| کد خبر: 250505 |

استاندار مازندران:

پهلوگیری کشتی مسافربری در دریایی خزر

هفته آینده اولین کشتی و اتوبوس دریایی در دریای خزر پهلو می گیرد و مسافران دریایی رامسر تا گلوگاه را زیر پوشش قرار می دهد.

تین نیوز

استاندار مازندران با بیان اینکه وجود ۴۷۰ کیلومتر نوار ساحلی ظرفیت قابل توجه گردشگری در استان است، گفت: در سال های گذشته حتی یک کشتی مسافربری نداشتیم اما در هفته آینده اولین کشتی و اتوبوس دریایی در دریای خزر پهلو می گیرد و مسافران دریایی رامسر تا گلوگاه را زیر پوشش قرار می دهد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سید محمود حسینی پور امروز در آیین افتتاح مجتمع پذیرایی در بابلسر با اشاره به اینکه هدف گذاری ما این است که مازندران مقصد گردشگری بسیاری از مسلمانان جهان شود که برای تحقق این امر تلاش می کنیم، اظهار کرد: تا پایان دولت سیزدهم حضور ۲ میلیون گردشگر خارجی در استان هدف گذاری شده است هم اکنون مازندران باوجود برخورداری از ظرفیت های منحصر به فرد گردشگری پذیرای سالانه ۲۰۰ هزار گردشگر خارجی است.

حسینی پور با بیان اینکه حدود ۳۶ طرح گردشگری در کوه دماوند با سرمایه گذاری بخش خصوصی برنامه ریزی شده است که با تحقق این امر این قله به بزرگ ترین مرکز گردشگری بین المللی تبدیل خواهد شد، افزود:۲۱ درصد جمعیت کشور به فاصله سه ساعت به مازندران می رسند باید از این منبع انسانی برای رونق اقتصادی با محوریت گردشگری استفاده کنیم.

 استاندار مازندران با بیان اینکه وجود ۴۷۰ کیلومتر نوار ساحلی ظرفیت قابل توجه گردشگری در استان است، گفت: در سال های گذشته حتی یک کشتی مسافربری نداشتیم اما در هفته آینده اولین کشتی و اتوبوس دریایی در دریای خزر پهلو می گیرد و مسافران دریایی رامسر تا گلوگاه را زیر پوشش قرار می دهد.

 حسینی پور با اعلام اینکه مجوز خرید یک فروند کشتی کروز برای مازندران دریافت شده است، افزود: ارزان ترین نوع سفر مسافران و گردشگران به کشورهای منطقه و برعکس سفر دریایی است که باید برای تحقق این امر تلاش کنیم.

نماینده عالی دولت در مازندران با بیان اینکه ساخت بزرگ ترین آزاد راه دریایی با مشارکت یک سرمایه گذار در مازندران در دستور کار است، تصریح کرد: بانک ملی در ساخت آزاد راه قائم شهر به ساری هم مشارکت قابل توجهی دارد و از این بانک به دلیل نقش فعال در اجرای طرح های زیرساختی استان نهایت قدردانی را دارم.

لغو روادید کشورهای حاشیه خزر

 استاندار مازندران به تعامل رئیس جمهوری مردم مازندران با کشورهای همسایه و برای جذب گردشگر تاکید دارند و حتی در برخی از کشورها خواستار لغو روادید هستیم.

 حسینی پور با بیان اینکه مازندران جایگاه ممتازی در کریدور شمال به جنوب کشور دارد، گفت: مازندران به دلیل برخورداری از سه بندر منحصر به فرد استان محوری در کریدور شمال به جنوب است.

 مقام عالی دولت در مازندران، افزود: متاسفانه سال های متمادی به خاطر این که نگاه غرب دچار کدورت نشود ظرفیت بازار cis را از دست دادیم اما با برقراری ارتباط با کشورهای منطقه و عضویت ایران در سازمان شانگ های درصدد افزایش صادرات و توسعه روابط اقتصادی و تجاری در منطقه هستیم.

 استاندار مازندران، تصریح کرد: بخش خصوصی با سرمایه گذاری در استان با آینده درخشانی مواجه خواهد بود و ما تاکنون سه همایش فرصت های سرمایه گذاری برگزار کردیم و چهار همایش دیگر تا پایان اسفندماه امسال برگزار می شود.

 حسینی پور با اشاره به اینکه در مازندران صنایع بزرگ نداریم اما واحدهای صنعتی کوچک و متوسطی خوبی داریم که روند توسعه استان را هموار کرده است، یادآورشد: ساخت یکی دو واحد صنعتی بزرگ در مازندران در دستور کار است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.