| کد خبر: 243021 |

◄ شروع قیمت پایه تورهای جام جهانی قطر از ۷۰ میلیون تومان

قیمت تورهای جام جهانی قطر از ۷۰ میلیون تومان شروع می‌شود و شروع قیمت بسته‌های سفر هواپیمایی قطر برای جام جهانی از ۴ هزار دلار است.

تین نیوز

یکی از فعالان گردشگری که برای برگزاری تورهای جام جهانی اقدام کرده است با اشاره به نرخ قیمت تورهای سفر به قطر در ایام جام جهانی ۲۰۲۲ گفت: قیمت تورهای جام جهانی قطر از ۷۰ میلیون تومان شروع می‌شود و شروع قیمت بسته‌های سفر هواپیمایی قطر برای جام جهانی از ۴ هزار دلار است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، هرچه به انجام بازی‌های جام جهانی قطر ۲۰۲۲ نزدیک‌تر می‌شویم، تب حضور و خرید تورهای جام جهانی نیز بیشتر می‌شود. این درحالی‌است که به گفته برخی از آژانس‌داران و فعالان گردشگری، هنوز هیچ توری برای جام جهانی قطر از سوی ایران تعریف نشده چراکه هنوز وضعیت هتل‌ها و مراکز اقامتی که می‌توانند در اختیار آژانس‌داران قرار گیرند، مشخص نشده است.

پرویز بگ زاده (آژانس‌دار و فعال گردشگری) با اشاره به آنکه عموما اینگونه است که در زمان برگزاری جام جهانی فوتبال، تمام مراکز اقامتی و هتل‌ها یا حداقل ۹۰ درصد آن‌ها در کشور برگزارکننده جام جهانی در اختیار فیفا قرار می‌گیرد، گفت: تا زمانی که فیفا اتاق‌های اقامتی را آزاد نکند، هتل‌ها امکان فروش در بازه زمانی برگزاری جام جهانی را ندارند. این مهم درخصوص قطر نیز صدق می‌کند. البته تنها بخشی که حق فروش تعدادی از واحدهای اقامتی قطر را دارد و فیفا این اجازه را به آن داده، قطرایرلاین است که یکی از اسپانسرهای اصلی جام جهانی قطر ۲۰۲۲ به حساب می‌آید.

او یادآور شد: درحال حاضر هواپیمایی قطر بسته‌های سفر به قطر برای جام جهانی را با قیمت‌های بسیار بالا به فروش می‌رساند و این امکان برای هر کس که بتواند هزینه سفر را پرداخت کند، وجود دارد که این بسته‌های سفر را خریداری کند. درحال حاضر قیمت این بسته‌های سفر که شامل بلیت بازی‌ها، محل اقامت، ترانسفر و… است در چندین بسته متفاوت ارائه شده که قیمت آن از ۴ هزار دلار شروع می‌شود. تاکنون هواپیمایی قطر نمایندگی در ایران برای فروش بسته‌های سفر جام جهانی معرفی نکرده است. اما این احتمال وجوددارد که آژانسی با آژانس‌داران قطری همکاری و تعامل داشته باشد و درصدد فروش این بسته‌های سفر برآید.

به گفته این فعال گردشگری، هر آژانسی که درحال حاضر مطرح کند که تور و بسته اقامتی در قطر برای جام جهانی را برای فروش دارد، خلاف واقعیت صحبت کرده و چنین چنیزی در شرایط فعلی امکان ندارد. بعد از انجام قرعه‌کشی بلیت شرکت در مسابقات، هتل‌ها توسط فیفا تقسیم‌بندی و بعد از مشخص شدن هتل تیم‌های فوتبال، سایر مراکز اقامتی آزادسازی شده و به نسبت درخواست‌هایی که از کشورهای مختلف ارائه شده، درصدد سنجش و ارائه مراکز اقامتی برای بسته‌های سفرهای کشورهای مختلف برمی‌آید.

بگ زاده با اشاره به آنکه درحال حاضر بازار سفر در ایران مملو از اطلاعات اشتباه است، تصریح کرد: به طور مثال، گفته می‌شود بیشتر هتل‌های قطر را آمریکایی‌ها رزرو کرده‌اند. این درحالی است که هیچ رزروی در کار نیست و آن‌ها همانند سایر کشورها و همچنین ما، درخواست داده‌اند. از ایران نیز چند آژانس و دفتر خدمات مسافرتی فعال در حوزه گردشگری درخواست خود را در فیفا ثبت کرده‌اند. این امکان برای تمام آژانس‌ها فراهم است البته فیفا بر اساس ارزیابی که انجام می‌دهد درصدد انتخاب و ارائه اتاق برمی‌آید. در نهایت پول در سوییس به حساب فیفا واریز و کارها انجام می‌شود. درحال حاضر آژانس ما برای ۷۰۰ نفر درخواست ارائه داده که امیدوارم مورد موافقت قرار گیرد.

او که تاکنون دو دوره به طور مستقیم با فیفا کار کرده، درخصوص تجربه کار با فیفا در برگزاری تورهای جام جهانی فوتبال گفت: وقتی با فیفا کار می‌کنیم همه چیز واضح و مشخص است. البته ممکن است قیمت‌های ارائه شده از سوی فیفا ۶ تا ۱۰ درصد بیشتر باشد اما خیالتان از معامله انجام شده راحت است و نگرانی بابت بروز مشکل برای مسافر وجود ندارد.

این آژانس‌دار درخصوص تجربه تورهایی که برای جام جهانی روسیه و برزیل برگزار کرده‌اند و مشکلاتی که گردشگران ایرانی با آن روبه رو شده‌بودند و احتمال بروز چنین مشکلاتی در جام جهانی پیش رو در قطر نیز گفت: یکی از مشکلاتی که در روسیه و برزیل با آن روبه رو بودیم جابه جایی مسافران بین شهرهایی بود که بازی‌ها در آن انجام می‌شد به دلیل مسافت طولانی ساعت پروازها طولانی و امکان تردد زمینی وجود نداشت چراکه چندین ساعت طول می‌کشید. همین امر سبب شد تا در تهیه امکانات حمل و نقل به مشکل بخوریم. اما در قطر به دلیل کوتاه بودن مسیر دسترسی به ورزشگاه‌ها با چنین مشکلی روبه رو نخواهیم شد. نهایت فاصله دو ورزشگاه از یکدیگر در قطر، ۴۵ کیلومتر است. هرچند ممکن است در جابه جایی مسافران به لحاظ مسافت و زمان طولانی به مشکل نخوریم اما این احتمال وجود دارد که در جابه جایی شهری در روزهای برگزاری جام جهانی در قطر به مشکل بخوریم.

بگ زاده درخصوص چالش‌های احتمالی که برای گردشگران ایرانی که علاقه‌مند به سفر و حضور در جام جهانی را دارند، پیش خواهد آمد، گفت: فیفا کاری کرده که همه امور سفر به قطر به در اختیار داشتن بلیت بازی‌ها وابسته شده است. وقتی که بلیت مسابقه خریداری می‌شود شماره‌ای دریافت می‌شود که با شماره گذرنامه و اطلاعات شخصی فرد، همسان شده که برای رزرو هتل و… نیاز است. در جام جهانی برزیل و روسیه چنین چیزی با چنین مکانیزم سختگیرانه‌ای همراه نبود. همین امر می‌تواند میزان تقاضا را کاهش دهد. از یک سو شانس برنده شدن در قرعه کشی مطرح است و از دیگر سو با توجه به تحریم‌های موجود، امکان پرداخت هزینه بلیت‌ها با مشکلات زیادی همراه است.

بنابراین گزارش، در مرحله اول بلیت‌فروشی از میان ۱۷ میلیون درخواست برای خرید، فقط ۸۰۰ هزار نفر در قرعه کشی مجوز خرید نهایی را پیدا کردند. در مرحله دوم هم روال به این شکل خواهد بود.

این فعال گردشگری گفت: فدراسیون فوتبال ایران و وزارت میراث و گردشگری درصدد دریافت سهمیه‌ای از فیفا هستند که بتوانند آن را در ایران توزیع کنند. البته این رد شدن از خط قرمزهای فیفاست.

فعال شدن پرواز، کشتی کروز و… از جمله مواردی است که برای جام جهانی قطر برای مسافران ایرانی در نظر گرفته شده، البته به گفته بگ زاده، بسته سفر هر ایرانی در ایام جام جهانی به قطر با در نظر گرفتن پرواز، ۱۱ روز اقامت برای دیدن ۳ بازی ایران، با احتساب نرخ پرواز که در حدود ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان است، با اقامت در ارزان‌ترین مراکز که همان کمپ‌های اقامتی و آپارتمان‌هاست، در حدود ۷۰ میلیون تومان می‌شود. دیدن یک بازی حدود ۳۰ میلیون تومان هزینه در بر خواهد داشت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.