| کد خبر: 184880 |

گردشگری راه میان‌بر عبور از تحریم‌ها

عضو فراکسیون گردشگری مجلس با بیان اینکه گردشگری مهم‎ترین ابزار در مقطع کنونی برای بی اثر کردن تحریم‌ها است، گفت: ورود ۶ میلیون گردشگر در ۹ ماهه ابتدایی سال ۹۷ نشان می‎دهد می‌‎توان از این ظرفیت در دوره تحریم بهتر استفاده کرد.

تین نیوز

عضو فراکسیون گردشگری مجلس با بیان اینکه گردشگری مهم‎ترین ابزار در مقطع کنونی برای بی اثر کردن تحریم‌ها است، گفت: ورود ۶ میلیون گردشگر در ۹ ماهه ابتدایی سال ۹۷ نشان می‎دهد می‌‎توان از این ظرفیت در دوره تحریم بهتر استفاده کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خانه ملت، مهرداد بائوج لاهوتی با تأکید بر  ضعف استفاده از ظرفیت‌های حوزه گردشگری کشور، گفت: اسناد بالادستی کشور بر ورود گردشگر  به کشور و کسب درآمد از این طریق تأکید دارد و ما از طریق همین صنعت می‌توانیم تحریم‌های فروش نفت را کم اثر کنیم.

ورود 6 میلیون گردشگر در 9 ماهه ابتدایی سال 97

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه صنعت گردشگری امروز جز سه صنعت برتر اقتصادی دنیا به شمار می‌آید، افزود: با وجود تمامی تبلیغ‌های منفی علیه کشورمان اما بر اساس آمار رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در 9 ماهه ابتدایی سال 97 حدود 6 میلیون گردشگر خارجی وارد کشور شده در حالی که در سال گذشته در طول 12 ماه 5 میلیون گردشگر وارد کشور شد.

ایجاد بیش از 40 هزار شغل مستقیم از طریق صنعت گردشگری

وی با بیان اینکه گردشگری نقش بسیار مهمی در اشتغال نیز دارد و از این فرصت باید نهایت بهره را برد، افزود: در گزارش مسئولان سازمان میراث فرهنگی در حوزه اشتغال نیز عنوان شده است که در این حوزه بیش از 40 هزار شغل مستقیم از ابتدای سال 97 ایجاد شده شد و فروش داخلی صنایع دستی نیز در 9 ماهه گذشته یک هزار و 200 میلیارد تومان بوده است.

لاهوتی با یادآوری اینکه با استفاده از این ظرفیت می‌توانیم مشاغل حوزه گردشگری را گسترش دهیم؛ افزود: این مسئله نیازمند برنامه ریزی است که سازمان میراث فرهنگی به عنوان متولی باید در این عرصه فعال تر باشد.

ضرورت استفاده از ظرفیت‌های گردشگری استان گیلان

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اضافه کرد: استان گیلان دارای 220 کیلومتر ساحل آزاد بوده و هرساله با که به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌های اقامتی و گردشگری همواره در حوزه جذب گردشگر با مشکلاتی مواجه بوده است، لذا ضرورت دارد برای ساخت هتل در استان گیلان حمایت‌های ویژه‌ای از سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری صورت گیرد تا این مهم رونق یابد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.