| کد خبر: 223422 |

محوطه «برج آزادی» بزرگترین میدانگاه تهران می شود

شهردار منطقه ۹ گفت: محوطه مجموعه برج و میدان آزادی مهمترین و بزرگترین پلازای (میدانگاه) شهر تهران می شود.

تین نیوز

شهردار منطقه ۹ گفت: محوطه مجموعه برج و میدان آزادی مهمترین و بزرگترین پلازای (میدانگاه) شهر تهران می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، شهردار منطقه ۹ درباره طرح فاز ۳ میدان آزادی گفت: طرحی درباره این برج از گذشته توسط معمار آن، در خیابان آزادی وجود داشت که قرار بود از میراث فرهنگی تا میدان آزادی یک حالت باغ راه شبیه شانزلیزه فرانسه داشته باشد البته بعدها بر اثر اتفاقاتی بعضاً حتی درختهای این مسیر نیز کنده شد و به جای آن بی آر تی ساخته شد.

وی در توضیح این طرح افزود: در این طرح یک رواقی در نظر گرفته شده با یک ارتفاع معقول که دور این میدان آزادی رینگ اول شکل می گیرد و زیر رواق پیاده می شود و تبدیل به یک پلازا (میدانگاه) می شود که می تواند دومین پلازای مهم کشور باشد.

موسوی با بیان اینکه در حال حاضر میدان آزادی وجود ندارد بلکه فلکه آزادی وجود دارد، توضیح داد: میدان، فضای شهری است در آن تعاملات اجتماعی و شهری انجام می‌شود و فلکه جایی است که ماشین ها دور آن می چرخند، مانند فلکه ولیعصر، انقلاب و فردوسی.

شهردار منطقه ۹ ادامه داد: فضای اطراف برج آزادی با وجود اینکه صحن بزرگ و وسیعی دارد و مردم برای عکس یادگاری خود را به آنجا می رسانند اما هنوز تبدیل به میدان نشده است کما اینکه حتی هنوز افرادی هستند که نمی دانند این برج، مجتمع فرهنگی دارد.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح، مجموعه برج و میدان آزادی کامل می‌شود، عنوان کرد: در این طرح، در وسط برج آزادی پلازایی را خواهیم داشت که برج یک بخشی از آن است و تبدیل به مهمترین و بزرگترین پلازای (میدانگاه) شهر تهران می شود.

موسوی با بیان اینکه میدان آزادی برخلاف زمانی که ورودی شهر تهران بود در حال حاضر تقریباً در وسط شهر قرار گرفته، گفت: به این پلازا نیاز داریم چرا که در هیچ جای تهران چنین قابلیت و فضایی وجود ندارد که دورتادور آن باز باشد و در واقع این رواق می‌تواند فضای مناسب شهری ایجاد کند.

شهردار منطقه ۹ با بیان اینکه اصل محصوریت در فضای شهری بسیار مهم است و رواق میدان آزادی می تواند این محصوریت را انجام دهد و پیاده راهی در آن ایجاد شود، افزود: در این طرح خودروها از روی رواق رد می شوند و دلیل اینکه خودروها از زیر عبور داده نمی شوند این است که کسی که وارد شهر تهران می شود باید برج آزادی را به عنوان یکی از اصلی‌ترین و جذابترین نماد آن ببیند.

وی با بیان اینکه پیش بینی کردیم که ماشین ها به پارکینگ هایی که در زیر کار می‌شود بروند تا افراد بتوانند برای دیدن برج مراجعه کنند، اضافه کرد: در اطراف برج آزادی فرودگاه، ترمینال و بوستان بدون کارکرد المهدی وجود دارد و ساخت رواق با هزینه کامل بخش خصوصی در اطراف میدان می تواند فضایی در آن به وجود آورد که جاذب سفر باشد و به فضای شهری کمک کند. حتی تعریف فعالیت شهری مانند رستوران در آن می تواند با رونق فضاها باعث جذب سرمایه گذار شود، بنابراین فاز ۳ برج آزادی باید اجرایی شود که البته این اجرا نیاز به اجازه میراث فرهنگی دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    اولا تردد خودروها باید در اطراف این میدان کم بشه و به تردد محلی محدود بشه برای این کار خیابان رحمانی باید از زیر بزرگراه لشگری به شکل تونلی (حدودا 1 کیلومتر تونل) بسمت بزرگراه سعیدی بره یک دسترسی هم به خیابان معراج بده آنطرف خیابان اکبری بدون توقف مستقیم برسه به خیابان تیموری و بعد شیخ فضل الله ، چوب تراش و با یک تونل 2 کیلومتری به خیابان مرزداران برسه به خیابان ستارخان و جلال آل احمد هم دسترسی بده دوما ترمینال غرب با یک ترانشه و فضاهایی به سطح برای تهویه و نور به منفی 1 بره از همان زیر هم تونلی به شبکه راه ها دسترسی اختصاصی بده سطح درخت کاری بشه .