| کد خبر: 217776 |

◄ نارضایتی رانندگان از نحوه توزیع بار در پایانه نسیم شهر تهران

یک فعال بخش حمل و نقل جاده‌ای بی‌عدالتی در نحوه توزیع بار و نرخ کرایه، جولان دلالان بار به‌صورت آشکارا و عدم تمکین به قانون محاسبه نرخ کرایه بر حسب تن کیلومتر را از تخلفات فاحش پایانه بار نسیم‌ شهر تهران دانست.

تین نیوز

یک فعال بخش حمل و نقل جاده‌ای بی‌عدالتی در نحوه توزیع بار و نرخ کرایه، جولان دلالان بار به‌صورت آشکارا و عدم تمکین به قانون محاسبه نرخ کرایه بر حسب تن کیلومتر را از تخلفات فاحش پایانه بار نسیم‌ شهر تهران دانست.

به گزارش تین نیوز، نوید خیرمند با بیان این‌که این معضلات را با توجه به مشاهدات عینی خود و همچنین گزارشات رسیده توسط دیگر رانندگان (تمامی کلاس‌های باری) بیان کرده است، از مسئولان خواست با بازدید نامحسوس از پایانه مذکور شاهد مشکلات به زعم او یکی از بزرگترین مراکز توزیع ناعادلانه بار باشند.

این راننده کامیوندار افزود: پایانه نسیم شهر امکانات برای اعلام بار دارد ولی آن مکان سال‌ها رها شده و رانندگان باید برای پیدا کردن بار ساعت‌ها در سالن مدور آن می‌چرخند تا شاید باری که مناسب با مسیر خود باشد را پیدا کنند.

به گفته وی در پایانه شرکت‌هایی هستند که از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مجوز فعالیت گرفته اند اما قوانین همین سازمان را اجرا نمی‌کنند و در اکثر غرفه‌ها چندین میز برای دلالان گذاشته شده و هرکدام برای خود پاتوقی به راه انداخته‌اند و اعلام بار می‌کنند.

خیرمند افزود: در حالی که در این مکان می‌توان با حفظ شأن و شخصیت رانندگان اعلام باری در خور داشت اما اعلام بار با روش‌های عصر حجری توسط تعدادی تابلو وایت بورد تبدیل به بازار شام شده است، آن هم در عصر فناوری و تکنولوژی.

وی عنوان کرد: در این پایانه تعداد غرفه‌ها (با احتساب پاتوق های دلالان در هر غرفه) از تعداد بارهای موجود بیشتر است و این دقیقا معضل بزرگ آن پایانه است و به همین جهت هیچ‌کدام نرخ تن کیلومتر را نه تنها اجرا نمی‌کنند بلکه از بنیان آن را انکار می‌کنند و در این میان رانندگان اجباراً و از روی استیصال مجبور به مفت‌بری و زیاندهی می‌شوند و سود آن را صاحبان سرمایه و کالا می‌برند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.