| کد خبر: 136550 |

بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از مرزهای خسروی و پرویزخان در استان کرمانشاه

معاون وزیر راه و شهرسازی به اتفاق استاندار استان کرمانشاه وجمعی ازمسئولین دیگرمحلی از فعالیت‌ها و زیرساخت‌های مرز پرویزخان همچنین از پتانسیل‌ها و وضعیت کنونی مرز خسروی در آستانه تردد زائران اربعین حسینی بازدید کردند.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی به اتفاق استاندار استان کرمانشاه وجمعی ازمسئولین دیگرمحلی از فعالیت‌ها و زیرساخت‌های مرز پرویزخان همچنین از پتانسیل‌ها و وضعیت کنونی مرز خسروی در آستانه تردد زائران اربعین حسینی بازدید کردند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، مهندس داود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس این سازمان در بازدید از وضعیت تردد، صادرات ، عبور و مرور کامیون‌های حمل کالا و سوخت را درمرز خسروی اظهار داشت: تمامی تمهیدات ومسائل اساسی پیرامون تردد زائران درایام اربعین حسینی سال جاری ازجمله تامین مسایل امنیتی زائران وممعانت ازتردد افرادبدون پاسپورت وویزا صورت می گیرد .

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی و تردد زائران ایرانی از مرزهای غربی کشور برای شرکت در این راهپیمایی بزرگ افزود: پایانه مسافری مرز خسروی که می‌توانست ظرفیتی بسیار خوب در این زمینه باشد، طی سال‌های گذشته به دلیل برخی از مسائل از جمله ناامنی داخل عراق، بلااستفاده مانده و یا خیلی ضعیف از امکانات آن بهره‌برداری شده است.

وی جهت تسهیل در تردد زائران گفت: یکی از مسائلی که باید به آن توجه کنیم افزایش گیت‌های مرز خسروی است و به نظر می‌رسد پیش بینی برای مرز خسروی 60 گیت کافی باشد.

مهندس کشاورزیان در این بازدید با تأکید بر تسریع در آماده‌سازی زیرساخت‌های این مرز برای تردد زائران اربعین تصریح نمود: از آنجایی که فرصت برای ایجاد برخی از زیرساخت‌ها در داخل محوطه و پارکینگ وجود ندارد و شیوه سنتی زمان‌بر خواهد بود از مصالح از پیش ساخته شده استفاده خواهدشد. همچنین بخشی از محور تا مرز خسروی نیاز به آسفالت و یاروکش آسفالت دارد و نکته مهم ،  مدیریت درست مسائل با هدف تأمین رفاه حال زائران در رفت و آمد خواهد بود.

معاون وزیرراه وشهرسازی تاکیدکرد: باید به طور جدی از ورود خودروهای شخصی به نقطه صفر مرزی جلوگیری شود زیرا ترافیک و مشکلات دیگر را باتوجه به سابقه سال های گذشته بوجود خواهد آورد.

 وی با تأکید بر انجام پیش‌بینی‌های لازم جهت ممانعت از ترددهای بدون پاسپورت و ویزا اظهار داشت: سابقه تردد بدون پاسپورت و ویزا تنها در مرز مهران است و در شلمچه و چزابه چنین مشکلی وجود ندارد.

وی در خاتمه باتوجه به حجم بالای تردد زائران در ایام اربعین حسینی گفت: مقرراست درسال جاری عزیمت زائران عتبات ازمرزهای کشوربین مرزهای چند استان غربی تقسیم شود تاترددها با آرامش انجام گردد.

شایان ذکراست در حاشیه این بازدید فرماندار قصرشیرین نیز در تشریح آخرین فعالیت‌ها و اقدامات زیرساختی انجام شده در مرز پرویزخان گفت: یک دستگاه ایکس‌ری با اعتبار 18 میلیارد تومان برای کنترل تردد کامیون‌ها خریداری و در پایانه نصب شده است.

براساس این گزارش مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه نیز در این بازدید اظهار داشت: در حال حاضر ورود و خروج مسافران مرز پرویزخان از یک سالن انجام می‌گیرد و با راه‌اندازی سالن جدید بزودی مسیر ورود و خروج مسافران از هم جدا خواهد شد.

خسروانی درخصوص تأمین رفاه حال مسافران و تسریع در امر بازرسی عنوان کرد: هم‌اکنون دو بازرس خانم نیز در مرز پرویزخان مستقر هستند.

وی در خاتمه تصریح کرد: دولت عراق تأمین امنیت زائران ایرانی از مرز خسروی را پذیرفته و در این خصوص کلیه تمهیدات لازم تدوین و برنامه‌ریزی شده است.

اضافه می نماید معاون راهداری و مدیرکل دفترفنی وامورپیمانهای سازمان راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای مهندس کشاورزیان رادراین سفرهمراهی می کردند .

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.