حل معضل ترافیک دشت ارژن با احداث قطعه اول آزادراه شیراز ـ بوشهر/ جاده شیراز ـ خرامه بهسازی می شود
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی احداث قطعه اول آزادراه شیراز ـ بوشهر را عاملی برای حل معضل ترافیک دشت ارژن (یکی از محورهای پرتردد جنوب کشور) دانست.
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی احداث قطعه اول آزادراه شیراز ـ بوشهر را عاملی برای حل معضل ترافیک دشت ارژن (یکی از محورهای پرتردد جنوب کشور) دانست.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، جعفر قادری در خصوص ترافیک دشت ارژن که به خصوص در ایام تعطیل به اوج خود می رسد، گفت: قطعه اول آزادراه شیراز ـ بوشهر از مسیر دشت ارژن عبور می کند که در صورت تکمیل این قطعه، مشکل ترافیک این منطقه هم حل خواهد شد.
وی در خصوص تکمیل رینگ یک و دوم کمربندی شیراز نیز اظهار کرد: برای تکمیل رینگ اول کمربندی شیراز یک تفاهم نامه میان وزارت راه و شهرسازی و شهرداری شیراز منعقد شد که در آن بنا شد چهار تقاطع غیرهمسطح بر روی رینگ اول کمربندی شیراز احداث شود.
قادری ادامه داد: از این چهار تقاطع غیرهمسطح، احداث دو تقاطع به عهده شهرداری و دو تقاطع هم به عهده وزارت راه و شهرسازی است که شهرداری هر دو تقاطع خود را احداث کرده است و وزارت راه هم احداث یک تقاطع را در دست انجام دارد و یک تقاطع دیگر هم مشکل ملکی دارد و اگر حل شود، چهار تقاطع غیرهمسطح بر روی رینگ اول کمربندی شیراز احداث خواهد شد و این رینگ تکمیل می شود.
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با تکمیل رینگ اول کمربندی شیراز وزارت راه و شهرسازی می تواند این رینگ را تحویل شهرداری دهد و خودش بر روی تکمیل رینگ دوم کمربندی شیراز متمرکز شود.
وی با بیان اینکه رینگ دوم کمربندی شیراز از روستای پسکوهک آغاز شده و به سمت سیاخ دارنگون و کوار ادامه دارد و از کوار هم به سمت سروستان ادامه خواهد یافت، گفت: جاده سروستان به سمت خرامه نیز باید تکمیل شود.
رئیس کمیسیون حمایت از تولید مجلس شورای اسلامی از احداث قطعه خرامه به سمت مرودشت خبر داد و افزود: از سوی دیگر جاده مرودشت به تنگ خیاره و لپویی می خورد که نهایتاً رینگ دوم کمربندی شیراز تکمیل خواهد شد و ما تلاش می کنیم تا بخش های باقی مانده این رنگ به سرعت تکمیل شود.
قادری در خصوص جاده شیراز ـ خرامه از سمت ورودی شهرک سعدی اظهار کرد: احداث این مسیر یک مشکل محیط زیستی و پدافند غیرعامل دارد که آن را حل کردیم و تلاش می شود تا این محور را در قالب آزادراه یا بزرگراه تکمیل کنیم زیرا در این محور تردد خودروهای سنگین به دلیل قرارگیری کارخانه های سیمان و فولاد در خرامه در آینده زیاد خواهد شد.