| کد خبر: 267140 |

راهکار فرانسه برای ترویج خودروهای برقی و حمل ونقل عمومی

فرانسه با سرکوب خودروهای سنگین و آلاینده به کمک افزایش هزینه های مالیات و پارکینگ، ساکنان خود را به سمت خودروهای برقی و حمل ونقل عمومی سوق می دهد.

تین نیوز

فرانسه با سرکوب خودروهای سنگین و آلاینده به کمک افزایش هزینه های مالیات و پارکینگ، ساکنان خود را به سمت خودروهای برقی و حمل ونقل عمومی سوق می دهد.

به گزارش فرانسه از یکم ژانویه قوانین مالیاتی خرید خودروی جدید را تشدید کرد و به افزایش هزینه های پارکینگ برای خودروهای سنگین و آلاینده پرداخت تا ساکنان خود را به استفاده از حمل ونقل عمومی و خرید خودروهای برقی تشویق کند.

کاهش آستانه وزن وسایل نقلیه

آستانه وزن برای وسایل نقلیه سنگین از ۱.۸ تن به ۱.۶ تن کاهش داشت، برای خودروهایی تا ۲.۱ تن وزن به ازای هر کیلوگرم ۱۰ یورو و برای خودروهای سنگین تر از ۲.۱ تن ۳۰ یورو به ازای هر کیلوگرم هزینه تعیین شد. این امر برای اکثر شاسی بلندهای متوسط به معنای اضافه شدن حدود ۱۶ هزار یورو به هزینه اولیه خرید است.

 

افزایش مالیات بر خرید

مالیات بر خرید وسایل نقلیه آلاینده نیز تمدید شد و محدودیت آلایندگی کاهش پیدا کرد. این مالیات بیشتر خودروهای بنزینی را پوشش می دهد و هزینه اضافی آن از ۵۰ یورو شروع می شود، سپس با انتشار آلاینده های بیشتر تا ۶۰ هزار یورو برای خودروهایی افزایش پیدا می کند که ۱۹۴ کیلوگرم در هر کیلومتر آلایندگی دارند. سقف ۵۰ درصدی قیمت خرید خودروها نیز برداشته شده است که این امر به طور خاص به خودروهای بسیار گران قیمت و بسیار آلاینده اختصاص دارد.

فرانسه امیدوار است مالیات های بالاتر مردم را از خرید خودروهای شاسی بلند سنگین منصرف کند که آلودگی بیشتری ایجاد می کنند و برای عابران پیاده یا دوچرخه سواران خطرناک تر هستند.

شارژ خودرو برقی

 

خودروهای برقی ساخت اروپا

سرکوب خودروهای آلاینده همچنین بخشی از تلاش فرانسه برای سوق دادن مردم به سمت وسایل نقلیه الکتریکی ساخت اروپا و حمل ونقل عمومی در تلاش برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای است. این کشور سال گذشته نیز مشوق هایی را برای خریداران خودروهای برقی از جمله طرح اجاره ماهانه ۱۰۰ یورویی برای خودروهای الکتریکی ساخت اروپا معرفی کرد. فرانسه امیدوار است تا سال ۲۰۲۷ حدود یک میلیون خودروی الکتریکی تولید و چهار کارخانه جدید باتری در شمال این کشور افتتاح کند.

طرح جایزه سبز نیز پنج هزار یورو (یا هفت هزار یورو برای خانواده های کم درآمد) برای خرید خودروهای برقی با قیمت کمتر از ۴۷ هزار یورو ارائه می دهد، اما در سال ۲۰۲۴ قوانینی که خودروها بر اساس آن واجد شرایط هستند تشدید شد و اکنون آلاینده های منتشر شده در روند تولید و حمل خودروها در نظر گرفته می شود.

 

تمرکز دولت فرانسه تنها بر خودروهای برقی نیست و یک بسته ۷۰۰ میلیون یورویی نیز به ۱۳ پروژه قطار شهری در شهرهای سراسر فرانسه اختصاص داده است.

فرانسه برای دستیابی به اهداف اتحادیه اروپا با هدف کاهش ۵۵ درصدی انتشار گازهای گلخانه ای تا سال ۲۰۳۰، باید دو برابر سرعت فعلی خود حرکت کند و استراتژی های به کاررفته در وهله کنونی آن را قادر می سازد تا وابستگی خود را به سوخت های فسیلی (به طور اساسی زغال سنگ، نفت و گاز) از ۶۰ به ۴۰ درصد تا سال ۲۰۳۰ کاهش دهد.

گران تر شدن رانندگی برای شاسی بلندهای پاریسی

دولت های محلی در فرانسه به سرکوب رانندگی با وسایل نقلیه سنگین و آلاینده پرداخته و اعلام کردند به زودی زندگی برای مالکان شاسی بلندها در پایتخت گران تر خواهد شد.

 

پاریس در ماه فوریه از ساکنان خود می خواهد در همه پرسی برگزارشده در مورد افزایش هزینه پارکینگ خودروهای شاسی بلند رأی دهند. هزینه پارکینگ غیرمسکونی نیز برای وسایل نقلیه سنگین سه برابر می شود و به ۱۸ یورو در ساعت برای مرکز شهر و ۱۲ یورو در ساعت برای دیگر نقاط شهر می رسد. همچنین هزینه های بالاتر برای دارندگان خودروهای بنزینی و دیزلی یا پلاگین هیبریدی با وزن بیش از ۱.۶ تن و دارندگان خودروهای برقی بیش از دو تن اعمال خواهد شد.

قوانین جدید خودروهای بسیار گران قیمتی را هدف قرار می دهد که رانندگان آن ها تا به امروز هنوز تغییرات لازم را در رفتار خود ایجاد نکرده اند. شهردار پاریس این اقدام را نوعی عدالت اجتماعی توصیف کرده است که می تواند ۳۵ میلیون یورو برای پاریس ذخیره مالی به ارمغان آورد، در عین حال ایمنی جاده ها و کیفیت هوا را بهبود ببخشد و مردم را به استفاده از وسایل حمل ونقل عمومی تشویق کند. در صورت موافقت ساکنان پاریس، طرح جدید در اوایل سال آینده معرفی خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

نظرسنجی
آیا جلسات اخیر مدیرعامل راه آهن با مدیران شرکت‌های مالک لوکوموتیو و واگن و تأکید ایشان بر حمایت از بخش خصوصی، تا کنون در بهبود وضعیت این شرکت ها مؤثر بوده است؟