| کد خبر: 258870 |

◄ هیجان انگیزترین تور دریایی با لوکس ترین کشتی تفریحی

نماد دریاها، بزرگ ترین کشتی تفریحی جهان که پنج برابر بزرگ تر از تایتانیک است، مردم را در آستانه اولین سفر خود با ترس و هیجان شدید روبرو می کند.

تین نیوز

وقتی در 2 آپریل 1912، کشتی تایتانیک رونمایی شد، بزرگترین و شاید مجلل ترین کشتی جهان بود. این کشتی می توانست بیش از 3300 نفر از جمله خدمه را در خود جای دهد و دارای امکانات مختلفی از جمله استخر و زمین اسکواش بود.

اندازه چشمگیر تایتانیک بسیاری از ثروتمندترین افراد جهان را به خود جذب کرد و در 10 آپریل 1912 اولین سفر خود را آغاز کرد. تنها پنج روز بعد، کشتی پس از برخورد با کوه یخ غرق شد و بیش از 1500 کشته برجای گذاشت.

نماد دریاها

حالا قرار است در ژانویه 2024، کشتی نماد دریاها تور بزرگ دریایی خود را شروع کند، این کشتی 5 برابر بزرگتر از تایتانیک است.

به گزارش تین نیوز، کشتی عظیمی که به درستی نماد دریاها نام دارد، در یک کارخانه کشتی سازی در فنلاند و برای خط کشتیرانی رویال کارائیب ساخته شده است، طول آن 365 متر - حدود 1200 فوت - و وزن آن 250800 تن است. تایتانیک را به یاد آورید، 5 برابر بزرگتر از آن است.

◄ لوکس ترین کشتی تفریحی جهان که تجملات آن چشم ها را خیره می کند

این کشتی آنقدر بزرگ است که می تواند 7600 مسافر و 2350 خدمه را در خود جای دهد و ظرفیت واقعی کشتی در دریا را حدود 10000 نفر می رساند و دارای بزرگترین پارک آبی جهان در دریا است.

رویال کارائیب، با اشاره به اینکه کشتی نماد دریاها (Icon of the Seas) برای اولین بار در ژانویه 2024 حرکت می کند و مسافران را در لوکس ترین شرایط ممکن به سفرهای دور دنیا می برد، گفت: علیرغم تأخیر در خروج کشتی به دلیل شرایط نامناسب جوی، همه چیز طبق برنامه پیش رفت.

در بیانیه ای آمده است: «در طول اولین مجموعه آزمایش های دریایی، نماد دریاها صدها مایل را طی کرد که در طی آن موتورهای اصلی، بدنه، سیستم های ترمز، فرمان، صدا و سطوح ارتعاش همگی آزمایش شدند.»

این کشتی با وزن ۲۵۰ هزار تن با هزینه ساخت بالغ بر یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار بزرگترین مگا کشتی دوستدار محیط زیست جهان به شمار می‌رود که از گاز طبیعی و فنّاوری پیل سوختی استفاده می‌کند.

نماد دریاها

 امکانات و تجهیزات به کار رفته در این کشتی  ۳۶۵ متری تاکنون در هیچ کشتی کروزی استفاده نشده است. برای مثال می‌توان از بزرگترین پارک آبی رده 6 با عنوان AquaDome، یک منطقه تماشای عظیم و بلندترین آبشار در دریا با اندازه 55 فوت، 40 رستوران بزرگ غذاخوری، هفت استخر شنا، مراکز آموزش شنا و مربیان غواصی متبحر نام  برد. همچنین شبیه ساز موج سواری، زمین مینی گلف، زمین ورزشی و صخره نوردی نیز از دیگر موارد هیجان انگیز این کشتی است.

اما در حالی که همه چیز برای رونمایی بزرگ آن در آغاز سال آینده خوب به نظر می رسد، همه آنقدر شیفته بزرگی کشتی نیستند و بازخورد های متفاوتی در شبکه های اجتماعی نسبت به این موضوع دیده می شود.

یکی در توییتر نوشت: هر بار که تصویری از کشتی تفریحی "Icon of the Seas" را می بینم مملو از ترس شدید می شوم.

شخص دیگری نوشت: "آن کشتی نماد دریاها در واقع شبیه جهنم روی آب است. فقط نگاه کردن به عکس ها باعث نگرانی من می شود."

سومی گفت: این جهنم شخصی من روی زمین است.

با این حال، بسیاری از مردم از این چشم انداز هیجان زده بودند - به لطف این واقعیت که بزرگترین پارک آبی جهان در دریا را دارد که دارای شش سرسره رکورد شکن و همچنین هفت استخر و نه گرداب است.

نماد دریاها

بزرگترین کشتی تفریحی جهان از اولین سفر خود فاصله چندانی ندارد و با توجه به بزرگی و لوکس بودن کشتی، روز مهمی خواهد بود.

این کشتی نماد دریاها نامیده می شود و یک کشتی کاملاً غول پیکر است. در واقع، پنج برابر بزرگتر از تایتانیک است و ما فقط می توانیم امیدوار باشیم که اولین سفر - و اگر منصفانه بگوییم همه سفرهای دیگر - موفقیت آمیزتر از سال 1912 باشد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.