| کد خبر: 242342 |

کیش را در سهمیه بلیت‌های جام جهانی شریک کنید

عضو ستاد هماهنگی و پیگیری مسائل جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در کیش با طرح این پیشنهاد که یک‌سوم از ۱۵ هزار بلیت سهمیۀ ایران در بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به کیش تعلق گیرد، گفت: با این سهمیه، هزینه اقامت و سفر از طریق کیش به قطر، ۷۵ درصد ارزان‌تر از قیمت تورهای جام جهانی قطر خواهد شد.

تین نیوز

مسیح‌الله صفا درباره این پیشنهاد بیشتر توضیح داد: با توجه به مقررات و شرایطی که کشورمان دارد جامعۀ هدف ما برای جذب هواداران در دوران جام جهانی قطر مسافر یا تماشاچی خارجی نیست. باید واقع‌بین باشیم، کسانی که اغلب تماشاچیان جام جهانی هستند جوان هستند و ممکن است سلیقه و انتخاب‌های دیگری برای سفر داشته باشند، ولی ما می‌توانیم با تاکید بر ارزانی و دسترسی آسان از کیش به قطر، تماشاچی ایرانی را بهتر جذب کنیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، او ادامه داد: اگر سهم تماشاچیان ایران از جام جهانی قطر ۱۵ هزار بلیت باشد و حدود پنج‌هزار بلیت از این سهمیه را به کیش اختصاص دهند، ما از مسافر ریال می‌گیریم، بلیت بازی را خریداری می‌کنیم، ضمن این‌که اقامت مسافر هم با یک‌چهارم قیمت در کیش تمام می‌َشود. اگر درصدی از سهمیه‌ بلیت‌ها به کیش داده شود و اقامت در این جزیره باشد، هزینه این سفر برای مسافر ایرانی حدودا ۷۵ درصد از قیمت تورهای جام جهانی که همین حالا به قیمت ۱۵۰ میلیون تومان تبلیغ می‌شود، ارزان‌تر تمام خواهد شد.

صفا ادامه داد: برای خرید بلیت بازی‌ها به کارت‌های اعتباری بین‌المللی نیاز است و بدون این بلیت‌های تماشاچیان نمی‌توانند وارد دوحه شوند. از طرفی، به خاطر تحریم، ایرانی‌ها به این کارت‌های اعتباری دسترسی ندارند. اگر ۳۵ درصد از سهمیه بلیت بازی‌هایی که به ایران اختصاص داده شده به جزیره کیش داده شود ما در قالب این ستاد می‌توانیم بلیت‌ها را برای تماشاچی بخریم و محل اقامت تماشاچی و مسافر ایرانی را هم تامین کنیم. فقط لازم است مقامات دو کشور در این‌باره رایزنی کنند تا مشکلی برای ورود مسافر و تماشاچی ایرانی به دوحه، با توجه به مقرراتی که کشور قطر برای دوران جام جهانی حاکم کرده است، ایجاد نشود.

او درباره این‌که درصورت موافقت با تخصیص درصدی از بلیت بازی‌های جام جهانی قطر به کیش چه ضمانتی برای اجرای درست این موضوع وجود دارد؟ گفت: بخش خصوصی این جزیره قدرت و توانایی انجام این کار را دارد و تعهد هم می‌دهد درصورتی که دولت زیرساخت را فراهم کند، پروازها از کیش منظم برقرار شود و پنج‌هزار بلیت بازی هم اختصاص داده شود، جریان را مدیریت کنیم. البته که باید نظارت قوه قضاییه در آن دوران بیشتر شود و با تخلفات هم برخورد جدی صورت گیرد.

عضو ستاد هماهنگی و پیگیری مسائل جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در کیش در ادامه درباره اقداماتی که این ستاد برای سهم‌آفرینی جزیره کیش در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر انجام داده است، توضیح داد: ما از سال ۱۳۹۷ ستادی را در جزیره تشکیل دادیم که متشکل از هفت نفر معاون سازمان منطقه آزاد کیش و بخش خصوصی بود. جلسات زیادی هم داشتیم که عمدتا بی‌نتیجه بود. ظرف یک‌سال گذشته هم به دلیل بی‌ثباتی در مدیریت کیش و معاونان سازمان منطقه آزاد، لطمه زیادی به برنامه‌ها و اهداف این ستاد وارد شد. درباره موضوعات قابل پیگیری در جام جهانی هنوز اتفاقی که با قطعیت روی آن صحبت کنیم، نیافتاده است. به نظر می‌رسد بیشتر اهل شعاریم تا عمل.

او گفت: کسانی که در جزیره هستند تلاش زیادی می‌کنند تا بخشی از میزبانی جام جهانی را داشته باشند که اگر دولت مرکزی حمایت کند و زیرساخت‌ها تا زمان برگزاری جام جهانی آماده شود، می‌توان به نتایجی رسید. البته از زمانی که آقای محمد، دبیرعالی شورای عالی منطقه آزاد شده‌اند و به موضوع جام جهانی هم در رأس کشور توجه شده کمی اوضاع تغییر کرده است.

عضو ستاد هماهنگی و پیگیری مسائل جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در کیش با اشاره به لطماتی که کیش در موضوع جام جهانی از بی‌ثباتی مدیریت متحمل شده است، اظهار کرد: هدف و برنامه ستاد جام جهانی در کیش این بود که جزیره را به عنوان یک ظرفیت گردشگری به دنیا معرفی کنیم تا از نظر اقتصادی و گردشگری در بلندمدت رشد کند، چون به هر حال جام جهانی در آذرماه برگزار می‌شود که دقیقا فصل سفر به کیش است و مشکل جذب مسافر نداریم، ما فقط می‌خواستیم گردشگری بین‌المللی جزیره را تقویت کنیم. به هر حال می‌توانستیم از شرایط قطر با توجه به ظرفیت محدود اقامت استفاده کنیم. کیش از مجموع حدود ۱۹ هزار و ۲۰۰ تختی که برای اقامت دارد می‌تواند دست‌کم پنج‌هزار تخت را در اختیار افرادی قرار دهد که به دلیل هزینه بالای اقامت در قطر، کیش را انتخاب کنند.

او افزود: ما می‌خواستیم کیش محل برپایی اردوهای تیم‌های خارجی باشد که نیاز داشت زمین‌های فوتبال استاندارد شود، ولی این اتفاق نیافتاد. حتی شنیدم تیم ملی فوتبال کشور خودمان قرار است اردوی خود را در دوحه برگزار کند. این درحالی است که دولت و سازمان منظقه آزاد می‌توانستند زمین فوتبال را برای تمرین تیم‌ها آماده کنند تا آن‌ها دوماه زودتر اردوی خود را در این جزیره برپا کنند. به هر حال آب و هوای کیش مشابه قطر است و اعضای تیم ملی فوتبال بهتر می‌توانستند خود را تطبیق دهند.

رییس جامعه هتلداران جزیره کیش با اشاره به بازدید وزیر راه قطر از زیرساخت‌های جزیره کیش، گفت: ما از نظر اقامتی چیزی کم نداریم، می‌توانیم پنج‌هزار تخت استاندارد درحدی که رضایت مسافر را جلب کند به مسافران و تماشاچیان جام جهانی اختصاص دهیم. در نوروز هم با آن‌ که بیشتر هتل‌ها تکمیل ظرفیت شده بود، حتی ۱۰۰ نفر شاکی نداشتیم. اگر شکایتی هم بود بیشتر به خدمات تور و آژانس و بدقولی‌ها برمی‌گشت نه خدمات هتل‌ها. وزیر راه قطر هم که از تعدادی از هتل‌های جزیره بازدید داشت، از این امکانات ابراز رضایت کرد.

صفا درباره دیگر ظرفیت‌های اقامتی کیش که در دوران جام جهانی قابل استفاده باشد، اظهار کرد: ظرفیت رسمی اقامت در کیش همان ۱۹ هزار و ۲۰۰ تخت است، از آمار خانه‌های شبانه (اجاره‌ای) اطلاعی ندارم، چون با این شیوه از اقامت به دلایل اقتصادی و امنیتی موافق نیستم. البته که تلاش‌هایی انجام شده تا این خانه‌ها ساماندهی شوند، چون علاوه‌بر امنیت مسافر، امنیت دیگر ساکنان آن ساختمان و منطقه هم مطرح است.

او اضافه کرد: تعداد خانه‌های شبانه در کیش بسیار زیاد شده و البته قیمت اجارۀ آن‌ها هم خیلی گران است. در نوروز قیمت اجارۀ یک شب آپارتمان تا ۱۵ میلیون تومان هم رسیده بود، درحالی که بهترین رویال‌سوئیت هتل درجه یک در کیش چنین قیمتی ندارد.

صفا بیان کرد: مدت زمان کمی برای برنامه‌ریزی و آمادگی شرایط داریم و تکلیف هم چندان مشخص نیست. هنوز هیچ مقام دولتی اعلام نکرده سهمیه بلیت‌ها چه خواهد شد. اصلا نمی‌دانیم چه برنامه‌ریزی‌ای باید انجام دهیم. البته شخصا امیدوارم و نگاه مثبتی به این جریان دارم. می‌دانم باید براساس محدودیت‌ها و امکانات حرف بزنیم و وعده بدهیم. امیدواریم مسؤولان هم با دولت قطر به تفاهمی برسند. فرصت خوبی برای معرفی کیش به دنیا است، آن هم با این شعار که کیش یکی از سه نقطه پراکسیژن جهان است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.