| کد خبر ۳۰۷۲۰۵
کپی شد

◄ چالش فرسودگی ناوگان راهداری/ ضرورت جایگزینی ۳ هزار دستگاه فرسوده

حیدر نوروزی مدیرکل دفتر امور عملیات راهداری، ماشین آلات و مدیریت بحران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به نوسازی و مکانیزه کردن ناوگان زمستانی، ورود ماشین آلات سنگین پیشرفته، آموزش تخصصی اپراتورها، اجرای سامانه های هوشمند، تغییر ترکیب شن و نمک برای کاهش آسیب محیط زیست، همکاری روزانه با سازمان هواشناسی بر ضرورت جایگزینی ۳ هزار دستگاه فرسوده تاکید کرد.

چالش فرسودگی ناوگان راهداری/ ضرورت جایگزینی ۳ هزار دستگاه فرسوده
تین نیوز |

مدیرکل دفتر امور عملیات راهداری، ماشین آلات و مدیریت بحران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور   از وجود چالش های مهمی مانند فرسودگی ناوگان، کمبود تجهیزات و تامین ماشین آلات مدرن در این بخش خبر داد.

به گزارش تین نیوز ، حیدر نوروزی تاکید کرد: بهبود مستمر در این حوزه ها، نیازمند سرمایه گذاری مداوم، برنامه ریزی دقیق و استفاده بهینه از فناوری های روز دنیا است تا بتواند پاسخگوی نیازهای فزاینده در حوزه حمل و نقل زمستانی کشور باشد.

اظهارات بالا بخشی از گفت و گوی هفته گذشته حیدر نورزی با خبرنگار تین نیوز است.

گفت و گویی که در آن نوروزی در کنار اقدامات مثبتی چون نوسازی و مکانیزه کردن ناوگان زمستانی، ورود ماشین آلات سنگین پیشرفته، آموزش تخصصی اپراتورها، اجرای سامانه های هوشمند FMS، CMMS و RMS، تغییر ترکیب شن و نمک برای کاهش آسیب محیط زیست، همکاری روزانه با سازمان هواشناسی خبر داده بر ضرورت جایگزینی ۳ هزار دستگاه فرسوده نیز تاکید کرده است.ضرورتی که پرداختن به آن می تواند تاثیرات مثبتی در کاهش مشکلات حمل و نقل زمستانی داشته باشد. 

 

 

اما همچنان که مدیرکل دفتر امور عملیات راهداری، ماشین آلات و مدیریت بحران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تاکید کرده  که جایگزینی ناوگان قدیمی و تجهیزات فرسوده که باید نوسازی و به روزرسانی فوری شوند، نیازمند سرمایه گذاری است.

با توجه به این موضوع، کارشناسان راهداری در این زمینه در گفت و گو با تین نیوز تاکید می کنند گرچه این سرمایه گذاری به طور عمده نیاز به حمایت های دولتی دارد اما  در عین حال برای جایگزینی و نوسازی ناوگان فرسوده راهداری ابتدا باید وضعیت فعلی ناوگان موجود از این نظر که چه میزان فرسوده شده است وآیا نیاز به تعمیرات یا تعویض دارد، بررسی شود و سپس هزینه های نگهداری و تعمیرات وسایل نقلیه قدیمی با هزینه های خرید و نگهداری ماشین آلات جدید مقایسه گردد.

 

به اعتقاد کارشناسان همچنین بررسی این که هر خودرو چقدر در عملیات راهداری موثر است و چه میزان از ظرفیت آن استفاده می شود، برای سرمایه گذاری دراین زمینه لازم است تا سازمان راهداری بداند کدام خودروها باید در اولویت جایگزینی قرار گیرند.

 کارشناسان تاکید می کنند: پس از شناخت وضعیت ناوگان فرسوده و مشخص شدن نیاز دقیق ناوگان جدید از نظرنوع و تعداد ماشین آلات، تکنولوژی و قابلیت های فنی و مناطق جغرافیایی و همچنین برآورد هزینه ها و منابع مالی و در صورتی که اعتبارات دولتی منابع لازم را تامین نکرد می توان از مدل های مشارکت عمومی خصوصی (PPP) در این زمینه بهره برد به طوری که  بخش خصوصی با سرمایه گذاری در خرید و تأمین ماشین آلات جدید، در عوض از منافع عملیاتی یا واگذاری قراردادهای تعمیرات و نگهداری بهره مند شود.

 

به اعتقاد کارشناسان، نوسازی و تجهیز ناوگان زمستانی راهداری کشور یکی از اقدامات ضروری در جهت بهبود وضعیت حمل و نقل در فصل های سرد سال است و با توجه به چالش هایی که در این حوزه وجود دارد، با سرمایه گذاری در تجهیزات جدید می توان به هدف افزایش ایمنی و کاهش هزینه ها در این بخش دست یافت.

 

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.