| کد خبر ۳۰۵۶۵۹
کپی شد

◄ خط ریلی شیراز–اهواز در مسیر طرح های پیشران؛ گامی راهبردی برای اتصال جنوب به جنوب غرب کشور

مقرر شد مسئولان استانی از طریق وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه، اقدامات لازم را برای قرار گرفتن خطوط ریلی شیراز–اهواز و شیراز–اصفهان در طرح های پیشران کشور انجام دهند.

خط ریلی شیراز–اهواز در مسیر طرح های پیشران؛ گامی راهبردی برای اتصال جنوب به جنوب غرب کشور
تین نیوز |

در راستای توسعه زیرساخت های حمل ونقل ریلی کشور، نماینده مردم شیراز و زرقان از رایزنی های جدی برای قرار گرفتن پروژه های قطار شیراز–اهواز و شیراز–اصفهان در فهرست طرح های پیشران ملی خبر داد. این خطوط با هدف اتصال مستقیم جنوب کشور به جنوب غرب و مرکز، نقش کلیدی در ارتقای حمل ونقل، توسعه اقتصادی و کاهش ترافیک جاده ای ایفا خواهند کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از خانه ملت، در جلسه ای با حضور ابراهیم قادری نماینده شیراز و زرقان، رجا رئیس شورای راهبردی حمل ونقل فارس، رضایی معاون عمرانی استاندار، عبداللهی مدیرکل راه و شهرسازی فارس و جمعی از مدیران مرتبط، موضوع پیگیری مجوزهای اجرایی و جذب سرمایه گذار برای پروژه های ریلی و آزادراهی استان فارس مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست، قادری اعلام کرد: «مقرر شد مسئولان استانی از طریق وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه، اقدامات لازم را برای قرار گرفتن خطوط ریلی شیراز–اهواز و شیراز–اصفهان در طرح های پیشران کشور انجام دهند.»

وی افزود: «اخذ مصوبه کمیسیون ماده ۲۳ برای خط ریلی شیراز–اهواز و انتخاب سرمایه گذار برای اجرای این پروژه از اولویت های اصلی استان است. این خط ریلی می تواند نقش مهمی در اتصال مستقیم فارس به خوزستان ایفا کند و مسیر حمل ونقل کالا و مسافر را به طور چشمگیری بهبود بخشد.»

خط ریلی شیراز–اهواز که از مدت ها پیش در مطالعات توسعه ای وزارت راه قرار داشته، به عنوان یکی از مسیرهای راهبردی جنوب کشور شناخته می شود. این مسیر با عبور از مناطق صنعتی، کشاورزی و گردشگری، ظرفیت بالایی برای جابه جایی بار و مسافر دارد و می تواند به کاهش بار ترافیکی جاده ای و افزایش ایمنی سفرها منجر شود.

همچنین در این جلسه، سایر پروژه های زیرساختی استان از جمله آزادراه اصفهان–شیراز، آزادراه شیراز–بوشهر، رینگ دوم جنوبی شیراز–کوار، بزرگراه شیراز–خرامه و خط ریلی بوشهر–عسلویه نیز مورد بررسی قرار گرفتند.

قادری در پایان تأکید کرد: «با قرار گرفتن این پروژه ها در طرح های پیشران کشور، می توان شاهد جهش بزرگی در توسعه حمل ونقل ریلی و جاده ای استان فارس بود که به طور مستقیم بر رشد اقتصادی، اشتغال زایی و رفاه عمومی تأثیر خواهد گذاشت.»

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.

  • لیلا ایزدی خرامه پاسخ

    من همیشه به خاطر حوادث تلخ گذشته که قطار ها به هم برخورد می کردند و جان خیلی از مردم از دست می رفت، مسافرت با ای وسیله ها ...می ترسم.

    • کارشناس امور مسائل خاورمیانه

      از برخورد قطارها میترسی؟ آخرین باری که دیدی دوتا قطار به هم بخورن کِی بوده؟ بعد چپو راست این سواریا تصادف میکنن نمی‌بینی؟ سالی ۲۰ هزار نفر فوتی...

    • علی اهواز

      سالی هزاران تصادف با ماشین تو جاده ها اتفاق میوفته نمیترسی؟ امن ترین وسیله نقلیه قطاره

    • کارشناس ریلی

      سالی 20000 کشته و هزاران معلول و از بین رفتن سرمایه های انسانی و اقتصادی را نمی بینی و قطار با سالی حداکثر 200 کشته را میبینی که سرمایه اقتصادی مردم هم نابود نمیشه و ضمنا آلودگی و مصذف بنزین سرطان زا و ... را نمی بینی!!! فقط با یک خواب کوتاه ممکنه میلیارد ها خسارت مالی و جانی در بر داشته باشه! اما تو قطار راحت بگیر بخواب!

    • بهنام

      خب شما سفر با هواپیما رو تایید میکنید؟ شما حتما پولش رو دارید. در ضمن هوا پیما هم تلفاتش نسبت به تعداد سفرات خیلی بیشتره . در کل قطار امنترین وسیله است بنظر من . انشالله که زودتر این پروژه استارت بشه

  • رمضانی پاسخ

    عالی ممنون ازتمام دست‌اندرکاران

  • حسین دادزادی پاسخ

    ایده خوبی است باید بیست پیش این عملی ميکردند ازنظر اقتصادی وهم صادرات وپیشرفت و برای قطب پزشکی که به شیراز رفت وشد عالی است چه داخلی وهم خارجی که از عراق وارد ایران میشن دارای معدن سنگ وصنایع تاثیر بسزایی داره من چند سال پیش نظرم برای راه آهن نوشته بودم واقعا راه آهن کشیده بشه خوزستان به شیراز تمام شهرستان واقعا بیشرفت مکنند به امید اون روز

  • ناشناس پاسخ

    ای کاش هرچه سریعتر قطار خوزستان به شیراز و شیراز به اصفهان راه اندازی بشه خیلی دوست دارم برم شیراز و اصفهان ولی از جاده ها وحشت دارم حداقل برا یه دوا درمون بریم چند سال پیش رضاشاه یه خط ریلی از شمال به جنوب کشیده خوزستان هنوز فقط همون خط رو داره

  • زهرا نیک‌نژاد پاسخ

    راه اهن اهواز به شیراز عالی میشه
    خواهش میکنم از مسئولان و نمایندگان که راه آهن اهواز به شیراز رو در اهداف خود قراردهند تشکر

  • ر دهقانی پاسخ

    حتما دوره آخرالزمانی شده ! هزینه از کجا پیلی مانده ؟

  • پیروز پاسخ

    انشاالله که سریعتر انجام بشه

  • ناشناس پاسخ

    عرض خطوط ریلی در ایران را به جای 1435میلی مترکه استاندارد بلوک غرب است باید 1520 میل


    . اکثرحوادث ریلی بخصوص خارج شدن ریل از خطوط راه آهن همه در عرض1435 میلی متر رخ می دهداما در عرض ریلی روسیه که 1520 میلی متر است معمولاحوادثی نداریم براساس قانون فیزیکی هرچه عرض وسیله نقلیه بیشتر باشد غلبه نیروی گرانش زمین بر آن کمتر است واز ایمنی بهتر برخوردارند.درتریلرهای جفت محور به علت عرض زیاد تایر ها درحالت عادی که راننده از هوشیاری کامل برخوردار باشد کمتر دچار واژگونی می شوند و در جاده ها وگردنه های یخ زده که تک محورها ازحرکت باز می ایستند این تریلرهای جفت محور هستند که راحت حرکت می کنند.

  • ناشناس پاسخ

    بعد از صد سال برای شیراز میخوان راه آهن بکشند افتخار هم میکنند .. خیلی زشته برای مسئولین مملکت که تازه به فکر کشیدن خط ره آهن افتادن کشورهای بزرگ جهان ترن هوایی دارند اون وقت کشور ما چی داره ؟؟ ..... این همه ثروت و سرمایه را اگر خرج مملکت خودمون کرده بودن الان کشور ما جهان سومی نبود ...باید خجالت بکشند نه اینکه افتخار ...

  • ابراهیم پاسخ

    مبارک است مبارک است بعد از چند سال صد سال ۱۵۰ سال ۲۰۰ سال بازم جای شکرش باقیده خدا را شکر تشکر می‌کنیم ند سال زمان می‌بره که متصل بشود از امروز بخوایم در نظر بگیریم احتمالاً تا انقلاب مهدی

  • صبح پاسخ

    کشور جهش کرده شما خبر ندارید مرغ از کیلو ۷۰ هزار تومان خرداد درشهریور شد ه ۱۹۰ هزار تومان 👌🏼👌🏼👌🏼

  • محمود پاسخ

    احتمالا هم ازلامرد عبور کند

  • ناشناس پاسخ

    مجید از اهواز
    این آرزوی چندین ساله مردم اهواز وشیراز هست که دیگه مسافت این دوشهرمهم کشور بجای اتوبوس باقطار بروند

  • ناشناس پاسخ

    نظام کشور در حوزه ریلی خیلی کند عمل می نماید راه اهن شیراز به اهواز و خطی دیگر از شیراز به لارستان وسپس به سیرجان همگی اگر به سرانجام برسد از همت بالا ی نمایندگان مجلس می طلبد

  • ناشناس پاسخ

    دیگه تا کی باید خانواده های جنوب باید داغدار فرزندان عزیز خود باشند. این پروژه باعث رونق شهرهای جنوب و جنوب‌غربی کشورمان خواهد شد ولی دریغ از غیرت ...