| کد خبر: 72843 |

◄ توافق هواپیمایی ترکیه با آژانس‌های ایران / تعیین مبلغ ضمانت نامه

تین نیوز | رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی از تعیین مبلغ 30 میلیون تومان ضمانت نامه آژانس های ایرانی در ازای هفته ای 22 بلیت شرکت هواپیمایی ترکیه خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز محمدحسن کرمانی در جلسه بررسی مشکلات ایجاد شده از سوی شرکت هواپیمایی ترکیه در ایران که روز گذشته 22 آذر در محل دفتر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی ایران برگزار شد، گفت: در جلسه ای که با نماینده این شرکت هواپیمایی در ایران داشتم در خصوص مبلغ ضمانت نامه و سهمیه بلیت آژانس ها به توافق رسیدیم.

وی افزود: در این جلسه مبلغ ضمانت نامه 30 میلیون تومان در ازای هفته ای 22 بلیت تعیین شد، به این ترتیب اگر آژانسی سهمیه 22 بلیت خود را بفروشد درخواست مجدد می کند، در غیر این صورت باید همان سهمیه 22 بلیت انجام شود.

کرمانی تصریح کرد: پیش نویس این بخشنامه آماده است و پس از اصلاحات جزئی به صورت مکتوب به آژانس ها ابلاغ می شود.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی ایران در خصوص مشکلات ایجاد شده از سوی شرکت هواپیمایی ترکیه در خصوص افزایش بی رویه ضمانت نامه ها، گفت: عدم انسجام آژانس ها، یکی از دلایل بروز چنین رفتارهایی از سوی برخی شرکت‌های هواپیمایی خارجی است.

پارادوکس اعتراض و پرداخت ضمانت نامه 400 میلیونی!
وی تصریح کرد: پس از اینکه نمایندگی شرکت هواپیمایی ترکیه در ایران، بخشنامه‌ای برای آژانس‌های ایرانی فرستاد که بر اساس آن مبلغ ضمانت به 400 میلیون تومان افزایش یابد، در این راستا حتی یک اعتراض مکتوب هم به انجمن نرسید، ضمن اینکه شنیده شد تعداد زیادی از آژانس ها مبلغ ضمانت نامه را پرداخت کردند. اگر اعتراضی وجود دارد پس دلیل پرداخت ضمانت نامه چیست؟ این پارادوکس ها مشکلات زیادی را به دنبال دارد.

کرمانی از آژانس های ایرانی درخواست کرد به هیچ وجه نباید زیر بار پرداخت ضمانت نامه 400 میلیونی شرکت هواپیمایی ترکیه بروند.

وی با تاکید بر اینکه شرکت هواپیمایی ترکیه به این باور رسیده است که باید نوع نگاهش به ایران متفاوت باشد، افزود: 85 درصد فروش شرکت هواپیمایی ترکیه از سوی آژانس های ایرانی انجام می شود، به این ترتیب نمی تواند به راحتی از بازار ایران دست بکشد.

کرمانی اظهار داشت: هواپیمایی ترکیه سال‌هاست از بازار ایران به نفع خود استفاده می‌کند، و فعالیت در بازار ایران برایش سودده است، لذا باید با شرکت‌های ایرانی به صورت هماهنگ کار کنند.

خدمات بهتر ایران ایر نسبت به هواپیمایی ترکیه
رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی با تاکید بر اینکه اولویت ما فروش پروازهای ایرلاین های داخلی بویژه ایران ایر است، گفت: شرکت هواپیمایی ترکیه معمولا هواپیماهای رده پایین خود را در مسیر ایران قرار می دهد، این در حالی است که برای مثال شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران خدمات به مراتب بهتری ارائه می دهد.  

وی تصریح کرد: خدمات شرکت هواپیمایی ترکیه از جمله هواپیما، کترینگ، کرو پرواز و ... تحفه ای نیست که ما بخواهیم اولویت فروش را به آنها اختصاص دهیم.   

کرمانی افزود: سال‌هاست شرکت هواپیمایی ترکیه افراد ناکارآمد را به ایران می‌فرستد و پس از کسب تجربیات کافی، آنها را به ایستگاه های بهتر اعزام می‌کند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.