| کد خبر: 213641 |

◄ نود درصد دفاتر مسافرتی ورشکسته شده‌اند

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر سفر استان تهران اعلام کرد: نود درصد دفاتر مسافرتی ورشکسته، بقیه نیز در شرف ورشکستگی هستند.

تین نیوز

رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنفی دفاتر سفر استان تهران اعلام کرد: نود درصد دفاتر مسافرتی ورشکسته، بقیه نیز در شرف ورشکستگی هستند.

به گزارش تین نیوز، امیر پویان رفیعی شاد در مورد روابط ایرلاین ها و ایران گفت: ایرلاین ها رغبتی به ارتباط تجاری با ما ندارند و صرفاً چند ایرلاین مانند امارات، قطر و ترکیش ایرلاین به دلیل منافع خود روابط خود را ادامه داده‌اند.

وی در ادامه به بررسی میزان خسارت‌های دفاتر مسافرتی پرداخت و اعلام کرد: میزان خسارت انقدر بالا بود که هنوز آن را اعلام نکرده‌ایم. فقط این نکته را بگویم که نود درصد دفاتر مسافرتی ورشکسته و مابقی نیز در شرف ورشکستگی هستند. 

رفیعی افزود: دفاتر در این دوران درآمدی نداشتند، مبلغ زیادی از پول‌هایی که به ایرلاین ها و هتل‌ها دادند در دست آنان باقی مانده و برگردانده نشده است. با نبود هیچ درآمدی هزینه‌های جاری را نیز پرداخت کرده‌اند. در وهله دوم به‌کل، تجارت سفر و گردشگری به تعویق افتاده است، تجارت سفر نیز به این معنی است که دفاتر گردشگری چند ماه از سال را به امید سوددهی در ماه‌های دیگر، ضرر می‌دهند. سوددهی مشاغل گردشگری که در ایام تعطیلات نوروز تا شهریور ماه است به دلیل شیوع ویروس کرونا عملاً از دست رفت. بر این اساس برای محاسبه ضرر این ایام باید خسارتی که از زمستان گذشته بر این صنعت وارد شده را هم محاسبه کرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.