| کد خبر: 31336 |

رشد ۲۷ درصدی پرواز‌های فرودگاه امام خمینی در دولت یازدهم / درآمد موزه‌‌ها دو برابر شد

تین نیوز | مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران با تأکید بر رشد گردشگری در دولت یازدهم، گفت: در هفت ماه ابتدایی امسال نسبت به سال گذشته، درآمد موزه‌ها 2 برابر شده و در همین مدت پرواز‌های فرودگاه امام خمینی(ره)‌ رشد 27 درصدی داشته است.
 
رجبعلی خسروآبادی در مراسم افزایش پروازهای ایران و آلمان اظهار داشت: اگر بتوان سرمایه‌گذاری سنگینی در زیرساخت‌های گردشگری انجام داد، تلاش برای حفظ سرمایه، خود موجب رشد تقاضا می‌شود.
 
وی با تأکید بر اینکه سرمایه‌گذاری زمینه‌های جذب مسافر را فراهم می‌کند،افزود: اگر هتل‌های زیادی داشته باشیم برای حفظ آنها باید بازاریابی صحیحی انجام شود.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران اظهار داشت: در ایران در حوزه تحریک تقاضا و توسعه عرضه، موفق نبوده‌ایم و نتوانسته‌ایم گردشگر را که درآمد بالایی برای کشور دارد، جذب کنیم.
 
خسروآبادی بیان کرد: در هفت ماه ابتدایی امسال نسبت به سال گذشته، درآمد موزه‌ها 2 برابر شده و در همین مدت پرواز‌های فرودگاه امام خمینی (ره)‌ رشد 27 درصدی داشته است.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران اضافه کرد: اگر نتوانیم فضاهای گردشگری را مدیریت کنیم، توجه به این حوزه‌ها کاهش یافته و دچار عقب‌افتادگی دوباره خواهیم شد.
 
وی با تأکید بر اینکه باید زنجیره گردشگری شکل گیرد، افزود: در همین تهران مکان‌‌های زیادی در حوزه گردشگری داریم که مغفول مانده است و تهرانی‌‌ها هم آن را نمی‌شناسند.
 
خسروآبادی یادآور شد: خدمات در موزه‌‌ها، کاخ‌موزه‌ها و مکان‌های تاریخی و گردشگری افزایش می‌یابد.
 
بنابراین گزارش در ادامه این مراسم بوطاق خانبداغی‌ ‌‌‌‌اظهار داشت: ‌‌بدون وجود حمل و نقل، اقتصاد رشد نمی‌کند، حمل و نقل مبنای توسعه است که باید به گسترش آن توجه شود. ‌
 
رئیس اتاق بازرگانی ایران و آلمان ادامه داد: در اتاق بازرگانی ایران و آلمان، گام‌های بلندی برای حل مشکل تجار برداشته شده اشت و حمل و نقل هم بخشی از صنایع و تجارت است.
 
وی اظهار داشت: در یک و نیم سال اخیر توجه و حرکت کشورهای مختلف به سمت ایران آغاز شده است و قطعاً‌ هر کشوری که زودتر به ایران بیاید موفق‌تر خواهد بود.
 
رئیس اتاق بازرگانی ایران و آلمان با بیان اینکه دلیل عقب‌ماندگی صنایع مختلف نبود رقابت است،‌ اظهار داشت: در خطوط هوایی نیز سرویس‌دهی منظم و رشد کیفیت خدمات در شرایط رقابت عملیاتی می‌شود.
 
وی ادامه داد: در 8 سال گذشته از جامعه جهانی عقب افتادیم اما ایرانی‌ها به زمین ننشستند و گام به گام جلوتر می‌روند.
 
خانبداغی با بیان اینکه‌ مسئولان گردشگری به فکر رفع عقب‌افتادگی در این عرصه هستند، اظهار داشت: گردشگری در هر کشور منفعت اقتصادی بالایی دارد، یک‌‌ششم بودجه کشوری نظیر آلمان از محل گردشگری و نمایشگاه است اما در ایران این سرمایه عظیم ملی مورد بی‌توجهی قرار گرفته است.
 
خانبداغی با تأکید بر اینکه ارتباطات زیرساخت‌های فراوانی می‌طلبد، گفت: ما هنوز در هتل‌های خود به سیستم بانکی بین‌المللی متصل نیستیم، دچار نوعی خود تحریمی‌ هستیم که باید از این معضل ‌رها شویم؛ چرا بانک‌های خارجی نباید در ایران شعبه داشته باشند در حالی که این نشان از امنیت برای سرمایه‌گذار خارجی دارد.
 
وی یادآور شد:‌ ایجاد فضای رقابتی برای ایرلاین‌ها امر طبیعی است؛ باید رقابت ایجاد شود تا ایرلاین داخلی خود را ارتقا دهند، متاسفانه در شرایط انحصار حقوق مسافر نادیده گرفته می‌شود و ایرلاین می‌تواند خدمات مناسب ارائه ندهد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.