| کد خبر: 1961 |

آژانس‌های هواپیمایی حق افزایش قیمت ندارند / مسافران بلیت را فقط با نرخ مصوب بخرند

تین نیوز | مدیرعامل هما با تأکید بر اینکه هیچ پرواز چارتری نداریم، گفت: نرخ بلیت پرواز‌های داخلی هما مشخص است و هیچ آژانسی حق دریافت مبلغی بیشتر از نرخ مصوب ندارد، مسافران هم بلیت را فقط با قیمت مصوب خریداری کنند و بهای بیشتری نپردازند.

فرهاد پرورش درباره فروش بلیت هواپیما در روز‌های پایانی اسفند، اظهار داشت: شرکت هواپیمایی ایران‌ایر برای فروش بلیت پروازهای خود همیشه برنامه‌ریزی مشخص داشته است و طبق همان برنامه عمل می‌کند.
 
وی گفت: در پروازهای داخلی ایران‌ایر هیچ‌گاه پرواز چارتر که یکی از نگرانی‌های سازمان هواپیمایی کشوری است نداشته‌ و به عنوان شرکت دولتی چنین سیاستی را دنبال نمی کند.
 
مدیرعامل ایران‌ایر ادامه داد: سیستم‌های فروش بلیت ایران‌ایر، برای مسافران باز است که می تواند از طریق الکترونیکی و یا مراجعه به آژانس‌ها و دفاتر فروش بلیت ایران‌ایر، بلیت موجود را با نرخ مشخص دریافت کند.
 
پرورش تأکید کرد: در حال حاضر نرخ‌های پروازها مشخص است و هیچ آژانسی حق ندارد مبلغی بالاتر از نرخ مصوب از مسافران دریافت کرده و بلیت با قیمت بیشتر بفروشد.
 
* جوانب مختلف آزادسازی نرخ بلیت هواپیما در حال بررسی است
وی بیان کرد: متنوع‌سازی نرخ بلیت و پس از آن آزادسازی نرخ‌ها جزو قانون برنامه پنجم است که باید اجرایی شود.
 
مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: وزیر راه و شهرسازی بر آزادسازی نرخ‌ها تأکید دارد تا زمینه‌های اجرای این امر در سازمان هواپیمایی کشوری و با همکاری ایرلاین‌ها فراهم شود.
 
مدیرعامل ایران‌ایر با اشاره به سخنان وزیر راه و شهرسازی مبنی بر شناورسازی نرخ‌های بلیت هواپیما از اردیبهشت‌ماه سال آینده، گفت: نرخ بلیت هواپیما در جلسات شورای عالی هواپیمایی کشوری با حضور سازمان هواپیمایی کشوری و نمایندگان وزارت راه و شهرسازی بررسی می‌شود.
 
پرورش بیان کرد: تمام بررسی‌ها درباره مسیر پروازی هواپیما، مسیر مناطق محروم، مناطق پرمسافر، افزایش و کاهش قیمت در حال انجام است که نظر نهایی اعلام خواهد شد.
 
* بررسی بدهی ایرلاین‌ها به شرکت پالایش و پخش توسط وزرای راه و نفت
مدیرعامل هما درباره بدهی ایرلاین‌‌ها به شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی بیان کرد: شرکت‌های هواپیمایی اغلب به شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی بدهی دارند، البته اختلافاتی هم در این باره وجود دارد زیرا نرخ‌های متفاوت سوخت در زمان‌های متفاوت اعلام شده است.
 
وی ادامه داد: با این حال آنکه پرداخت‌هایی از سوی شرکت‌های هواپیمایی و همچنین ایران‌ایر درباره هزینه سوخت به شرکت پخش انجام شده است اما هم‌اکنون نیز این موضوع توسط وزیر نفت و وزیر راه و شهرسازی در حال بررسی است.
 
* شرکت فرودگاه‌های کشور زودتر آزادسازی نرخ‌ عملیات پرواز را انجام داد
پرورش با بیان اینکه‌ بدهی‌هایی هم به شرکت فرودگاه‌های کشور داریم که در حال پرداخت است، گفت:‌ اختلافاتی در این‌باره وجود دارد مبنی بر اینکه شرکت فرودگاه‌های کشور زودتر قانون برنامه را اجرا کرده است درواقع بابت تفاوت نرخ‌ها اختلافاتی وجود دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • اندر حکایت پرواز های چارتری که ندارید 0 0

    مهندس عزیز پرواز چارتری ندارید ولی هماهنگی بسیار بالا دارید با بعضی از آژانسها که آنها هم بلیط را به قیمت خودشان می فروشند لطفا از شما عاجزانه و(همه التماسهای دنیا) تقاضا داریم اگر می توانید به فساد مجموعه خود پایان دهید و اگر نمی توانید با هما خدا حافظی کنید تا حداقل نامی خوش از خود به جا گذاشته باشید

  • مسافر 0 0

    کی گفته هما پرواز چارتری نداره؟ اتفاقا روی پروازهای سیستمی هم سیت چارتری میفروشه.

  • چارتر بیا بالا، هما بیا بالا 0 0

    دقیقا مسافر عزیزدرست می گوید روبروی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در اکباتان بر جاده مخصوص دفتر فروش چارتر پس چیه؟ اون کارمندها اونجا چیکار می کنند؟ پرواز چارتری می فروشند

  • کاووس 0 0

    در اصفهان چندین سال است که نصف ظرفیت پرواز دبی بصورت سیت چارتر سالانه از طرف هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در اختیار اژانس ج پ قرار دارد و باعثانحصار گردیده است