| کد خبر: 199185 |

در مورد بیمه تکمیلی رانندگان متاسفانه به هیچ عنوان خدمات خوبی به رانندگان ارایه نمی‌شود و با وجود پیگیری این کانون، متاسفانه شرکت بیمه آتیه‌سازان و کانون شرکت‌های حمل و نقل جوابگو نیستند.

تین نیوز

کانون انجمن‌های صنفی رانندگان ناوگان جاده‌ای حمل کالای کشور در نامه‌ای به وزیر راه و شهرسازی از عدم اجرای ابطال مصوبه 166 شواریعالی هماهنگی ترابری کشور خبر داد.

به گزارش تین نیوز، در این نامه اعلام شده است: با وجود ابطال مصوبه 166 شورایعالی هماهنگی ترابری کشور مبنی بر افزایش 2 درصدی میزان کارمزد (کمیسیون) شرکت‌های حمل و نقل داخلی، تاکنون مشکل مربوط به کارمزد حل نشده است... از آنجایی که این موضوع  به تمام انجمن‌های صنفی و رانندگان کشور اطلاع‌رسانی شده، خواهشمند است برای جلوگیری از تضییع حقوق رانندگان مصوبه فوق برابر فرمایش جنابعالی هرچه سریعتر ابطال گردد.

photo_2019-11-05_10-42-10

این کانون همچنین در نامه‌ دیگری به وزیر راه و شهرسازی، اعلام کرده است: با توجه به درخواست این کانون در خصوص لغو مصوبه شماره 205 شورایعالی هماهنگی ترابری کشور، بیمه تکمیلی رانندگان که قرارداد آن توسط کانون شرکت‌های حمل ونقل منعقد شده، متاسفانه به هیچ عنوان خدمات خوبی به رانندگان ارایه نمی‌شود و با وجود پیگیری این کانون، متاسفانه شرکت بیمه آتیه‌سازان و کانون شرکت‌های حمل و نقل جوابگو نبوده و قرارداد به صورت تحمیلی و سری بسته شده است و تنها نافع قرارداد، کانون شرکت‌های حمل‌ونقل بوده که برابر قرارداد 20 درصد از حق بیمه به عنوان مشارکت در منافع، برایشان لحاظ شده است و در این میان چیزی عاید رانندگان نمی‌شود... این کانون به عنوان متولی رانندگان سراسر کشور آمادگی دارد چنانچه مصوبه 166 شورایعالی هماهنگی تربرای کشور ابطال شده و مبلغ 2 درصد کمیسیون اضافه دریافتی به نفع رانندگان مسترد گردد، قرارداد بیمه تکمیلی با یکی از بهترین شرکت‌های بیمه‌ای و با بهترین شرایط پوشش منعقد نماید و رانندگان را از منت شرکت‌ها و بلا تکلیفی خلاص نماید.

photo_2019-11-05_10-42-05

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محسن متقین 0 0

    باسلام

    درنامه اول
    لطفا به خبرنگار درج کننده خبرگوشزد فرمایید متن رابا دقت بیشتری بخوانند و امانت دار باشند .دراین نامه تقاضای ابطال ولغو مصوبه ۱۶۶شورای عالی ترابری آورده شده است .ولی ایشان نوشته اند با وجود ابطال مصوبه ۱۶۶ هنوز مشکل دودرصد کمیسیون حل نشده است .
    براستی شما از متن این نامه چنین استنباطی داشته آید یا خبر ابطال مصوبه ۱۶۶ شورای عالی ترابری را از یک منبع موثق دیگری دارید ودراینجا نظر خودتان را نوشته آید که البته باید دقیقا منبع خبر تان را معرفی می‌کردید.



    واما نامه دوم
    این شرکت های حمل ونقل وانجمن ها وکانون آنان بود که چون درسال قبل حق بیمه تکمیلی رانندگان را باید از محل درآمدهای خودشان پرداخت می‌کردند به این مصوبه اعتراض دارند خواهان ابطال مصوبه هستند وهراز گاهی تهدید میکنند که ما میرویم از طریق دیوان عدالت اداری مصوبه ۲۰۵ راباطل میکنیم وجلسه ای که دراین نامه اشاره شده است در حضور وزیر محترم راه این کانون شرکت ها بوده اند که تقاضای ابطال مصوبه ۲۰۵را داشته آمد وجناب آقای سلامی فرموده اند هیچ اشکالی ندارد اگر مصوبه ۲۰۵ خلاف قانون است وقرار است ابطال شود اشکالی ندارد دودرصد کمیسیونی که بنا حق دراصلتح بند ۹مصوبه ۱۵۴ودر مصوبه ۱۶۶بنا احقاق بیش از ده سال است شرکتها از راننده میگیرند وخدمات نمیدهند زایمان برگردانید ماخودمان بلدیم راننده را بیمه کنیم .

    ودر آخر اینکه درطول سه قبل این شبهه وجود داشت که چرا با وجود تقاضای مکرر جامعه رانندگان این قرارداد بین بیمه آتیه سازان وکانون انجمن های صنفی شرکت ها را درفضای عمومی منتشر نمیکنید تا شفاف و واضح باشد .
    امروز با این نامه که صراحتا دران بیان شده بیست درصد سود این بیمه بعنوان مشارکت به کانون شرکت ها برمیگردد موضوع بسیار جدی شده است .واز اینجا به بعد پاسخگویی قانونی بودن یا غیر قانونی بودن اخذ وجه تحت عنوان سود مشارکت ،درحالی که وجه بیمه توسط عموم صاحبان کالا ودرقالب افزایش هزینه حمل کالا درکشور تامین میشود ووا بر این وجوه به حساب کانون انجمن های صنفی شرکت ها که حکم یک امانت دار را دارد،وباید میزان خدمات رسانی بیمه گذار به راننده را رصد کند بعهده خودشان است.
    ولی خبر خوبی بود .

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین