| کد خبر: 30383 |

بنادر برتر کانتینری جهان در سال ۲۰۱۳

تین نیوز |  امروزه روند كانتینری شدن بنادر در جهان به دلیل مزایای بی‏شمار حمل و نقل كانتینری سیر سعودی به خود گرفته و كشتی‏های كانتینری نیز همچنان بزرگ و بزرگ تر می‏شوند به نحوی كه در حال حاضر شاهد تردد كشتی‏های مگا كریر با ظرفیت 18000 TEU هستیم. در این راستا بنادر به ناچار زیرساخت‏ها؛ امكانات و تسهیلات خود را متناسب با نیازهای موجود به روز كرده و سیاستهای خود را بازنگری و تبیین می‏‏کنند.
 
در این میان قطعا بیانیه ماموریت كه به عنوان چراغ راه بنادر تعیین مسیر می‏‏کند از نقش و جایگاه ارزنده ای برخوردار است. در مبحث مدیریت استراتژیك؛ بیانیه ماموریت بیانگر چشم‏اندازهای بلندمدت سازمان در قالب آنچه كه می‏خواهد باشد و كسانی كه می‏خواهد به آنها خدماتی را ارایه کند، است.
 
براساس آمار ارائه‏شده از سوی سازمان كنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل (UNCTAD) درسال 2013 به میزان 650 میلیون TEU كانتینر در بنادر جهان تخلیه و بارگیری شد. به عبارت دیگر، در هر ساعت در حدود 74000 TEU كانتینر در بنادر جهان در حال عملیات تخلیه وبارگیری است.
 
دراین راستا، براساس گزارش سال 2010 مجله كارگو سیستم 20 بندر برتر كانتینری جهان براساس میزان عملیات كانتینری مشخص شد كه به میزان 295 میلیون TEU کانتینر عملیات داشته‏اند كه نشانگر این نكته است كه 46درصد كانتینرهای جهان صرفا در 20 بندر معتبر تخلیه و بارگیری می‏شوند.
 
در دنیای رقابتی امروز كه به Cut throat competition (رقابت خفه‏كننده) مشهور است بنادر از لحاظ مدیریتی جهت دستیابی به رشد بیشتر 4 پارامتر را به دقت برای خود تدوین کرده‏اند:
 
1- ماموریت (Mission)
2- دیدگاه (Vision)
3- اهداف (Goal)
4- استراتژی (Strategy)
 
دراین مقاله بیانیه مأموریت 20 بندر برتر كانتینری جهان در قالب جدول ذیل به رشته تحریر درآمده كه تجزیه و تحلیل آنها می‏تواند نكات قابل تاملی را تبیین کند:

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • بهروز رحمانی 0 0

    چین ۲۶ درصد, آمریکا ۷ درصد, سنگاپور ۵ درصد, هنگ کنگ ۴ درصد, کره جنوبی ۴ درصد, مالزی آلمان ژاپن و امارات ۳ درصد عملیات کانتینری جهان را انجام میدهند ایران با سهم نیم درصدی در جایگاه ۳۵ جهان قرارداد.