| کد خبر: 232656 |

تشکیل کمیته برای بررسی علل واژگونی اتوبوس خبرنگاران محیط زیست

به دستور وزیر کشور قرار است کمیته‌ای با حضور دستگاه‌های ذیربط برای بررسی علل رخداد این حادثه تشکیل شود.

تین نیوز

در پی واژگونی اتوبوس خبرنگاران محیط زیست در حوالی نقده که به فوت خبرنگاران ایسنا و ایرنا انجامید، مدیر دفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: به دستور وزیر کشور قرار است کمیته‌ای با حضور دستگاه‌های ذیربط برای بررسی علل رخداد این حادثه تشکیل شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مسعود تجریشی ضمن خودداری از اظهارنظر درباره چرایی حمل و نقل خبرنگاران با اتوبوسی فاقد صورت وضعیت، هرگونه اظهار نظر را منوط به نتیچه به دست آمده در کمیته بررسی دانست و گفت: به‌طور قطع نتیجه این کمیته را اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

 وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه واژگونی اتوبوس خبرنگاران و فوت دو نفر از آنان یکی از تاسف‌بارترین حوادث هفت سال اخیر برای جامعه محیط زیست ایران بوده است، اظهار کرد:  هر دوی این عزیزان در هفت سال اخیر دلسوزانه همه هم و غم‌شان محیط زیست کشور بود.

مدیر دفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه افزود:‌ ما هر ساله خردادماه برنامه‌ریزی می‌کنیم تا سمن‌ها و تشکل‌های مردمی منطقه‌ای و کشوری، متخصصان و در نهایت دستگاه‌های دولتی از پروژه‌های احیای دریاچه ارومیه بازدید کنند. طی این مدت همواره در جهت حفظ شأن این افراد تلاش و  بهترین هتل‌ها،‌ پروازها و ... را فراهم کرده‌ایم و مسایل مالی برایمان مطرح نبوده است.

وی درباره استفاده از اتوبوس کارگران کارخانه سیمان برای جابجایی خبرنگاران در سفر  فشرده مطبوعاتی گفت: منتظر نتایج بررسی‌ها باید ماند ولی به نظر می‌رسد شاید این اتوبوس برای این تور مطبوعاتی مناسب تشخیص داده شده باشد.

بیشتر بخوانید:

بازداشت راننده اتوبوس حامل خبرنگاران

دستور وزیر راه برای بررسی سانحه واژگونی اتوبوس خبرنگاران

تجریشی در پایان اظهار کرد: به دستور عیسی کلانتری - رییس سازمان حفاظت محیط زیست - با یک بیمارستان خصوصی صحبت کردیم تا بقیه پیگیری‌های درمانی خبرنگاران مصدوم به صورت رایگان در تهران انجام شود.

به گزارش ایسنا، در حالی تجریشی درباره چرایی حمل و نقل خبرنگاران با اتوبوسی فاقد صورت وضعیت اظهار نظری نمی‌کند و مدعی است که ستاد احیای دریاچه ارومیه بهترین امکانات را برای خبرنگاران فراهم می‌کند که به گفته خبرنگاران این حوزه، بار اول نیست که امکانات بد و نامناسب مثل اتوبوس نامناسب یا پروازهای ارزان قیمت در اختیار خبرنگاران قرار می‌گیرد یا مسیرهای بازدید خبرنگاران را از جاده‌هایی برنامه‌ریزی می‌کنند که زودتر به مقصد برسند و برنامه به اتمام برسد. در واقع به دنبال این هستند که حداقل هزینه را برای بازدید و سفر خبرنگاران داشته باشند. این موضوع جدیدی نیست و قبلا هم شاهد آن بودیم.

در حالی تجریشی درباره چرایی استفاده از اتوبوس فاقد وضعیت اظهار نظر نمی‌کند که سرهنگ هادی امیدوار - فرمانده پلیس راه کشور- با تشریح تخلفات رخداده در حادثه اتوبوس خبرنگاران اعلام کرده بود که این اتوبوس فاقد صورت وضعیت و متعلق به کارخانه سیمان بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.