| کد خبر: 25760 |

نخستین کشتی پژوهشی اقیانوس‌پیمای ایران آذرماه به آب انداخته می‌شود

تین نیوز | نخستین کشتی پژوهشی اقیانوس‌پیمای ایران آذرماه امسال و به احتمال فراوان، همزمان با برگزاری شانزدهمین همایش صنایع دریایی در یارد صنایع شهید درویشی سازمان صنایع دریایی در بندرعباس به آب انداخته می‌شود.
 
عضو هیئت‌علمی پژوهشگاه اقیانوس‌شناسی و مجری طرح  کشتی اقیانوس‌شناسی تحقیقاتی با تأیید این خبر به مارین نیوز گفت: پیشرفت این کشتی در حال حاضر در حدود 80 درصد است و در نظر داریم این کشتی در آذرماه آب‌اندازی شود.
 
دکتر عباس نوبختی افزود: برخی از اقدامات را باید بعد از مرحله آب‌اندازی بر روی کشتی انجام داد که این اتفاق یا 11 آذرماه (همزمان با همایش صنایع دریایی) و یا 25 آذر (همزمان با روز پژوهش) انجام می‌شود. هنوز زمان قطعی آن مشخص نیست، اما به هر حال، کشتی در آذرماه به آب انداخته می‌شود.
 
مجری طرح  ادامه داد: کارهای تکمیلی و آزمایش‏های دریایی پس از این مرحله بر روی کشتی انجام می‌شود. همزمان اقلام اقیانوس‌شناسی هم در این کشتی مورد استفاده قرار می‌گیرد که برخی اقلام پرتابل و  موجود که حدود  سه قلم است باید بر روی شناور نصب شود. برخی از اقلام را هم به دلیل کمبود بودجه نتوانستیم تهیه کنیم که انشاءالله این دستگاه‌ها خاص هستند در مرحله بعدی در شناور نصب می‌شوند.
 
وی ادامه داد: طراحی و ساخت این کشتی بومی است و برخی از قطعات آن از خارج وارد کشور شده است. بودجه این طرح  از طریق معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری تأمین شده و  پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی اجرای آن را پیگیری کرده است. طراحی این طرح توسط سازمان صنایع دریایی و ساخت آن توسط مجتمع صنایع دریایی شهید درویشی بندرعباس صورت گرفته است.
 
عضو هیأت‌علمی پژوهشگاه اقیانوس‌شناسی تأکید کرد: حدود 20 میلیارد تومان هزینه طراحی و ساخت این کشتی شده و انشاءالله به زودی در سواحل بندرعباس به آب انداخته می‌شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.