| کد خبر: 236976 |

◄ راهبری پروژه های ریلی باید در قالب طرح جامع حمل و نقل انجام شود نه در شرکت راه آهن

راهبری پروژه های ریلی باید در قالب طرح جامع حمل و نقل انجام شود یعنی انتخاب و اولویت بندی پروژه های توسعه شبکه ریلی نباید منفردا و به صورت ایزوله در درون شرکت راه آهن رخ بدهد.

تین نیوز

دبیر انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی معتقد است راهبری پروژه های ریلی باید در قالب طرح جامع حمل و نقل انجام شود یعنی انتخاب و اولویت بندی پروژه های توسعه شبکه ریلی نباید منفردا و به صورت ایزوله در درون شرکت راه آهن رخ بدهد.

به گزارش تین نیوز، سبحان نظری این مطلب را در واکنش به ابلاغیه اخیر وزیر راه و شهرسازی در مورد  واگذاری مسئولیت ساخت و توسعه خطوط جدید ریلی به شرکت راه آهن بیان کرد و افزود: ساخت و توسعه خطوط ریلی باید در ترکیب با توسعه شبکه های جاده ای، بنادر و هوایی و در قالب مطالعات جامع حمل و نقل ذیل معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی انجام شود.

بیشتر بخوانید:

وی ادامه داد: اگر این کار را انجام ندهیم حتما شاهد نابهینه بودن فرآیند توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور خواهیم بود.

به گفته دبیر انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی، فقط یک مثال آن می تواند این باشد که مشاهده می شود بین 2 شهر هم آزاد راه، هم ریل، هم بزرگراه و هم جاده دو خطه راه اندازی شده که این امر موجب می شود تقاضای بار و مسافر بین آنها توزیع شده و در نتیجه هیچ کدام از سرمایه گذاری های انجام شده اقتصادی و جذاب نباشد.

نظری عنوان کرد: همچنین در شرایطی که راه آهن با مشکلاتی همچون بهره برداری اندک، نگهداری شبکه، ناوگان و لکوموتیو مواجه است و به شدت در نگهداشت و بهینه سازی وضع موجود خود مشکل داشته و راه حل امیدوار کننده کوتاه مدتی نیز برای حل مشکلات ندارد، این که بخواهد مشکلات جدیدی به سازمانش اضافه کند به نظرم کار درستی نیست.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید قصابیان 0 0

    با سلام و احترام. اگر طرح جامع حمل و نقل در دسترس بود قطعا راهبری پروژه های ریلی را به نحو احسن میشد در قالب این طرح جامع انجام داد.اما در اگر نتوان نشست.از دهه ی هشتاد تا کنون چشم به راه این طرح جامع هستیم اما وصال نمیدهد.ریشه یابی این ناتونی بماند برای فرصتی فراخ تر.
    اما در حال حاضر چه میشود کرد؟ بنظر بنده اینکه تصمیم گیری در باره اولویت بندی و انتخاب پروژه های ریلی در یکجا متمرکز بشود حرکتی رو به جلو ست. اگر راه آهن جای مناسبی برای این تمرکز نیست نباید تعصبی وجود داشته باشد.میشود جای بهتری را پیشنهاد داد. جایی که بتواند همه نخبگان و خبرگان را در خودش مجتمع بکند. جمعی که :
    - علاوه بر توجه به بازار ریلی و مبادی و مقاصد بار و مسافر( که تخصص و تجربه اش در راه آهن پیدا میشود )،
    - و علاوه بر توجه به ریزه کاری های فنی در احداث خطوط ( که تخصص و تجربه اش در شرکت ساخت موجود است )،
    - در مورد منابع تامین مالی پروژه ها هم تکلیف را مشخص کند(در این مورد باید سازمان برنامه را در کنار خودش داشته باشد). خیلی بد است که تصویب کنیم که از فلان مبدا به بهمان مقصد راه آهن کشیده شود اما فکری به حال تامین منابع آن نکرده باشیم.