| کد خبر: 197079 |

چگونه با قطار سفر راحت‌تری داشته باشیم؟

واژه قطار در ذهن بسیاری از افراد با واژه امنیت عجین شده است. چرا که این وسیله نقلیه از گذشته، مسافران بسیاری را جابه‌جا می‌کرده و نسبت به خودرو و هواپیما، سوانح کم‌تری در مسیر حرکت آن رخ داده است.

تین نیوز

واژه قطار در ذهن بسیاری از افراد با واژه امنیت عجین شده است. چرا که این وسیله نقلیه از گذشته، مسافران بسیاری را جابه‌جا می‌کرده و نسبت به خودرو و هواپیما، سوانح کم‌تری در مسیر حرکت آن رخ داده است. این ویژگی موجب شده است تا قطار امروزه نیز هواداران خاص خود را داشته باشد و به جهت هزینه کم‌تری که نسبت به خرید یک بلیت هواپیما دارد هم مورد توجه مسافران قرار بگیرد. البته با وجود تمام این مزایا، افرادی نیز هستند که ترجیح می‌دهند تا جای ممکن از خرید بلیت قطار اجتناب کرده و همواره با هواپیما سفر کنند. با این حال بد نیست به این افراد یادآور شویم مقاصدی در سراسر دنیا وجود دارد که مسیر آنها از دل طبیعت عبور می‌کند و این زیبایی، در کنار تمام سختی ها به مسافرت با قطار می‌ارزد. پس به عنوان یک مسافر، یا عاشق قطار و مسیر آهنین آن هستیم یا ممکن است به هر دلیلی مجبور به انتخاب این نوع از سفر کردن شده باشیم که در هر دو صورت می‌توانیم با رعایت نکاتی ویژه، سفر راحت تری را با قطار تجربه کنیم. برای بررسی بهتر این راهکارها می‌توانید مطلب "چگونه با قطار سفر راحت‌تری داشته باشیم؟" را در وبلاگ و سایت قاصدک 24 به آدرس Ghasedak24.com مطالعه کنید.

اولین نکته در این خصوص، تهیه مقدمات اولیه سفر با قطار است. بدیهی است که برای تجربه مسافرتی لذت بخش و بدون دغدغه می‌بایست پول بیشتری نیز هزینه کنید. پس در هنگام رزرو بلیت قطار تا جای ممکن دست و دلباز عمل کنید و قطارهایی که خدمات و امکانات بیشتری را در اختیارتان قرار می‌دهند، انتخاب کنید. برای این کار می‌توانید به سایت های فروش اینترنتی بلیت قطار نظیر قاصدک 24 مراجعه کنید و در زمانی کوتاه، قیمت، امکانات و مسیر چندین قطار را بررسی کرده و در خصوص انتخاب وسیله نقلیه سفر خود سریع تر تصمیم بگیرید. 

باقی نکات، راهکارهایی هستند که به نوع پوشش، خورد و خوراک و تفکر شما وابسته هستند؛ برای اطلاع از آنها با قاصدک 24 همراه باشید.

از قطار جا نمانید

یک ساعت قبل از زمان درج شده روی بلیت خود در ایستگاه قطار حضور داشته باشید. اگر با خانواده سفر می‌کنید پیش از سوار شدن، به رفت و آمد کودکان در محوطه ایستگاه توجه نمایید تا از قطار جا نمانند. بهتر است در طول سفر از سرویس بهداشتی داخل قطار بهره بگیرید و در ایستگاه هایی که قطار برای استراحت متوقف می‌شود از آن پیاده نشوید. همچنین در خصوص ایستگاه مقصد خود اطلاعات لازم را کسب کنید تا به طور اتفاقی آن را رد نکرده و برنامه سفر خود را بهم نریزید.

سفر

لباس راحت بپوشید

برای اینکه بتوانید مدت زمانی طولانی را روی صندلی های قطار بنشینید، باید لباس های راحت به تن کنید. پوشیدن لباس های تنگ و یا کفش های پاشنه بلند در این زمان می‌تواند در ساعات اولیه سفر شما را کلافه کرده و موجبات ناراحتی شما را فراهم سازد. همچنین بهتر است نوع پوشش خود را با توجه به فصل برگزینید و از به تن کردن لباس های بسیار گرم خودداری کنید. همچنین اگر با خانواده سفر می‌کنید و بچه کوچک به همراه دارید، چند لباس اضافه را در کیف دستی خود قرار دهید تا در صورت لزوم برای تعویض لباس راحت تر به آنها دسترسی داشته باشید.

به زمان درج شده بر روی بلیت قطار توجه کنید

به زمان حرکت قطار خود توجه کنید و مدت زمان سفرتان را در نظر بگیرید. با این کار می‌توانید ملزومات لازم برای سفرهایی که در شب صورت می‌گیرند را آماده سازید. مثلا اگر سفری ۱۰ ساعته پیش رو دارید و قطار شما قرار است ساعت ۱۰ شب از ایستگاه مبدا عازم مقصد شود، بهتر است یک بالش گردنی، پتوی مسافرتی سبک و یک چشم بند به همراه داشته باشید. این شرایط برای اغلب مسافرانی که در ساعات پایانی روز از ایستگاه تهران عازم شهر مقدس مشهد می‌شوند، رخ می‌دهد. بنابراین اگر بلیت قطار تهران مشهد خریداری کرده اید به این نکته توجه کنید.

سفر

اما اگر قرار است روز را در قطار سپری کنید باید توجه ویژه ای به ساعات پیش رو داشته باشید و فکری برای سرگرم کردن خود بکنید. برای این کار می‌توانید تبلت یا گوشی هوشمند خود را از قبل شارژ کرده و چند فیلم را برای تماشا کردن در آنها ذخیره کنید. ضمناً به همراه داشتن پاور بانک و شارژر را فراموش نکنید و برای اینکه مزاحم دیگران نشوید هنذفری یا هدست خود را نیز به همراه ببرید. همچنین اگر در حرکت دچار سرگیجه نمی‌شوید، می‌توانید یک کتاب یا مجله را نیز در کیف دستی خود قرار دهید و در سفر آنها را مطالعه کنید. حل کردن جدول نیز می‌تواند از جمله دیگر راهکارها برای گذراندن وقت باشد.

سفر

مراقب وسایل شخصی خود باشید

بدیهی است که به هنگام سفر با وسایل حمل و نقل عمومی شما شناختی روی همسفران خود ندارید به همین جهت بهتر است مراقب وسایل شخصی و ارزشمند خود باشید. به طور مثال توصیه می‌شود هیچ گاه در هنگام خواب کفش های خود را از پا درنیاورید یا لپ تاپ و سایر وسایل ارزشمند خود را همینطور به حال خود رها نکنید. همچنین می‌بایست تا جای ممکن از حمل وسایل ارزشمند و قیمتی در سفر خودداری کنید یا اگر مجبور به انجام این کار هستید آنها را در کیفی کوچک در نزدیکی خود قرار دهید.

به خورد و خوراک خود اهمیت دهید

اگر قطار شما از جمله قطارهای درجه یک و لوکس است ممکن است شما این امکان را داشته باشید که به هنگام رزرو بلیت قطار، یک وعده غذایی را نیز خریداری کنید. در این صورت بهتر است از این ویژگی استفاده کرده و خود را به صرف یک وعده غذای گرم در قطار مهمان کنید. در غیر این صورت حتماً در سفرهای طولانی، مقداری خوراکی و ساندویچ به همراه داشته باشید یا از بوفه قطار استفاده نمایید.

سفر

صندلی خود را هوشمندانه انتخاب کنید

اگر این امکان را دارید که به هنگام رزرو بلیت یا ورود به قطار، صندلی خود را انتخاب کنید، روی صندلی های کنار پنجره بنشینید. با این کار می‌توانید از منظره بیرون نیز نهایت لذت را ببرید و سرگرمی تازه ای برای مدت زمانی که در قطار سپری می‌کنید، بیابید. اگر قطار شما از نوع اتوبوسی یا سالنی است، سعی کنید به هیچ عنوان روی صندلی های کنار راهرو ننشینید. همچنین ردیف های منتهی به هر واگن نیز به جهت نزدیک بودن به سرویس بهداشتی قطار، محل مناسبی برای نشستن نیستند. در نهایت بهتر است در طول سفر خود، چند باری از جای برخیزید و در قطار حرکت کنید؛ این کار موجب می‌شود تا خون در پاهایتان جریان بیابد و دیرتر خسته شوید.

سفر

در پایان برای اینکه تجربه خوبی از قطار برای خود و همسفرانتان رقم بزنید بهتر است تا جای ممکن خوش رفتار و صبور باشید و به جای بهانه گیری، از سفر خود لذت ببرید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.