| کد خبر: 242469 |

◄ کنترلی بر قیمت تورهای گردشگری نیست

قیمت پروازهای داخلی و خارجی از نظر هزینه‌ای با یکدیگر سازگار نیستند و هتل‌های کیش به‌ویژه به‌واسطه مسابقات جام جهانی قیمت کاذب به خود گرفته‌اند.

تین نیوز

رئیس انجمن صنفی دفاتر گردشگری، مسافرتی و هوایی استان اصفهان با بیان اینکه کنترلی بر تورهای گردشگری و قیمت‌های آن در کشور نیست، گفت: قیمت پروازهای داخلی و خارجی از نظر هزینه‌ای با یکدیگر سازگار نیستند و هتل‌های کیش به‌ویژه به‌واسطه مسابقات جام جهانی قیمت کاذب به خود گرفته‌اند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، محسن رناسی درباره نرخ بالای برخی تورهای داخلی نسبت به تورهای خارجی، اظهار کرد: با توجه به برطرف شدن محدودیت‌های کرونا و بازگشت تعداد مسافران هواپیماها به ظرفیت قبل از کرونا، اما همچنان نرخ‌هایی که به دلیل ۶۰ درصد شدن تعداد مسافران پروازها مشخص شد، هنوز کاهش نیافته و قیمت پروازهای داخلی بالا است.

وی به پروازهای خارجی اشاره کرد و گفت: متأسفانه در پروازهای خارجی نرخ‌های پایه رعایت نمی‌شود، به‌عنوان‌مثال کف قیمت پرواز رفت‌وبرگشت اصفهان- نجف که مدت آن حتی کمتر از مسیر هوایی اصفهان- مشهد است، ۵ میلیون تومان بود، درحالیکه مسیر هوایی اصفهان-مشهد ۲ میلیون تومان است.

رئیس انجمن صنفی دفاتر گردشگری، مسافرتی و هوایی استان اصفهان با بیان اینکه حدود سه میلیون تومان تفاوت قیمت بین این مسیر هوایی و پرواز داخلی است، افزود: به نظر می‌رسد هزینه‌های این پرواز اندکی بالا است و با توجه به عوارض خروج از کشور و هزینه‌های فرودگاهی عراق، این تفاوت با پرواز داخلی مشهد اندکی با یکدیگر سازگار نیست.

وی با تأکید بر اینکه امروز قیمت پروازهای داخلی و خارجی از نظر هزینه‌ای با یکدیگر سازگار نیستند، توضیح داد: ممکن است پرواز ترکیه از اصفهان با مدت زمانی دو ساعت و کمتر از زمان پرواز اصفهان- نجف معادل ۵ میلیون تومان است.

رناسی با پیشنهاد اینکه در سفرهای زیارتی شاید بتوان قیمت این سفرها را کاهش دهیم، گفت: در این شرایط استقبال از این تورها افزایش می‌یابد. اکنون قیمت یک سفر ۹ روزه عتبات برای گردشگر حدود ۱۰ میلیون تومان آب می‌خورد که این هزینه برای مردم سنگین است.

وی افزود: در این شرایط دفاتر خدمات مسافرتی برای جذب مشتری اندکی از نقدینگی خود را کمتر کرده‌اند و تورهای خود را به‌صورت اقساط ارائه می‌دهند.

رئیس انجمن صنفی دفاتر گردشگری، مسافرتی و هوایی استان اصفهان با بیان اینکه در شرایط اقتصادی فعلی اولین موضوعی که از سبد خانواده‌ها حذف می‌شود، سفر است، تأکید کرد: زمانی که فشارهای اقتصادی افزایش می‌یابد اولین آسیب به بخش گردشگری وارد می‌شود.

وی با اشاره به مدیریت این موضوع، گفت: اگرچه قیمت سفرهای ریلی متعادل است، اما کمبود حرکت و قطار در مسیرهای مختلف داریم، درحالیکه سفرهای ریلی مقرون به‌صرفه است.

قیمت تورهای مسافرتی کیش و قشم نجومی شده است

رناسی با اشاره به اینکه کنترلی بر تورهای گردشگری و قیمت‌های آن در کشور نیست، گفت: متأسفانه هتل‌های کیش به‌ویژه به‌واسطه مسابقات جام جهانی قیمت کاذب به خود گرفته و نرخ‌های آن عجیب و غریب است تا جاییکه در ایام نوروز، تور یک هفته‌ای کیش حدود ۲۱ میلیون تومان بود، در حالیکه تور گوآ هندوستان ۱۸ میلیون تومان بود.

وی با بیان اینکه قیمت تورهای مسافرتی کیش و قشم به واسطه هتل‌های آن نجومی شده است، اظهار کرد: در حال حاضر تور سه روزه هتل پنج ستاره به کیش حدود ۷ میلیون تومان است، در حالیکه همین سفر به ترکیه حدود ۸ میلیون تومان آب می‌خورد.

رئیس انجمن صنفی دفاتر گردشگری، مسافرتی و هوایی استان اصفهان افزود: متأسفانه بر قیمت هتل‌ها بعد از برداشته شدن کرونا نظارتی وجود ندارد و هتل‌ها موجب افزایش قیمت تورهای مسافرتی شده‌اند، از سوی دیگر افزایش حقوق ۵۰ درصدی کارگران در سال جاری بر نرخ هتل‌ها و سیستم‌های گردشگری اثر خواهد گذاشت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیشتر مقصد تورهای مسافرتی از اصفهان به مقصد مشهد، کیش و قشم است، گفت: در تورهای خارجی بیشتر سفر اصفهانی‌ها به ترکیه و دبی است.

رناسی با بیان اینکه تور سه روزه دبی ۱۰ میلیون تومان است، اظهار کرد: با افزایش قیمت تورهای مسافرتی از مدت‌زمان سفرها کاسته شده است.

وی در ادامه درباره سایت‌های فروش بلیت‌های جام جهانی و رزرو هتل‌ها، اظهار کرد: تا این لحظه هیچ خدماتی برای دفاتر گردشگری کشور به‌منظور فروش بلیت‌های جام جهانی برای هیچ تور مسافرتی لحاظ نشده است.

اصفهان مقصد دوم گردشگری در ایام جام جهانی

رئیس انجمن صنفی دفاتر گردشگری، مسافرتی و هوایی استان اصفهان درباره تبلیغات دراین‌باره، گفت: برخی سایت‌ها اقدام به پیش ثبت‌نام می‌کنند و البته احتمال کلاهبرداری نیز وجود دارد.

وی افزود: قیمت پیش ثبت‌نام بلیت‌های جام جهانی از ایران حداقل ۳۰ میلیون تومان است.

رناسی درباره برخی تدابیر دولت ایران برای جذب تماشاگران جام جهانی در کیش و قشم و یا دیگر شهرهای گردشگری کشور، اظهار کرد: حدود شش شهر ازجمله اصفهان به‌عنوان مقصد دوم گردشگری در ایام جام جهانی در نظر گرفته شده است تا از فرصت برپایی این مسابقات استفاده کنند و گردشگران علاوه بر کیش و قشم به شیراز و یزد و اصفهان سفر کنند هرچند که این برنامه‌ریزی به کندی پیش می‌رود.

وی تأکید کرد: در قطر تعدادی از بلیت‌های بازی‌های جام جهانی در اختیار هتل‌ها قرار گرفته است تا علاوه بر تماشای بازی از ظرفیت هتل‌ها استفاده شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.