فرودگاهی در نظر گرفته است که اساسا با نیاز صنعت هوایی در تضاد است