| کد خبر: 231709 |

۲۴۰ پروژه گردشگری خراسان رضوی در حال ساخت است

معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: ۲۴۰ پروژه گردشگری در این استان در حال اجرا است.

تین نیوز

معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: ۲۴۰ پروژه گردشگری در این استان در حال اجرا است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، احمد دیناری افزود: این پروژه‌ها شامل هتل، هتل‌آپارتمان، مهمان‌پذیر، زائرسرا و دهکده‌های سلامت، مجتمع‌های گردشگری، مجتمع گردشگی عمومی، مراکز تفریحی و سرگرمی هستند.

وی ادامه داد: این پروژه‌ها که در مراحل مختلف ساخت قرار دارند از سال ۱۳۹۰ آغاز شده‌اند و سرمایه‌گذاری برای اجرای آنها ۳۰۰ هزار میلیارد ریال است که با احتساب قیمت زمین این میزان به بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد ریال می‌رسد.

معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: بهره‌برداری از این تعداد پروژه برای بیش از ۱۱ هزار نفر اشتغالزایی دارد.

وی با اشاره به کندی اجرای این پروژه‌ها به دلیل شیوع کرونا و تبعات اقتصادی ناشی از آن افزود: افزایش قیمت دلار و به تبع آن قیمت تجهیزات وارداتی و تورم موجب شده است در پیشرفت فیزیکی و افتتاح این پروژه‌ها دچار تاخیر باشیم.

دیناری با بیان اینکه میزان و تعداد درخواست اجرای پروژه‌های گردشگری نسبت به گذشته تغییر چندانی نکرده ادامه داد: در اجرای پروژه‌های گردشگری در مشهد شاهد نوعی پوست‌اندازی هستیم به این معنا که سرمایه‌گذاران با توجه به شمار فراوان واحدهای اقامتی موجود در استان از احداث واحدهای اقامتی به احداث تاسیسات گردشگری از نوع مراکز سرگرمی، تفریحی و مراکز پذیرایی سنتی تغییر گرایش داده‌اند.

خراسان رضوی با برخورداری از بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ واحد تاسیسات گردشگری رتبه نخست را در این زمینه در کشور داراست.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.