| کد خبر: 15752 |

گمرک گناوه ۶۳۰ میلیارد ریال درآمد کسب کرد

تین نیوز | مدیرکل گمرک گناوه گفت: با راه‌اندازی خط کشتیرانی دریایی و کانتینری گناوه به چین فعالیت‌های این گمرک افزایش یافت بگونه‌ای که در چهارماه نخست امسال 630 میلیارد ریال درآمد حاصل شده است.
منصور بازیاری با بیان اینکه نخستین خط مستقیم کانتینری کشتیرانی چین ـ بندرگناوه راه اندازی شده است گفت: با راه‌اندازی این خط دریایی درهرماه 25 روز یک سفر دریایی انجام می‌شود و کالاهای تجار را مستقیم از چین به گناوه بوسیله کانتینر منتقل می‌کند.
وی با بیان اینکه قبل از راه‌اندازی خط مستقیم کانتینری چین- گناوه 17 کشتی از طریق چین – بندرعباس کالاهای بازرگانان گناوه‌ای را منتقل می‌کردند گفت: اکنون یک کشتی بصورت مستقیم 70 کانتینر را از چین که بیشتر حامل کالاهای خودرویی، لاستیک، لوازم خانگی و پوشاک است به اسکله گناوه منتقل می‌کند.
مدیر کل گمرک گناوه با اشاره به اینکه تا پایان امسال کشتی‌های خط کانتینری گناوه به چین به سه کشتی افزایش می‌یابد گفت: اکنون دو کشتی دیگر در حال ساخت است که با اتمام عملیات ساخت آنها این شناورهای تجاری فعالیت خود را در مسیر دریایی چین – گناوه آغاز می‌کنند.
بازیاری از افزایش 500 درصد واردات کالا در بندر گناوه خبرداد و گفت: با فعالیت این خط دریایی تجاری واردات کالا به گناوه افزایش یافته است بگونه‌ای که درآمد گمرک گناوه به 630 میلیاردریال در چهارماه نخست امسال رسیده است.
وی با بیان اینکه تا قبل از راه اندازی این خط، محموله‌های کانتینری به گناوه باید ازطریق بندرعباس به گناوه ترانزیت می شد گفت: این روند مشکلات عدیده ای ازجمله طولانی شدن زمان ترانزیت و هزینه و خسارت بر کالاها و صاحبان آن وارد می کرد.
مدیر کل گمرک گناوه تصریح کرد: در بندر گناوه 700 فروند لنج در امر تجارت دریایی فعال هستند و بزودی سامانه اظهار از راه دور برای تسریع در ترخیص کالا در گناوه راه‌اندازی می‌شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.