| کد خبر: 196327 |

آمادگی تمام امکانات رفاهی برای تردد زائران اربعین

هیچ گونه مشکل امنیتی در مرز خسروی نداریم.

تین نیوز

رئیس قرارگاه اربعین حسینی مرز خسروی گفت: تمام امکانات رفاهی برای تردد زائران اربعین آماده شده است و هیچ گونه مشکل امنیتی در این مرز نداریم.

به گزارش تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، جعفر همتی رئیس قرارگاه اربعین حسینی در مرز خسروی گفت: به همت و تلاش مسئولان کشوری و استانی مرز خسروی به طرف کربلای معلا بیش از ۱۰ روز است که بازگشایی شده و همه‌  امکانات و زیر ساخت‌های لازم برای میزبانی از زائران اربعین حسینی نیز فراهم شده است.

او گفت: ستاد اربعین مستقر در مرز خسروی در قالب ۱۶ کمیته اصلی تمام خدمات‌رسانی‌ها را بر عهده دارد و آماده خدمات‌دهی است.

همتی با اشاره به کامل بودن زیرساخت‌های مرز خسروی برای تردد زائران گفت: باتوجه به آن‌که در نقطه‌ صفر مرزی قرار داریم، اما به لطف خداوند توانستیم پایانه‌‌مرزی ممتازی در خاورمیانه ایجاد کنیم، به لحاظ خدمات غذایی، بهداشتی، درمانی، اقامتی، گیت‌های عبوری و... سرآمد پایانه‌های مرزی دیگر باشیم.

رئیس قرارگاه اربعین حسینی مرز خسروی افزود: در قصر شیرین پارکینگی به وسعت ۱۰۰ هکتار برای ۵۰ هزار خودرو آماده کرده‌ایم، ۲۰ هزار اسکان تجهیز کرده و روزانه ۹۰ هزار غذای گرم تدارک دیده‌ایم.

او افزود: در جاده قصر شیرین به خسروی نیز همه‌ این امکانات در قالب موکب‌ها آماده خدمت‌رسانی هستند.

همتی با اشاره رایزنی‌ها دولت ایران و عراق برای سهولت تردد زائران از مرزخسروی گفت: جلسات متعددی با دولت عراق و مسئولان پایانه مرزی عراق برگزار کردیم و مقرر شد تا امکاناتی که برای زائران در آن سوی مرز نیاز است از سوی دولت عراق فراهم شود.

رئیس قرارگاه اربعین حسینی مرز خسروی در خصوص امنیت این مرز گفت: هیچ گونه مشکل امنیتی در مرز خسروی نداریم و در حال حاضر ۱۷۰۰ نفر از این مرز عبور کرده‌اند و در روز‌های منتهی به اربعین حسینی شاهد جمعیت بیشماری از زائران خواهیم بود که خوشبختانه تدارکات لازم را در نظر گرفته‌ایم.

منبع: سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.