| کد خبر: 9098 |

صدور ویزای فرودگاهی در ۸ فرودگاه کشور

تین نیوز | معاون گردشگری کشور با بیان اینکه هشت فرودگاه در ایران ویزای فرودگاهی می دهند گفت: پس از برگزاری نشستی با وزیر اطلاعات به نهادهای دیگر پیشنهاد داده ایم که با فعالان و مدیران ارشد واحدهایی که در گردشگری صاحب نظر هستند و قانون برای آنها تکلیفی مشخص کرده، همکاری کنیم.
 
مرتضی رحمانی موحد گفت: اکنون ایران با چند کشور لغو روادید انجام می دهد مانند ترکیه مالزی و آذربایجان. ولی  12 کشور نیز جزو پیشنهادات لغو ویزا هستند که پس از بحث و بررسی در دولت، اسامی آنها را وزارت خارجه اعلام می کند اما اکنون فرودگاههای اصفهان، شیراز،کرمان، تبریز، بوشهر، لار، مشهد، کیش و تهران ویزای فرودگاهی صادر می کنند و کرمانشاه نیز تا حدودی این کار را انجام می دهد.
 
وی درباره دیدار با وزیر اطلاعات که چند روز پیش برای اولین بار پس از انقلاب اسلامی انجام شد بیان کرد: این نشست فتح بابی است برای اینکه چنین دیدارهایی را با مسئولان و متولیان دستگاههای نظارتی دیگر داشته باشیم.
 
رحمانی موحد با ابراز خرسندی از برگزاری این نشست اعلام کرد: وزارت اطلاعات یکی از نهادهای نظارتی کشور است . رویکرد و نگاهی که وزیر اطلاعات با پذیرش دعوت رئیس سازمان میراث فرهنگی و حضور در میان فعالان گردشگری دارد، برای ما بسیار مهم است چرا که این نشست مشخص کرد برای وزارت اطلاعات شنیدن مباحث مربوط به گردشگری اهمیت دارد.
 
وی توجه به بجث گردشگری را رویکرد دولت دانست و گفت: دیدگاههای وزیر اطلاعات بسیار سازنده و حمایت کننده بود و همه شرکت کنندگان از نوع مباحث مطرح شده راضی بودند. این نشست ها می تواند آغازی برای نشست های دیگر با دست اندرکاران و واحدهای فعال گردشگری و سایر دستگاههای نظارتی باشد. ما آماده برگزاری این نوع جلسات با نیروی انتظامی و ... هستیم چون معتقدیم این نشست ها باعث حل شدن مسایل و برداشتن قدمهایی رو به جلوست.
 
معاون گردشگری کشور بیان کرد: برخی از مشکلات مطرح شده به حوزه وزارت اطلاعات بر می گشت که وزیر به آنها پاسخ داد ضمن اینکه بیان مشکلات به روشن شدن دیدگاههای ذی صلاحان در حوزه گردشگری کمک می کند وظیفه ما هم، نزدیک کردن رویکردهای متولیان به یکدیگر است به همین علت به نهادهای دیگر پیشنهاد داده ایم که با فعالان و مدیران ارشد واحدهایی که در گردشگری صاحب نظر هستند و قانون برای آنها تکلیفی مشخص کرده، همکاری هایی داشته باشیم چون معتقدیم این مباحث به توسعه گردشگری کشور و اجرای مطلوب وظایف کمک موثری می کند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.