| کد خبر: 241367 |

ظرفیت‌ اقامتی کشور صددرصد تکمیل شد

تین نیوز

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور از تکمیل صد درصدی ظرفیت مراکز اقامتی، سیاحتی، زیارتی و گردشگری کشور در سومین روز از تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ خبر داد.

به‌گزارش تین نیوز به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، سید عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در حاشیه بازدید از غار تاریخی دانیال سلمان‌شهر در استان مازندران از تکمیل صددرصدی ظرفیت مراکز اقامتی، سیاحتی، زیارتی و گردشگری کشور خبر داد.

ضرغامی با اشاره به افزایش سفرهای نوروزی پس از دو سال وقفه به دلیل شیوع ویروس کرونا افزود: هم‌اکنون شهرهای بزرگ زیارتی و سیاحتی کشور با مشکل اقامت و اسکان مسافران و گردشگران مواجه هستند. با توجه به حجم بالای گردشگران و مسافران نوروزی، باید به تقویت زیرساخت‌ها نیز اهتمام بیشتری داشته باشیم. بنابراین یکی از برنامه‌های مهم این وزارتخانه توجه به زیرساخت‌ها و تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های گردشگری در سال ۱۴۰۱ است.

او در ادامه گفت: بازدید از موزه‌ها، کاخ موزه‌ها، مراکز دیدنی و پارک‌های کشور در دو روز گذشته به چهار برابر سال گذشته رسیده است.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تصریح کرد: استان‌ها، فارس، اصفهان و استان‌های شمالی کشور بیشترین سفر و بازدید را داشته‌اند.

ضرغامی در بازدید از غار تاریخی دانیال سلمان‌شهر مازندران را یکی از جاذبه‌های، طبیعی، تاریخی مقاصد گردشگری و توریستی کشور دانست و گفت: تلاش می‌کنیم تا زیرساخت‌های گردشگری هر چه سریع‌تر برای بازدیدکنندگان مهیا شود. ارتقای وضعیت جاده‌ها، پارکینگ‌ها و اسکان از جمله برنامه‌هایی است که باید با کمک دیگر دستگاه‌های اجرایی تحقق پیدا کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.