| کد خبر: 266075 |

◄ چه گواهی نامه های رانندگی بین المللی فاقد اعتبار قانونی است

مدیر روابط عمومی و امور رسانه کانون جهانگردی و اتومبیلرانی اعلام کرد : تمامی گواهی نامه های رانندگی بین المللی صادر شده از سوی شرکت های متفرقه و یا عضو مؤسسات غیرمرتبط، فاقد اعتبار قانونی بوده و تبعات استفاده از آن در خارج از مرزهای ایران، بر عهده دریافت کننده گواهی نامه خواهد بود.

تین نیوز

 مدیر روابط عمومی و امور رسانه کانون جهانگردی و اتومبیلرانی اعلام کرد : تمامی گواهی نامه های رانندگی بین المللی صادر شده از سوی شرکت های متفرقه و یا عضو مؤسسات غیرمرتبط، فاقد اعتبار قانونی بوده و تبعات استفاده از آن در خارج از مرزهای ایران، بر عهده دریافت کننده گواهی نامه خواهد بود.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، در پی تبلیغات سوء شرکت های غیر مجاز در خصوص صدور گواهی نامه های 5، 10 و 20 ساله و بروز مشکلات متعدد برای هموطنانمان در خارج از ایران، امید شریفی با بیان این مطلب گفت : در راستای اطلاع رسانی های پیشین و بر اساس اعلام فدراسیون بین المللی اتومبیلرانی (FIA) به اطلاع متقاضیان دریافت گواهی نامه رانندگی بین المللی می رساند، کانون جهانگردی و اتومبیلرانی بر اساس قوانین بین المللی و داخلی، تنها مرجع رسمی و قانونی صدور گواهی نامه رانندگی بین المللی در ایران است.

مدیر روابط عمومی و امور رسانه کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، اضافه کرد: به منظور پیشگیری از بروز هرگونه مشکل در کشور مقصد برای گردشگران و مسافران ایرانی، به متقاضیان تأکید می شود، تنها به مراکز مجاز صدور گواهی نامه بین المللی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی مراجعه کنند.

او با بیان اینکه تنها مراجع مجاز صدور گواهی نامه رانندگی بین المللی در هر کشور، نمایندگان رسمی فدراسیون بین المللی اتومبیلرانی (FIA)  هستند، اظهار داشت : متقاضیان دریافت گواهی نامه های رانندگی بین المللی توجه داشته باشند که بر اساس قانون اصلاح ماده 22 قانون حمل و نقل و عبور کالاهای خارجی از قلمرو جمهوری اسلامی ایران، مصوب 17/6/1388 مجلس شورای اسلامی و همچنین کنوانسیون های بین المللی 1968 وین و 1949 ژنو، وظیفه صدور گواهی نامه های رانندگی بین المللی و سایر اسناد و مدارک بین المللی خودرو در ایران، تنها بر عهده کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران است.

شریفی در ادامه تصریح کرد: صدور هر نوع گواهی نامه رانندگی بین المللی از سوی سایر اشخاص حقیقی و حقوقی فاقد وجاهت قانونی است و گواهی نامه های صادر شده از سوی شرکت ها و افراد سودجو کلاهبرداری بوده و متأسفانه مشکلات زیادی را برای هموطنانمان در نقاط مختلف جهان به همراه داشته است.

او خاطر نشان کرد: متقاضیان برای دریافت گواهی نامه های رانندگی بین المللی یک و سه ساله می توانند با در دست داشتن اصل گواهی نامه رانندگی ایرانی خود و همچنین تصویر گذرنامه و یک قطعه عکس 4*3 به دفاتر اصلی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و نمایندگی های رسمی آن در سراسر کشور مراجعه و برای دریافت این مجوز بین المللی به صورت غیر حضوری هم به وب سایت رسمی کانون به نشانی WWW.TACI.IR  قسمت صدور اسناد مراجعه کنند و با ثبت درخواست غیر حضوری، گواهی نامه بین المللی رانندگی خود را در سراسر کشور از طریق پست درب منزل و یا محل کار، دریافت کنند.

سخنگوی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ادامه داد: کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ارائه خدمات غیر حضوری صدور گواهی نامه بین المللی رانندگی با تحویل چند ساعته را در شهر تهران راه اندازی کرده است و شهروندان تهرانی می توانند با مراجعه به وب سایت رسمی کانون درخواست خود برای بهره مندی از سرویس های طلایی و نقره ای را ثبت کنند.

گواهی نامه بین المللی شهروندان تهرانی که به این روش درخواست خود را ثبت کنند، ظرف چند ساعت توسط سفیران کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به درب منزل و یا محل کار آنان ارسال خواهد شد. خدمات غیر حضوری گواهی نامه بین المللی رانندگی به منظور فراهم آوردن رفاه حال متقاضیان، پیشگیری از ترددهای غیر ضروری، کمک به کاهش آلودگی هوا و ترافیک شهری ایجاد و ارائه می شود.

شماره تلفن 09629 به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی و اطلاع رسانی در خصوص مدارک مورد نیاز و اطلاعات دفاتر اصلی و نمایندگان مجاز کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در سراسر کشور است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.