| کد خبر: 260944 |

توراپراتور ارمنستانی مطرح کرد:

سفر نکردنم به ایران یک اشتباه بود

در سفر به ایران، نخستین چیزی که به چشم می‌ آید مهمان‌ نوازی است

تین نیوز

توراپراتور ارمنستانی گفت: در سفر به ایران، نخستین چیزی که به چشم می آید مهمان نوازی است. این اولین چیزی است که برای مسافران وجود دارد اینکه مردم ایران دوست دارند کشورشان را خیلی خوب به خارجی ها نشان دهند، بسیار اهمیت دارد. این نگاه را برای نخستین بار است که در ایران و در میان مردمان ایرانی می بینم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، چندی پیش شاهد حضور گروهی از توراپراتورها و مدیران دفاتر خدمات مسافرتی ارمنستان برای شرکت در تور آشناسازی بودیم که به ایران سفر کردند و از جاذبه های تهران بازدید کردند. 

مارینا (Marine Kpryan) (مدیر یکی از دفاترخدمات مسافرتی ارمنستان) با اشاره به آنکه آژانس مسافرتی که او آن را ده ها سال پیش افتتاح کرده یکی از قدیمی ترین آژانس های خدمات مسافرتی در ارمنستان است، گفت: این آژانس مسافرتی در سال ۱۹۹۶ تاسیس شد و با وجود آنکه سالهاست در حوزه گردشگری فعالیت دارم اما شخصا برای نخستین بار در سال ۱۴۰۲ (۲۰۲۳) به ایران سفر کردم. خیلی خوشحالم که در قالب فم تور (تور آشناسازی) امکان بازدید از ایران برایم فراهم شد تا بتوانم از نزدیک جاذبه های گردشگری ایران با ببینم. 

او ادامه داد: این بازدید قطعا می تواند آغازگر ارائه پیشنهادات ما به گردشگران و مسافران مان برای سفر به ایران باشد. اگر امکانش هم باشد می توانیم مسافران ایرانی را نیز به ارمنستان ببریم. 

مارینا در پاسخ به سوالی مبنی برآنکه ۳ دهه از فعالیت او در عرصه گردشگری می گذرد چرا به گفته خودش تاکنون به ایران سفر نکرده است، این درحالی است که ایران کشور همسایه ارمنستان است و شاید به واسطه تاریخ مشترکی که داریم بهترین گزینه نیز برای سفر به حساب آید، گفت: سوال خیلی خوبی مطرح کردید. ۲۷ سال است که در این بازار هستیم و عمدتا با کشورهای دیگر ارتباط داشتیم و بسته های سفر به سایر کشورها را تعریف می کردیم. اما اکنون خوشحال هستم که اکنون دارم اشتباهی که تاکنون انجام داده بودم را ازبین می برم. درواقع معتقد هستم که سفر نکردنم به ایران یک اشتباه بود. 

گزارش های پربازدید روز را بخوانید:

◄ مترو غرب تهران با وام 1000 میلیاردی جان می گیرد

 

◄ 4 تقلب رایج معاملات کامیون از زبان دختر کامیون فروش

 

او تاکید کرد: می خواهم قید کنم که چرا تاکنون این اشتباه را مرتکب شدم و این کار را انجام ندادم. کشور ایران، همسایه کشور من است و برای ارمنستان بسیار ارزشمند است و خیلی خوب کشور من را حمایت می کند. درواقع همسایه ای بسیار خوب برای کشور من است. از این رو از این پس سعی می کنم اشتباهم را جبران کنم و روی بازار گردشگری ایران کار خواهم کرد. 

این فعال گردشگری کشور ارمنستان در پاسخ به این سوال که آیا یکی از دلایلی که تاکنون به ایران سفر نکرده بود و بسته سفر به ایران را نیز برای گردشگران ارمنستانی در نظر نمی گرفت، تبلیغات منفی رسانه های خارجی درخصوص ایران بوده یا خیر، گفت: خیر چنین چیزی نیست. فعالیت آژانس خدمات مسافرتی من به گونه ای شروع شده بود که بسته های سفر به کشورهای اروپایی را در نظر گرفت و اولویت نیز حضور در نمایشگاه های خارجی بود. همینطور بازار گردشگری لندن را در نظر داشتیم و همچنین در نمایشگاه ITB برلین شرکت می کردیم. درواقع شروع کار ما با بازار اروپا بود که همین امر سبب شد تا کشورهای همسایه مانند ایران را کمتر مورد توجه قرار دهیم. 

او ادامه داد: البته با توجه به آنکه در آژانسم دو بخش گردشگری ورودی و خروجی فعال است از این رو سعی می کنیم در دو طرف بتوانیم کار کنیم. سعی داریم روابط مان در حوزه گردشگری ایران را فعال کنیم. بیشترین فعالیت آژانس مسافرتی ما در حوزه گردشگری فرهنگی (Cultural tourism) است و گردشگری ماجراجویانه فعال است ضمن آنکه بسته سفرهای دیگر را نیز تعریف می کنیم. حتا توریست هایی داشتیم که از اروپا آمده بودند و وارد ارمنستان شده بودند و سفری از ارمنستان به ایران برایشان تدارک دیدیم. هرگز توریست از طرف ایران به سمت ارمنستان را قبول نکرده بودم اما از این پس سعی می کنم فعالیت در بازار ایران را بیشتر کنم. 

این تور اپراتور ارمنستانی درخصوص حضورش در ایران و سفری که داشته، گفت: از مهمان نوازی ایرانی ها بسیار لذت بردم. درست است که فقط چند روز در ایران بودم که قطعا امکان بازدید از همه جاذبه های ایران را نمی داد اما از دیدن فیلم های معرفی و البته مقاصدی که در نظر گرفته شده بود لذت بردیم. دیدن موزه ها بسیار تاثیرگذار بود. 

او درخصوص وضعیت زیرساخت های گردشگری ایران برای حضور گردشگران خارجی گفت: نخستین چیزی که به چشم می آید مهمان نوازی است. این اولین چیزی است که برای مسافران وجود دارد اینکه مردم ایران دوست دارند کشورشان را خیلی خوب به خارجی ها نشان دهند، بسیار اهمیت دارد. این نگاه را برای نخستین بار است که در ایران و در میان مردمان ایرانی می بینم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 8 9

    فقط امدی ایران دوچرخه با خودت نیار انجا می دوزدن

    • هامون 0 0

      دزد، البته تو مردم ایران،
      از همه کشورا کمتره

  • ناشناس 0 0

    موزه ها تمرکز می طلبند تا بعد ارزشی درونی پنهان که گنجینه اصرار تمدنی را به فعلیت تبدیل می کنند بدست آید و ما و آيندگان از مسیر های هموار شده استفاده کنیم.

  • ناشناس 2 3

    عجب خبرگذاری های هستید شما

  • 🫡🫡🫡 6 8

    بدبخت زود برو تا گروگان نگرفتنت و با یک نفر معاوضه ات کنن چطور جرعت گردی اومدی ایران فردا میگن تو این پارک که عکس گرفتی مکان نظامی هستش و جاسوسی

  • امیر 1 0

    ایرانیان در. دنیا برای مهمان دوستی همتاندارند. خصوصا جنوب شرقی کشور ازخراسان جنوبی تااهواز.مردم صبور. سخت کوش. وطن دوست. ووووو

  • امیر 1 0

    ببینید دیگرمردی جهان چطور هستن. مردم ایران نژادشان ومحبت بی همتا تجربه کسب کنید.

  • ناشناس 0 1

    آدم عاقل به هرچی بخواد میرسه آدم خوب تلاششو میکنه و خل و دیونه فقط دلش چیزایی میخواد و دور خودش میچرخه

  • ا 0 1

    یا تعارف کردی یا چندی نخواهد گذشت که شما هم دمتان را خواهید گذاشت روی کولتان و فراری خواهید شد کشور فرصت سوزی ها به چی ما دل خوش کنی

  • ناشناس 1 0

    ای قربان معرفتت سرکار خانم ترابوتور ارمنسانی تو در ایران قدمت بر چشم همه ما است تا بیاد ایران شما عزیزان هموطن قدیمی ما ایرانیان هزار بار قدمت برچشم