| کد خبر: 219102 |

در نامه ای به معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام شد

◄ نرخ فعلی «تن بر کیلومتر» پاسخگوی هزینه‌های سرسام‌آور رانندگان نیست

اخیراً ناجی سلامی رئیس کانون انجمن های صنفی رانندگان حمل کالای سراسر کشور و احمد کریمی دبیر کانون انجمن های صنفی کارفرمایی کامیون داران کشور در نامه ای به رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، درخواست به‌روزرسانی نرخ تن بر کیلومتر راه داشته‌اند.

تین نیوز

اخیراً ناجی سلامی رئیس کانون انجمن های صنفی رانندگان حمل کالای سراسر کشور و احمد کریمی دبیر کانون انجمن های صنفی کارفرمایی کامیون داران کشور در نامه ای به رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، درخواست به‌روزرسانی نرخ تن بر کیلومتر راه داشته‌اند.

به گزارش تین نیوز، در این نامه آمده است: «هدف از اجرای طرح محاسبه نرخ حمل کالا بر اساس تن بر کیلومتر، واقعی کردن کرایه حمل، تأمین هزینه های ناوگان و تضمین سود حاصل از سرمایه گذاری است اما با وجود گذشت دو سال از اجرای این پروژه، حمل کالا بر اساس تن بر کیلومتر، همچنان بخشی از عوامل مؤثر در تعیین کرایه حمل دیده نشده است.»

در این نامه تأکید شده است که علاوه بر آن نرخ تعیین شده تا زمانی پاسخگوی هزینه ها و سود حاصل از سرمایه گذاری است نرخ انواع کالا و خدمات در بخش حمل و نقل جاده ای و عمومی افزایش قابل ملاحظه‌ای نداشته باشد از همین رو در هر زمان که احساس شود نرخ شاخص پاسخگو نیست، بلافاصله باید به‌روزرسانی شود.

در این نامه ذکر شده است که در دو سال گذشته، تعیین نرخ برای مدت زمان مشخص یک‌ساله محاسبه و اجرا شده است؛ هر چند که شاخص 1822 ریال به طور کامل در سراسر کشور اجرا نشده است اما در صورت اجرای کامل نیز با توجه به افزایش بی رویه و سرسام آور نرخ کالا و اقلام پر مصرف نظیر لاستیک، روغن موتور، قطعات یدکی و ... باز هم پاسخگوی هزینه ها نیست.

در پایان این نامه از معاون وزیر راه و شهرسازی خواستار این شده اند که در اسرع وقت نسبت به تشکیل جلسه کمیته راهبری با موضوع تعیین نرخ شاخص بر اساس هزینه‌های فعلی به منظور ابلاغ و اجرا در سراسر کشور هماهنگی‌ها و اقدامات لازم به عمل آورند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 1 0

    سلام. آخه این چه فرمولیه که برای تن کیلومتر گذاشتین که هر ماه باید یه قانون و آیین نامه و دستور العمل جدید صادر بشه و اعدادش رو اصلاح کنن. نتیجه این همه اتلاف انرژی و وقت این شده که یه عددی رو توافق میکنن بعد ضرایب رو جوری تعیین میکنن که به اون عدد برسن. عین گذروندن واحد آزمایشگاه توی دانشگاه شده.جواب آزمایشات رو از بچه های ترم قبل میگرفتیم و جواب آزمایش رو میدونستیم.اندازه گیری ها رو جوری ثبت میکردیم که به همون جواب برسیم

  • سیددلاورموسوی 1 0

    سلام.
    گرچه از نظر‌ ما اصل این نامه و متن ان زیر سئوال است.
    اما حواسمان باشد نوش دارو پس از مرگ سهراب نباشد.