| کد خبر: 247186 |

◄ زمان رونمایی از اولین محصول تولید داخلی صنعت هواپیمایی اعلام شد

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری وعده داد اولین محصول تولید داخل در صنعت هواپیمایی تا ۳۶ ماه آینده رونمایی شود.

تین نیوز

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری وعده داد اولین محصول تولید داخل در صنعت هواپیمایی تا ۳۶ ماه آینده رونمایی شود.

به گزارش تین نیوز،  محمد محمدی بخش، اواخر مرداد ماه امسال در برنامه تهران ۲۰ گفت: علی رغم تمامی محدودیت اما خوب یادگرفته ایم که چگونه سرپای خود بایستیم و با جنگ تمام عیار مبارزه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با تدابیر اندیشیده شده، راه اندازی نهضت تعمیر قطعات و ارتقای جایگاه سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان سازمان حاکمیتی و استفاده از شرکت های دانش بنیان در حوزه صنعت هوانوردی و تبدیل کردن آنها به نظامنامه های مختلف دارای صلاحیت، تولید محصولات، دفاتر طراحی و دفاتر ساخت، با افتخار می گوییم که هم اکنون هیچ هواپیما، موتور و لندینگ گیری برای تعمیر به خارج از کشور نمی رود و حتی ایران میزبان کشورهای صاحب تکنولوژی برای تعمیرات وسایل پرنده است.

بیشتر بخوانید:

شهریور تمام شد، آئین نامه جدید حقوق مسافران هوایی ابلاغ نشد

 محمدی بخش گفت: با ابلاغ رئیس جمهور چند برنامه داریم یکی از این برنامه ها نهضت تعمیر قطعات است که پیشرفت چشمگیری داشته و ما در تلاش هستیم بخش های دیگر هم با کمک این نهضت به چرخه بازگردانده شود و مسیری که برای ما راهگشا خواهد بود موضوع ساخت هواپیمای بومی است به گونه ای که در حوزه های مختلف در لبه تکنولوژی قرار داریم.

رئیس سازمان هواپیمایی در پاسخ به این سوال که آیا در آینده نزدیک اقدام به ساخت هواپیمای داخلی خواهیم کرد؟ گفت: طراحی، دانش و تکنولوزی ساخت هواپیما امروز در کشور وجود دارد و در خصوص زمان بندی اجرای آن، برنامه ها کاملا تعریف  شده است و اولین محصول  خود را تا ۳۶ ماه آینده رونمایی خواهیم کرد.

وی افزود: در همه دنیا بخش دفاعی و بخش غیر نظامی در حوزه هواپیمایی محصولات مشترک تولید می کنند برهمین اساس با محوریت وزارت دفاع، وزارت راه شهرسازی و وزارت صنعت، معدن و تجارت کمیته ای تشکیل شده است که بر روند ساخت هواپیما های ایرانی نظارت می کند هرچند که اشکالاتی در زمینه اجرا داشتیم اما آنها را برطرف کردیم. 

وی افزود: با کنسرسیومی که میان سه وزارتخانه مذکور  تشکیل شده است امروز قاطعانه می گوییم که ساخت هواپیماهای بومی در کشور امکان پذیر است و حتما جوانان ایرانی خبرهای خوبی برای مردم خواهند داشت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 1 0

    وعده برای زمانی که نیستی. همان وعده سر خرمن. ازاین وعده ها منطقی هم داد. ساخت هواپیمای نفره!!!
    هر وقت غلطی کردید اعلام کنید. همین ناوگان اکثرش را خواباندید. بشمار وقتی آمدی چند هواپیما پرواز میکرد، الان چندتا. فقط حقوق گرفته و فرصت ها را میسوزانید.

  • ناشناس 0 1

    شمارا بخدا قسم با این کارهاکمر بقتل مردم بی گناه نبندید.

  • علیرضا 0 0

    بنام خدا میخواستم بگویم که وعده سرخرمن میدهد دیدم که اصلا اینجا معنا ندارد چون وعده از اساس دروغ و پوچ است. خدایا پناهی جز تو نداریم

  • ایرج ابراهیمی 0 1

    سلام ، نظرات مثبت ریاست سازمان در مورد طراحی و ساخت داخل بسیار ارزشمند است و امیدوارم ایشان دفتر نظارت و حمایت از طراحی و ساخت را مجددا در سازمان راه اندازی کنند. آقای دکتر بخشعلی پور و دیگر نیروهای تحصیل کرده در سازمان توان اجرای اینکار را دارند.
    ضمنا هواپیمای فجر۳ تمام کامپوزیت حاصل همکاری وزارت دفاع و وزارت راه و ریاست جمهوری بود ولی متاسفانه آنطور که باید به تولید انبوه نرسید و مورد استفاده قرار نگرفت.
    ایران۱۴۰ هم قابلیت رفع اشکال را دارد ولی بطور مطلوب مدیریت نشد.
    هواپیمای کشاورزی آوا۳۰۳ به روش انتقال تکنولوژی در ایران تولید شد ولی با سوء مدیریت دولتی در وزارت صنایع به تعطیلی کشیده شد.
    الان هم برای این پروژه های جدید بنظر می‌رسد نظارت سازمان و وزارت دفاع و وزارت راه و وزارت صنایع اراده کرده اند ولی ایرلاین ها و مشتریان این محصول جدید حداقل مشخصات هواپیمای مورد نیاز خود برای یک حمل و نقل سودآور را اعلام کردند و یا اینکه با تشخیص تیم طراحی و ساخت وسیله ای ساخته میشود و مورد استقبال ایرلاین ها قرار نمیگیرد و به سرنوشت ایران۱۴۰ خواهد رسید.
    ایران در حوزه هوایی بسیار توانمنداست و امیدوارم با مدیریت صحیح از این توانمندیها در جهت رفع نیازهای کشور درست بهره برداری شود