بازدید سایت : ۶۰۲۵۶

طرح خط ویژه جدید برای رانندگان تهرانی + جزئیات

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران از اجرای طرح خط ویژه برای خودروهای پر سرنشین در بزرگراه های تهران خبر داد.

طرح خط ویژه جدید برای رانندگان تهرانی + جزئیات
تین نیوز |

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران از اجرای طرح خط ویژه برای خودروهای پر سرنشین در بزرگراه های تهران خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، پوریا علیمردانی، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران در حاشیه نشست تخصصی بررسی راهکارهای حل مشکلات ترافیک شهر تهران  درباره ایجاد خط ویژه در بزرگراه همت اظهارداشت: اجرای طرح خط HOV یا خط ویژه پرسرنشین یک موضوعی است که در برخی کشورها در شبکه های بزرگراهی برای خودروهای انبوه بر در نظر گرفته شده تا مردم تشویق به استفاده از وسیله حمل و نقل همگانی شوند.

وی افزود: این موضوع را در شبکه جامع حمل و نقل ترافیک در نظر گرفته ایم و در این راستا مصوبه شورای عالی ترافیک را می خواهیم پیش ببریم و مقدمات اجرایی را خواهیم داشت تا ترافیک همت کاهش یابد و بعد بازخورد مثبت شبکه، طرح در بزرگراه های دیگر هم اجرا خواهد شد.

وی بیان داشت: در این طرح تعداد سرنشین قابل شناسایی است و جریمه برای خودروهای تک سرنشین اعمال خواهد داشت و خودروی پر سرنشین طبق تعریف بین المللی دو و بیشتر سرنشین است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران گفت: همچنین ما در جهت بهره مندی از فکر و ایده اساتید دانشگاه دانشگاهی در حوزه حمل و نقل در خدمت این افراد طی جلسه امروز بودیم. هم اندیشی های مختلف در حوزه های ترافیکی را خواهیم داشت و از ظرفیت این افراد برای رفع مشکلات ترافیکی تهران استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: شهروندان زیادی برای فرار از ترافیک سنگین به سمت استفاده از موتورسیکلت ها رفته اند که باید فرهنگ سازی برای ساماندهی آنها هنگام تردد داشته باشیم.

علیمردانی بیان داشت: برنامه های جامعه را باید در مقاطع مختلف زمانی برای کاهش استفاده از حمل و نقل عمومی و اجرای بهتر طرح ترافیک جدید داشته باشیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ایرانی پاسخ

    فرض می گردد !!! آمار نخجوانی درست باشد !! که البته همگان می دانند نحوه محاسبه مسافر در فرودگاههای ایران مطابق ضوابط ایکائو و یاتا و ایسا نیست !!! ولی برای ۵۶ فرودگاه عملیاتی فقط دو میلیون مسافر بین المللی فاجعه بار است !!!!!! ۱۸ میلیون مسافر داخلی هم رقم بسیار پایینی است !! بد نیست بدانید سازمان و شرکت بجای شمارش تعداد واقعی مسافر ، تعداد صندلی هواپیما را اعلام و آنرا برای هر پرواز دوبار اعلام می کنند!! یعنی هم فرودگاه مبدأ و هم فرودگاه مقصد همان پرواز را دو بار مستقلا اعلام می کنند!! لذا تمامی اعداد اعلام شده بفرض صحت ، باید بر عدد ۲ تقسیم شوند!! یعنی بیست میلیون ادعائی نخجوانی ده میلیون برای ۵۶ فرودگاه است!! سهم هر فرودگاه بطور متوسط ۱۷۹۰۰۰ مسافر ورودی ، خروجی و ترانزیت برای ششماه و در حدود ۳۵۸۰۰۰ مسافر در سال است !!!!!! آیا به این می توان صنعت هوانوردی موفق اطلاق نمود!! نخجوانی درکی از سامانه حمل و نقل هوائی ندارد!!