| کد خبر: 231358 |

عباس آخوندی در کلاب هاوس به گفتگو با متخصصان و فعالان حوزه حمل‌ونقل نشست و به سوالات آنها پاسخ داد.

تین نیوز

عباس آخوندی در کلاب هاوس به گفتگو با متخصصان و فعالان حوزه حمل‌ونقل نشست و به سوالات آنها پاسخ داد.

به گزارش تین نیوز، در این گفتگو که توسط تین نیوز و با عنوان « از وزارت راه‌وشهرسازی تا ریاست جمهوری» برگزار شده بود آخوندی به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری انتخابات 1400 به سوالات پیرامون حمل و نقل پاسخ داد و به تیین برنامه‌های خود در بخش حمل‌ونقل پرداخت. در ادامه خلاصه صحبت‌های او را می‌خوانید. این صحبت‌ها به تدریج منتشر خواهد شد.

* توسعه ناوگان

با توجه به خصوصی‌سازی غیراصولی شرکت‌های حمل‌ونقل در ادوار گذشته و سرمایه‌گذاری چشم‌گیری که در نوسازی و توسعه ناوگان نیاز دارد، ناوگان ریلی ما به  شکل چشم‌گیری رو به افول بود. با بازبینی مدل‌های درآمدی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی، ارائه مضامین به سازندگان ناوگان و بسترسازی برای انتقال فناوری‌های روز ما توانستیم مجددا موتور نوسازی ناوگان را راه بیندازیم به شکلی که میانگین سن ناوگان را از حدود 30 به زیر 25 سال برسانیم.

*توسعه حمل‌ونقل باری

برای توسعه حمل‌ونقل باری یک از مهم‌ترین موضوعات، ایجاد امکان تبادل بار در مبدا و مقصد به سیستم ریلی است. برای دستیابی به این مهم سرمایه‌گذاری بزرگی در بنادر جنوبی و شمالی صورت گرفت و بیش از 85 کیلومتر خط اختصاصی تجاری برای اتصال 15 واحد صنعتی به سیستم راه‌آهن انجام شد. و با بهبود بهره‌وری خطوط موجود و اتصال به سیستم ریلی کشورهای همسایه توانستیم میزان بار حمل‌شده را 50 درصد و میزان بار ترانزیتی را 200 درصد افزایش بدهیم.

*توسعه گردشگری بدون توسعه حمل‌ونقل ممکن نیست

ما کلی مسابقه گذاشتیم که ایستگاهی که در خور شان تخت جمشید باشد را ایجاد کنیم و بتواینم این سیستم را راه بیندازیم که اگر کسی خواست راحت به تخت جمشید برود و بدون خستگی برگردد و در فاصله دو کیلومتر ی در مرودشت از هتل و اسکان لذت ببرد. فقط هم مختص خارجی ها نبود. نمی خواهم از کسی گله بکنم چون لطفی ندارد اما نیاز به توجه کل دولت دارد. دولتی که تصورش این است که مرودشت فقط یک سکو به عنوان ایستگاه می‌خواهد تا دولتی که تصور می‌کند تخت جمشید افزون بر میراث فرهنگی بودن و افتخار ما یک مرکز توسعه اقصتادی است. مثل کاری که ترکیه کرد. درآمدشان از توریسم فکر باید چیزی حدود 23 میلیارد تا 35 میلیارد دلار در سال باشد. همه اینها بر اساس یک حمل‌ونقل سالم و ایمن و پاک انجام شده است. 

* توسعه بدون نظریه ممکن نیست

فکر میکنم بزرگ ترین ماموریتی که برای نسل خودمان قائل هستم این است که با صداقت به نسل جدید بگوییم این تجربه ماست و این تجربه می‌گوید باید به سمت یک نظریه برویم  و بدون نظریه نمی‌توان توسعه داشت. اینکه عده ای بگویند ما سوسیال دموکرات هستیم و بعد هم دنبال سوسیال دموکراسی باشند و هم دنبال خصوصی سازی باشند هم می‌خواهند هم چیز را دولتی کنند، ای آشفتگی فقط و فقط منجر به فساد و عقب ماندگی ایران می شود. وظیفه خودم می دانم با مردم صادق باشم و با نسل بعدی. 

 

 

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • احمد 3 0

    آقای آخوندی عموما آنجا که باید کار سیاسی می کردند ، مهندسی کردند!! و آنجا که باید مهندسی می کردند ، شروع به کار سیاسی_ بقول پیامبر اکرم ص خطاب به پیشوای مینیسک و ورمیسک و بروسکه! " در همه چیز نصفه و نیمه بودند"!!

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین
helptinn

تین‌نیوز در مدت 12 سال فعالیت مستمر، با رعایت اصل بی‌طرفی رسانه‌ای، اخبار، گزارش‌ها و رویدادهای حمل‌ونقل کشور را تحت پوشش و به‌طور رایگان در اختیار علاقه‌مندان و متخصصین قرار داده است.
ادامه فعالیت این رسانه علاوه بر حمایت‌های معنوی شما که همواره از آن بهره‌مند بوده‌ایم، نیازمند حمایت مادی شما است.

از ما حمایت کنید