| کد خبر: 168031 |

◄ حذف بارنامه کاغذی تا سه ماه دیگر

تا سه ماه آینده بارنامه الکترونیکی جایگزین بارنامه کاغذی خواهد شد و با انجام این کار کمیسیون دریافتی شرکت‌های حمل‌ونقل از رانندگان شفاف‌سازی می‌شود.

تین نیوز

تا سه ماه آینده بارنامه الکترونیکی جایگزین بارنامه کاغذی خواهد شد.

فرامرز مداح معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اعلام این خبر گفت: با انجام این کار کمیسیون دریافتی شرکت‌های حمل‌ونقل از رانندگان شفاف‌سازی می‌شود.

مداح افزود: هرچند در بارنامه‌های کاغذی مطالبی قید می‌شود که هنوز برخی از دستگاه‌های اجرایی به آن استناد می‌کنند اما حذف بارنامه‌های کاغذی در جلوگیری از دریافت کمیسیون اضافی از رانندگان مؤثر است.

او بیان کرد: اکنون تمام اطلاعات بارنامه‌های کاغذی و الکترونیکی در سامانه سازمان راهداری ثبت می‌شود و مدیر فنی در شرکت‌های حمل‌ونقل موظف‌اند پس از بارگیری کامیون را بازدید کنند.

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اظهار کرد: برای جلوگیری از حضور رخ‌به‌رخ رانندگان در شرکت‌های حمل‌ونقل برای دریافت بار، اصلاح آیین‌نامه وظایف مدیر فنی در شرکت‌های حمل‌ونقل آماده‌شده است که با تصویب دولت، شرکت‌های حمل‌ونقل به‌صورت الکترونیکی با رانندگان ارتباط برقرار می‌کنند و هرگونه پرداخت کمیسیون از طرف رانندگان به‌صورت الکترونیکی و شفاف خواهد بود.

مداح افزود: ارتباط رخ‌به‌رخ بین شرکت‌های حمل‌ونقل و رانندگان سبب شده که هرگونه پرداختی اضافی از طرف رانندگان به شرکت‌ها به‌صورت نقدی انجام شود و هیچ‌گونه ردپایی باقی نماند درحالی‌که با حذف بارنامه کاغذی و با صدور بارنامه الکترونیکی مسائل و مشکلات مربوط به دریافت کمیسیون اضافی از رانندگان حل‌وفصل می‌شود.

او تأکید کرد: در صورتی‌که صدور بارنامه کاغذی در کشور متوقف و تمام بارنامه‌ها و پرداخت کمیسیون رانندگان نیز به‌صورت الکترونیکی انجام شود، بسیاری از مشکلات کامیون‌داران در این زمینه برطرف می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اظهار کرد: بسترهای لازم برای صدور بارنامه الکترونیکی در کشور فراهم‌شده و اکنون در بسیاری از استان‌ها بارنامه‌ها به‌صورت الکترونیکی صادر می‌شود و به‌تدریج با برنامه‌ریزی مناسب تا 3 ماه آینده صدور بارنامه کاغذی در حمل‌ونقل جاده‌ای متوقف می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.