| کد خبر: 79911 |

هجوم هیات‌های خارجی برای سرمایه‌گذاری در صنعت هتلداری ایران

تین نیوز | مشکلات پایه‌ای صنعت گردشگری بسیار زیاد است از جمله در حوزه حمل‌و‌نقل گردشگر، باید خودروهای مخصوص حمل و نقل توریستی تدارک دیده شود.
 

طی سه ماه گذشته 15 هیات خارجی از کشورهای کره جنوبی، امارات، ترکیه، مالزی و انگلیس نشست‌هایی با شرکت ایرانگردی و جهانگردی برگزار کرده‌اند که نتیجه آن تفاهم نامه‌هایی است که پس از مطالعات کارشناسی و توافق طرفین به قرارداد منتهی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری ایرانگردی و جهانگردی با بیان مطلب فوق در  نشستی خبری گفت:  ایران از نظر درآمد گردشگری در رتبه 130 دنیا و از نظر تعداد گردشگران در رتبه 170 دنیا قرار دارد، همچنین ایران دهمین کشور دنیا از لحاظ داشتن میراث بشری است و با توجه به ظرفیت‌هایی که به عنوان یک کشور تاریخی و چهار فصل دارد، می‌تواند به جایگاه‌ بسیار بهتری دست پیدا کند.

محسن قریب ادامه داد: برای جذب سرمایه گذاری خارجی نیاز است موارد متعددی از جمله بهبود فضای کسب و کار، اصلاح قانون کار و همچنین تضمین سرمایه گذاری به عنوان مهمترین دغدغه شرکای خارجی توجه داشت.

وی با بیان اینکه سال 95 باید سال توسعه ایرانگردی و بازدید از ایران باشد، ادامه داد: باید تلاش کنیم برای مسافرت و ایرانگردی در جامعه فرهنگ سازی شود و از دیگر سو با نظر به اینکه شرایط پسابرجام فضا را مهیا کرده است تا با دیپلماسی لبخند صنعت گردشگری ایران را با مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی توسعه دهیم، باید مقدمات این کار را آماده کنیم.

وی تصریح کرد: در شرایط فعلی رقابت چندانی در صنعت هتلداری کشور وجود ندارد اما با ورود خارجی ها به این صنعت یقینا رقابت سختی در این حوزه ایجاد خواهد شد.

قریب همچنین با اشاره به اهداف سند چشم انداز 1404 که براساس آن جذب گردشگر در ایران باید به 20 میلیون نفر برسد، اظهار کرد: برای رسیدن به این هدف باید سالانه 100 هتل جدید احداث شود در حالی که فعلا امکان و توان این کار وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه باید مشکلات پایه‌ای صنعت گردشگری را رفع کنیم، تصریح کرد: به عنوان مثال در حوزه حمل و نقل گردشگر کاستی‌های زیادی داریم و نیاز است حمل و نقل توریستی و خودروهای مخصوص تدارک ببینیم تا مجبور نباشیم با همان اتوبوس‌های مسافری مخصوص بیرون شهر، گردشگران خود را نیز در شهرها جابه‌جا کنیم.

قریب گفت: برای توسعه صنعت گردشگری، سفر را باید همه‌زمانی و همه‌مکانی کنیم و با دسته‌بندی اقشار مختلف جامعه، امکانی فراهم آوریم که همه اقشار جامعه بتوانند در زمان‌های مناسب از امکانات مناسب و متناسب با وضعیت درآمدی خود برخوردار شوند و به مسافرت بپردازند.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری ایرانگردی و جهانگردی اظهار کرد: یکی از بهترین مزیت‌های مشارکت با سرمایه گذار خارجی در صنعت هتلدار، وصل شدن هتلداری ایران به سیستم رزرواسیون بین المللی است که به همه گردشگران خارجی این امکان را می دهد تا خود به رزرو محل اقامت خود در ایران بپردازند.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.