| کد خبر: 251111 |

تجهیز پایانه های مسافربری دریایی برای تعطیلات نوروز ۱۴۰۲

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از آمادگی لازم برای سفرهای دریایی در نوروز ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: پایانه های مسافربری دریایی برای این ایام به روز رسانی و تجهیز می شوند.

تین نیوز

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از آمادگی لازم برای سفرهای دریایی در نوروز ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: پایانه های مسافربری دریایی برای این ایام به روز رسانی و تجهیز می شوند.

به گزارش تین نیوز به نقل از بازار، مهدی فرمهینی فراهانی گفت: ۲هزار و ۵۸۰ فروند شناور در سه حوزه مسافری، گردشگری و شناورهایی که حمل خودرو دارند، در ایام نوروز ۱۴۰۲ فعال هستند که در مجموع ۲۰ هزار صندلی و حدود ۲هزار و ۵۰۰ ظرفیت حمل خودرو را دارد، این شناورها در مسیرهای مشخص و مجاز تردد خواهند داشت.

فراهانی افزود: در نوروز ۱۴۰۱ حدود هفت میلیون تردد دریایی داشتیم که خوشبختانه بدون هیچ سانحه ای این ترددهای دریایی رقم خورد.
در حوزه سفرهای دریایی برای نوروز ۱۴۰۲، یکی از اقداماتی که برای ما مهم است موضوع ایمنی، بازدید و بازرسی شناورهای مسافری گردشگری است.

فراهانی تصریح کرد: تجهیز و پایانه های مسافربری از دیگر نکاتی است که در سفرهای دریایی برای آن برنامه ریزی کردیم و این پایانه ها در حال به روزرسانی است تا بتوانیم شرایط مطلوبی را برای مسافران و گردشگران فراهم کنیم.

وی گفت: در حوزه مسیرهای دریایی نیز مسیرهایی که نیاز به ایمن بودن دارند را برای مردم ایمن کردیم.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، درباره اینکه وجوه اداره شده بر چه اساسی به افراد تخصیص داده می شود؟ گفت: یکی از مهم ترین مسائل در تسری حوزه های تفریحی، نوسازی ناوگان است. یعنی هر فردی که متقاضی گرفتن تسهیلات باشد این امکان برایش فراهم است که با یک طرح توجیهی به سازمان بنادر مراجعه و طرح را اعلام کند که برای مثال شناور در چه حوزه ای می خواهد فعالیت کند.

او در ادامه افزود: این تسهیلات با سود صفر درصد است و از افراد تقاضا دارم هر فردی نیازمند چنین تسهیلاتی است به سازمان بنادر مراجعه کند.

فراهانی درباره اینکه در تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ ترافیک شدیدی در منطقه بندر پل برای شناورهایی که کار انتقال خودروها را به قشم انجام می دادند، وجود داشت، از برنامه های سازمان بنادر در این زمینه برای جلوگیری از این ترافیک برای نوروز ۱۴۰۲ خبر داد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.