| کد خبر: 39852 |

در سفر معاون اول رییس جمهوری صورت می گیرد

آغاز اجرای بخش نخست فاز ۳ طرح توسعه بندر شهید رجایی

 تین نیوز |  عملیات اجرایی این پروژه بزرگ بندری و دریایی روز دوشنبه، ششم بهمن ماه جاری در جریان سفر "اسحاق جهانگیری" معاون اول رییس جمهوری به استان هرمزگان کلید زده شود.
 

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، در آستانه فرارسیدن دهه مبارک در این مراسم، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری،"عباس آخوندی" وزیر راه و شهرسازی، محمد سعید نژاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی،"جاسم جادری" استاندار هرمزگان و جمعی دیگر از مقامات کشوری و استانی حضور دارند.
 
برپایه این گزارش، فاز سوم این طرح که شامل احداث 1500 متر اسکله، 5 میلیون متر مکعب لایروبی و احداث 55 هکتار محوطه کانتینری    می باشد طبق برآوردهای انجام شده، نیازمند 500 میلیون دلار سرمایه گذاری است.که عملیات اجرایی بخش نخست فاز 3 طرح شامل 442 متر ساخت اسکله به عمق 16 متر و لایروبی یک میلیون و 650 هزار مترمکعب لایروبی غرب حوضچه سوم این بندر می باشد.

 

این طرح با سرمایه گذاری 70 میلیون دلاری بخش خصوصی در مدت 18 ماه اجرایی می شود. با اجرای کامل فاز 3 بندر شهید رجایی ظرفیت تخلیه و بارگیری این بندر به 8 میلیون TEU افزایش می یابد.ضمن اینکه ایجاد محوطه های کانتینری و کانتینر یخچالی، استقرار شرکت های بخش خصوصی جدید، اشتغالزایی در بخش های بندری و دریایی و تبدیل بندر شهید رجایی به یک بندر کانونی در خلیج فارس از جمله مزایای توسعه بزرگترین بندر تجاری کشور است.با اجرای طرح های توسعه علاوه بر تامین نیاز صادرات، واردات و ترانزیت کشور، نیاز بنادر دیگر منطقه نیز تامین می شود.حدود 85 درصد از مجموع کل عملیات تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری کشور در بندر شهید رجایی انجام می شود.
 
شایان ذکر است کالای کانتینری به علت سرعت جابجایی در حجم زیاد، رعایت اصول ایمنی و زیست محیطی بهترین شیوه تخلیه و بارگیری کالا بین بنادر نسل جدید دنیا است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.