| کد خبر: 183984 |

افزایش استقبال اطباع خارجی از سفر به آبادان

مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آبادان از ورود گردشگران خارجی از کشورهای منطقه از جمله کویت، یمن، عمان، قطر و عراق به این شهرستان زیبای ساحلی خبر داد.

تین نیوز

مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آبادان از ورود گردشگران خارجی از کشورهای منطقه از جمله کویت، یمن، عمان، قطر و عراق به این شهرستان زیبای ساحلی خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مانا، جمال عامری نسب اظهار داشت: طی سال های اخیر به ویژه از سال گذشته شاهد افزایش بی سابقه ورود گردشگران خارجی به شهرستان ساحلی آبادان از طریق مرزهای دریایی هستیم.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آبادان، یادآور شد: این گردشگران از کشورهای حاشیه خلیج فارس به ویژه از کویت، یمن، عمان، قطر و عراق وارد شهرستان ساحلی آبادان می شوند.

وی یکی از مهمترین اهداف ورود این گردشگران در کنار بازدید از جاذبه های طبیعی آبادان را بهره گیری از توریسم سلامت عنوان کرد و گفت: صنعت توریسم سلامت در آبادان باعث شده تا روزانه  شاهد ورود تعداد زیادی گردشگر خارجی به این شهرستان باشیم.

این مقام مسئول در شهرستان آبادان با اشاره به اینکه آبادان یکی از مهم ترین ورودی های کشور محسوب می شود یادآور شد: علاوه بر کشورهای حاشیه خلیج فارس گردشگرانی از تونس و مصر در ابتدا از طریق عراق و کویت و در مرحله بعدی از طریق مرز آبی به آبادان وارد می شوند.

عامر نسب از انجام برنامه ریزی های جامع توسط مسئولان استانی در راستای توسعه زیرساخت های گردشگری آبادان برای ایجاد امکانات بیشتر و خدمات دهی مناسب به این گردشگران در کنار گردشگران داخلی ورودی به ابادان خبر داد.

به گفته وی، افزایش شناورهای تفریحی،ساماندهی اسکله های تفریحی، توسعه رستوران ها و واحدهای پذیرایی، خانه های بوم گردی و اماکن اقامتی از جمله این برنامه ها محسوب می شود.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آبادان گفت: گشت زنی در رودخانه کارون، بهمنشیر و اروند رود، گشت زنی در آب های تالاب شادگان، ماهیگیری در تالاب شادگان، امکان شنای بانوان در پلاژهای مخصوص، بازدید از آثار تاریخی و موزه های آبادان و جاذبه خرید از منطقه آزاد اروند از جمله جاذبه های توریستی شهرستان آبادان محسوب می شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.