بازدید سایت : ۸۵۸۰۱

◄ رشد عملکرد ۲۱ درصدی جابه‌جایی در کریدور شمال جنوب از مرز آستارا

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به افزایش ۲۱ درصدی خروجی مرز از تردد ۷۶ هزار دستگاه کامیون طی هفت ماهه امسال از مرز آستارا خبر داد.

رشد عملکرد ۲۱ درصدی جابه‌جایی در کریدور شمال جنوب از مرز آستارا
تین نیوز |

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به افزایش ۲۱ درصدی خروجی مرز از تردد ۷۶ هزار دستگاه کامیون طی هفت ماهه امسال از مرز آستارا خبر داد.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، جواد هدایتی مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: آمارها از افزایش ۲۱ درصدی خروجی مرز و تردد ۷۶ هزار دستگاه کامیون طی هفت ماهه امسال از مرز آستارا به عنوان مهم ترین مرز شاخه غربی کریدور شمال- جنوب خبر می دهد.

هدایتی اظهار کرد: این مهم در راستای اقدامات ملی انجام شده به منظور تسهیل مناسبات جاری بین ایران و کشورهای منطقه اوراسیا طی تفاهم های تجارت ترجیحی و افزایش مستمر حجم مراودات بازرگانی، محقق شده است.

وی حجم تُناژ ترانزیت ورودی بالغ بر ۵۲۵ هزار تُنی در بازه زمانی هفت ماهه از مرز آستارا را نشان دهنده رشد ۲۰ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خواند و بیان کرد: ترانزیت ورودی از این مرز در سال ۱۴۰۲ نیز با رشد ۱۸۴ درصدی همراه بوده و تحقق آن محصول توافقات مؤثر حمل و نقل بین المللی سه جانبه جمهوری اسلامی ایران، جمهوری آذربایجان و فدراسیون روسیه در راستای ارتقاء عملکرد این کریدور و تسهیل فعالیت ها در این مسیر راهبردی است.

به گفته مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان، بر اساس اطلاعات سامانه نوبت دهی مکانیزه راه اندازی شده در مرز آستارا، در هفت ماهه امسال نیز تقاضای سفر و نوبت صادره برای رانندگان ایرانی و خارجی به منظور عبور از این پایانه رشد ۱۶ درصدی به خود دیده است.

هدایتی تأکید کرد: متوسط تعداد نوبت مکانیزه صادره برای رانندگان در هفت ماهه امسال ۲۰۸ فقره در روز بوده و بیشترین میزان آن اردیبهشت ماه با صدور ۲۳۸ فقره نوبت مکانیزه در روز به ثبت رسیده که از استقبال رانندگان و شرکت های حمل و نقل بین المللی در استفاده از سامانه نوبت دهی، کنترل ترافیک ناوگان تجاری سنگین در محدوده شهر آستارا و رضایتمندی رانندگان سایر ملیت ها را در استفاده از این مرز حکایت دارد.

وی افزود: رانندگان با مراجعه به درگاه اینترنتی https://borderpark.ir و ثبت درخواست نوبت، و بر اساس ورود به محوطه گمرکی، انجام تشریفات اداری و عبور از نقطه صفر مرزی فراخوان می شوند و این سامانه با هدف ارتقای قابلیت استفاده رانندگان خارجی، به هفت زبان زنده دنیا تجهیز شده است.

هدایتی تصریح کرد: اقدامات متنوعی از سوی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای در حوزه نرم افزاری و سخت افزاری به منظور ساماندهی ترافیکی و توسعه زیرساخت های لجستیکی در محدوده مرزی آستارا با هدف تسهیل تجارت با همسایگان، نظم بخشی و تسریع در عبور و مرور ناوگان جاده ای در مرزهای مشترک با اولویت مرز آستارا آغاز و برخی از آن ها عملیاتی شده است.

وی ادامه داد: راه اندازی سامانه نوبت دهی، توسعه زیرساخت های مرزی نظیر تقویت و بازسازی پل قدیم ماشین رو، احداث پل روگذر جدید بر روی جاده باغچه سرا، تملک و زیرسازی سایت پایانه مرزی جدید و توسعه ۲/۲ هکتاری فضای پارکینگ پس کرانه مرزی از جمله اقدامات انجام شده است.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی با اشاره به شروع دوره اوج تقاضای صادراتی و ترانزیتی سال جاری، اظهار کرد: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در تعامل با تمام دستگاه های دولتی استانی و ملّی مرتبط به منظور بهبود عملکرد مرز آستارا و ارائه خدمات لجستیکی به تجار، بازرگانان، رانندگان و شرکت های حمل و نقل اهتمام دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.