| کد خبر: 84088 |

◄ اقدامات سازمان بنادر برای عضویت در شورای آیمو

تین‌نیوز| مدیرکل سازمان‎های تخصصی و بین‎المللی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه از سال گذشته اقدامات اجرایی برای عضویت در شورای آیمو در سال 2017 آغاز شده است، گفت: امسال نیز ادامه اقدامات کمیته‌های تشکیل شده با پیگیری سازمان بنادر در دستور کار است.

حسین عباس‌نژاد در گفتگو با خبرنگار تین‌نیوز با اشاره به مهمترین برنامه‌های اداره کل سازمان‌های تخصصی و بین‌المللی سازمان بنادر و دریانوردی، اظهار داشت: با توجه به اینکه از سال گذشته اقدامات اجرایی برای کاندیداتوری ایران در شورای سازمان جهانی دریانوردی (IMO) در سال 2017 آغاز شده، امسال نیز ادامه اقدامات کمیته‌های تشکیل شده با پیگیری سازمان بنادر در دستور کار است.

وی افزود: در سال گذشته جلسات متعددی با سازمان‌های مربوطه از جمله وزارت امور خارجه و وزارت راه و شهرسازی نيز برگزار و موضوع عضویت در شورای آیمو به عنوان يك پروژه اولويت‌دار در سطح سازمان بنادر و دریانوردی تعريف شد. سپس اقدامات لازم برای جلب حمایت و نیز برنامه‌ریزی و تدارکات برای حضور قدرتمند ایران در آیمو انجام شد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته دستورالعمل‌ها تنظیم و تصویب شد و اصلاحات لازم بر رویه‌های کاری اعمال شد، گفت: اگرچه به لحاظ فنی از سال گذشته اقدامات لازم برای حضور فعال ایران در اجلاس آیمو فراهم شد، اما لازم است مشارکت و حضور سازمان‌ها و ارگان‌های دریایی تقویت شود.

عباس‌نژاد ادامه داد: با باز شدن فضاي سياسي بین‌المللی، مي توان افق روشني براي بازتعريف نقش ايران در محافل و مجامع بين‌المللي، از جمله آيمو ترسيم کرد.

وی پیش از این گفته بود الزمات ممیزی آیمو در دستور کار اداره کل بنادر هرمزگان است به طوریکه دوره دو روزه ممیزی سازمان جهانی دریانوردی (IMO) با شرکت 80 نفر از مسئولان و کارکنان دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان و بخش خصوصی در مرکز آموزش بندر شهید رجایی برگزار شد.

به گفته عباس‌نژاد طبق برنامه‌ای که آیمو تنظیم کرده از سال 2016 تمام کشورها به ترتیب ممیزی خواهند شد.

شورای آيمو متشكل از چهل عضو است كه برای مدت دو سال از ميان اعضای آيمو و توسط مجمع انتخاب می‌شوند و انتخاب مجدد آنها براي دوره های بعد بلامانع است. شورا به عنوان يكی از اركان مهم آيمو عمدتا بر كار دبيرخانه نظارت داشته و امور اداری و مالی و نيز سياست های كلان سازمان را مورد بحث و تصميم‌گيری قرار می‌دهد. عضويت در اين شورا امتياز بزرگی براي كشورهای عضو به ويژه آنهايی كه منافع زيادی در حوزه دريايی و كشتيراني دارند، محسوب می‌شود.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.