| کد خبر: 48485 |

اتصال راه‌آهن آستارابه جمهوری آذربایجان توسعه گیلان راکامل می کند

تین نیوز | فرماندار آستارا گفت: دولت با اتصال راه‌آهن آستارا به جمهوری آذربایجان زنجیره توسعه گیلان را تکمیل خواهد کرد.
 
 سیروس شفقی با اشاره به اینکه راه‌آهن بین‌المللی گیلان بخش مهمی از طرح‌های جمهوری اسلامی ایران برای تکمیل شاهراه مواصلاتی و ترانزیتی شمال- جنوب است، اظهار داشت: ایجاد این خط آهن سبب می‌شود که شمال ایران و در رأس آن استان گیلان و بندر مرزی آستارا به یک هرم بزرگ توسعه در حوزه مسافری، صادرات، واردات و ترانزیت کالا تبدیل شود.
 
وی بندر مرزی آستارا را پیونددهنده دو راه‌آهن مهم و بین‌المللی خواند و تصریح کرد: این شهرستان در آینده نقش چشمگیر خود را برای کشور با مزیت‌های فراوان ایفا خواهد کرد.
 
فرماندار آستارا با بیان اینکه به طور یقین توسعه اقتصادی و بازرگانی آستارا منجر به تحول عظیم اقتصادی در استان گیلان و کشور خواهد شد، افزود: با وجود مرز زمینی و دریایی در شهرستان آستارا باید از فرصت‌های موجود به منظور توسعه، رونق اقتصادی و اشتغالزایی استان گیلان استفاده کرد.
 
شفقی تأکید کرد: کلید توسعه گیلان، بندر مرزی آستارا است و با توجه به موقعیت این شهرستان و واقع شدن در کریدورهای مختلف حمل و نقل می‌تواند درصورت برنامه‌ریزی‌های لازم در ایجاد امنیت پایدار اقتصادی استان نقش اساسی داشته باشد.
 
وی با بیان اینکه آستارا با جاذبه‌های مختلف سیاسی، طبیعی، اقتصادی و گردشگری باید از ظرفیت‌های کارآمد و شایسته پاسخگویی به خواسته‌های ملی برخوردار باشد، گفت: با توجه به حضور گردشگران انبوه در برخی ایام و ماه‌های سال، این شهرستان مرزنشین بدون همراهی و کمک دولت نمی‌تواند پاسخگوی نیاز گردشگران باشد.
 
شفقی کمبود فضاهای عمومی، تفریحی، فرهنگی و ورزشی در شهرستان آستارا را ملموس دانست و افزود: بندر مرزی آستارا دارای اهمیت ملی و بین‌المللی است و توسعه و رفع کاستی‌های آن نیاز به پردازش ملی و توجه بیشتر دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.