| کد خبر: 75168 |

استاندار سیستان و بلوچستان:

راهکارهای جلب تجار و بازرگانان به سمت بندر شهید بهشتی بررسی شود

تین نیوز | استاندار سیستان و بلوچستان از مسئولان خواست: راهکارهای جلب تجار و بازرگانان به سمت بندر شهید بهشتی باید بررسی شود.

علی‌اوسط هاشمی پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه مبادلات مرزی که در استانداری سیستان و بلوچستان برگزار شد، اظهار کرد: سال آینده تا مهر ماه ظرفیت بندر چابهار به 6 میلیون تن خواهد رسید.

استاندار سیستان و بلوچستان از مسئولان خواست: راهکارهای جلب تجار و بازرگانان به سمت بندر شهید بهشتی را بررسی کنند.

این مسئول ادامه داد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که مقصد کالاهای افغانستان چابهار باشد و فعالیت‌های تجاری این کشور در پایانه میلک افزایش یابد.

وی گفت: باید به بندر چابهار نقش ملی دهیم و زمینه رقابت آن با سایر بنادر کشور را فراهم کنیم، بندر چابهار با استفاده از ظرفیت آب‌های آزاد می‌تواند در توسعه کشور نقش ایجاد کند.

هاشمی بر تسریع در کلنگ‌زنی و احداث پل دوم میلک تاکید کرد و گفت: این پل اقتصاد دو کشور ایران و افغانستان را رونق بخشیده و روابط را توسعه می‌دهد باید هرچه زودتر احداث و راه‌اندازی شود.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: با توجه به شرایط پسا تحریم میل کشورهای مختلف به سمت ایران بیشتر خواهد شد، هیئت‌های مختلفی از کشورها به ایران سفر کرده‌اند که بیشترین میزان اعزام هیئت مربوط به کشور آلمان بوده است.

این مسئول ادامه داد: باید کالاهایی از جمله خرما و پسته را که قابلیت رقابت دارند را به کشورهای مختلف بیش از پیش معرفی و بازارهای آنها را هدف قرار دهیم.

وی بر تخصصی بودن تیم‌های اعزام تاکید کرد و گفت: هیئت‌هایی که به کشورهای مختلف اعزام می‌شوند و یا دعوت می‌شوند به منطقه باید کاملا تخصصی باشند که دستاورد کارش بعدها مشخص شود چرا که اگر اعزام این هیئت‌ها رابطه‌ای باشد نتیجه‌ای حاصل نخواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه اظهار کرد: در 9 ماهه امسال میزان صادرات از بازارچه‌های مرزی و گمرکات سیستان و بلوچستان، 974 هزار تن در وزن و 230 میلیون دلار در ارزش بوده که 30 درصد افزایش در وزن را نشان می‌دهد.

نادر میرشکار گفت: واردات نیز از مبادی فوق در مدت 9 ماهه امسال، 44 درصد در وزن و 300 درصد در ارزش کاهش داشته است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.