| کد خبر: 219750 |

انفجار کرونایی پس از رکوردشکنی سفرهای مردم!

آمارهای تردد وسائل نقلیه در محورهای مواصلاتی کشور در شهریور ماه نشان می‌دهد که رکورد شکنی سفرهای مردم در این بازه زمانی طی روزها و هفته‌های گذشته اثر خود را نشان داده و ویروس کرونا هم به گفته مسئولان بهداشتی کشور تقریبا در همه استان‌ها به وضعیت قرمز و در برخی استان‌ها فوق قرمز و وضعیت انفجار کرونایی رسیده است.

تین نیوز

آمارهای تردد وسائل نقلیه در محورهای مواصلاتی کشور در شهریور ماه نشان می‌دهد که رکورد شکنی سفرهای مردم در این بازه زمانی طی روزها و هفته‌های گذشته اثر خود را نشان داده و ویروس کرونا هم به گفته مسئولان بهداشتی کشور تقریبا در همه استان‌ها به وضعیت قرمز و در برخی استان‌ها فوق قرمز و وضعیت انفجار کرونایی رسیده است.

به گزارش تین نیوز و به نقل از ایسنا، از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا و ورود آن به کشور تقریبا سفرهای داخلی و خارجی مردم لغو شد و شاهد حداقل ترددها در روزهای پایانی سال گذشته و تعطیلات نوروزی امسال بودیم، همین مساله سبب شد تا شیوع این ویروس بر اساس آمارهای منتشر شده کنترل شده و به تدریج به حداقل برسد اما از همان نیمه فروردین ماه امسال مردم سفرهای خود را به تدریج از سر گرفتند و رفته رفته بر تعداد مسافران بین استانی افزوده شد.

در همین راستا آمارهایی از میزان سفرهای مردم و تردد وسائل نقلیه مختلف در محورهای مواصلاتی بین استانی منتشر شد که نشان می‌داد رابطه معناداری بین این مسافرت‌ها و گسترش شیوع ویروس کرونا دارد.

طبق این آمار و ارقام، از اواخر فروردین ماه تا اواسط اردیبهشت ماه سفرهای بین استانی مردم افزایش یافت و تردد وسایل نقلیه در محورهای برون شهری به بیش از یک میلیون دستگاه و نهایتا به بالای ۱.۵ میلیون دستگاه وسیله نقلیه مختلف رسید و همین مسئله سبب شد تا در همان نیمه اول خرداد ماه آمار ابتلا به ویروس کرونا به تدریج به ۳۰۰۰ نفر در روز برسد و نهایتا در ۱۵ خرداد امسال بالاترین آمار شیوع کوید ۱۹ در کشور، یعنی شناسایی ۳۵۷۴ نفر بیمار جدید از سوی سخنگوی وزارت بهداشت اعلام شد و خوزستان نیز در کنار دیگر استان‌ها به وضعیت قرمز از نظر این ویروس رسید.

و در تابستان هم این روند ادامه پیدا کرد تا اینکه در شهریور ماه رکوردشکنی جدیدی به ثبت رسید، البته رکوردی تلخ؛ چرا که بر اساس آمارهای مقایسه‌ای منتشر شده بیشترین تردد بین استانی و سفرهای مردم در نیمه امسال در همین ماه به ثبت رسید.

مژگان جلیلیان - معاون مرکز مدیریت راه‌های کشور - از افزایش ۲۵ درصدی سفرهای بین‌ استانی در شهریور ماه نسبت به متوسط پنج ماهه امسال خبر داد و گفت: در ششم شهریور ماه بیش از دو میلیون ۱۰۰ هزار تردد در محورهای اصلی مواصلاتی استان‌ها به ثبت رسیده است که رکورد بیشترین تردد را در این ماه و البته در نیمه امسال شکسته است.

البته آمارهای مقایسه‌ای منتشر شده از سوی مرکز مدیریت راه‌های کشور نشان می‌دهد که میزان ترددها در ششم شهریور ماه به بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار رسیده است و دقیقا آمارهای شیوع ویروس کرونا در هفته پایانی شهریور ماه روند صعودی خود را آغاز کرد و در روزهای پایانی شهریور ماه و روزهای ابتدایی مهر ماه تعداد مبتلایان به این ویروس در یک روز از مرز ۳۰۰۰ نفر در روز گذشت. و نکته قابل تامل اینکه بیشترین میزان ابتلاء ثبت شده در یک روز نیز شکسته شد و بر اساس آمارهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در ۲۴ ساعت روز نخست مهر ماه  و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و ۶۰۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۵۹۴ نفر از آنها بستری شدند.

وضعیت شیوع ویروس کرونا در اواخر شهریور ماه کار را به جایی رساند که ایرج حریرچی - معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی - با بیان اینکه دیگر رنگ‌بندی کرونایی معنایی ندارد، گفت: نارنجی و زرد نداریم، کل کشور در وضعیت قرمز قرار دارد و در صورت ادامه این روند آمار کشته‌های کرونا به ۴۵ هزار نفر هم خواهد رسید و انفجار کرونایی در برخی شهرها اتفاق افتاده است.

گرچه همه دلایل و عوامل گسترش این ویروس در سفرهای مردم خلاصه نمی‌شود اما باید دید با رسیدن فصل پاییز و کاهش سفرهای مردم، آیا این انفجار و هشدارهای قرمز خاموش می‌شود و شیوع ویروس کرونا در کشور نیز آرام و قرار می‌گیرد؟

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.