| کد خبر: 256209 |

علت اختلاف قیمت کاروان های حج اعلام شد

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت علت اختلاف قیمت حج تمتع را نرخ ارز و تفاوت سطح کیفی هتل ها اعلام کرد.

تین نیوز

بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت، اعزام زائران حج تمتع به عربستان از ۶ روز دیگر آغاز می شود و هزاران ایرانی که بیش از ۱۵ سال در انتظار تشرف به سرزمین وحی بودند، در کنار بیش از ۲ میلیون زائر از حدود ۶۰ کشور دنیا، خود را برای حاجی شدن، آماده می کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در حال حاضر حدود ۵۷۰ کاروان برای تشرف به خانه خدا آماده شده اند که بر اساس برنامه ریزی انجام شده، ۲۳۷ کاروان مدینه اول و ۲۴۰ کاروان هم مدینه دوم هستند.

غلامرضا رضایی معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت در خصوص علت اختلاف قیمت حج ۱۴۰۲ گفت: علت تفاوت و افزایش قیمت سفر حجاج ناشی از نرخ ارز و تفاوت سطح کیفی هتل هاست که ۹۰ هتل در شهر های مکه و مدینه در اختیار حجاج ایرانی خواهد بود.

وی افزود: امکان اینکه ۹۰ هتل مشابه در مکه و مدینه پیدا کنیم، امکانپذیر نیست به همین دلیل اختلاف سطح و کیفیت هتل ها باعث اختلاف قیمت شده است، اما به جز موضوع اسکان، سایر خدماتی که به حجاج ارائه می شود، یکسان است.

رضایی در خصوص رفع مشکلاتی که سال گذشته از سوی برخی زائران درباره تغذیه مطرح شده بود، گفت: استان ها و شهرستان ها با ذائقه ها و سلیقه های متفاوتی غذا میل می کنند که سعی کردیم در حج ۱۴۰۲ به ذائقه هایی که در کشور وجود دارد توجه شود و غذایی که برای عمومیت قابل سرو باشد، طبخ کنیم.

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت اظهار کرد: ۴ آشپزخانه مرکزی و صنعتی نیز در اختیار سازمان حج و زیارت در عربستان است که غذا را به صورت متمرکز طبخ و توزیع می کنند که در این آشپزخانه ها حدود ۶۰۰ آشپز و سرآشپز ایرانی فعالیت خواهند کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.