| کد خبر: 184712 |

جاذبه‌های گردشگری سیستان و بلوچستان

رئیس مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان این استان را دارای جاذبه های قابل توجهی برای گردشگران داخلی و خارجی دانست و گفت: روستای زیبای درک تلاقی میان کویر و دریا است و جزو بهترین چشم اندازهای طبیعی ایران محسوب می شود.

تین نیوز

رئیس مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان این استان را دارای جاذبه های قابل توجهی برای گردشگران داخلی و خارجی دانست و گفت: روستای زیبای درک تلاقی میان کویر و دریا است و جزو بهترین چشم اندازهای طبیعی ایران محسوب می شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خانه ملت، محمد نعیم امینی فرد با بیان اینکه استان سیستان و بلوچستان پهناورترین استان کشور و دارای جاذبه های قابل توجهی برای گردشگران داخلی و خارجی است، گفت: استان از دو بخش سیستان که منطقه کوچکتر و شمالی استان و بلوچستان بخش پهناور تشکیل شده که هر دو بخش دارای جاذبه های فراوانی هستند.

رئیس مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری وجود میراث فرهنگی عظیم در استان، افزود: سیستان مهد و یکی از تمدن های اولیه بشری بوده و قدیمی ترین آثار در کاوش های انجام شده یافت شده است.

شهر سوخته در شمال استان واقع شده است

وی با بیان اینکه در شمال استان شهر سوخته و بناهای تاریخی دیگری واقع شده است، ادامه داد: در بخش بلوچستان بناهای مختلفی که نشان از پایداری مردم بلوچ در طول تاریخ علیه تهاجم علیه بیگانگان به ویژه قلعه پرتغالی ها، ناصری در ایرانشهر وقلعه های مختلف در سرحدات ایران زمین است.

قلعه تاریخی اسپیدژ حلقه ای میان تمدن بین النهرین و شبه قاره هند

این نماینده مردم در مجلس دهم با یادآوری وجود قلعه های باستانی عظیم مانند بمپور که قدمت آن مربوط به دوره ساساسی و اشکانی در بلوچستان، گفت: همچنین قلعه تاریخی اسپیدژ حلقه واسطه ای میان تمدن بین النهرین و شبه قاره هند و فوق العاده حائز اهمیت است.

امینی فرد با بیان اینکه جاذبه های طبیعی و اقلیم های مختلفی در استان سیستان و بلوچستان وجود دارد، یادآور شد: از اقلیم سرحد یا بلوچستان شمالی تا اقلیم مکران که به سواحل نیلگون دریای عمان ختم می شود دارای جاذبه های گردشگری زیادی است.

کویرگردی یکی از جاذبه های استان سیستان و بلوچستان

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی کویرگردی به ویژه در منطقه ایرانشهر را یکی از جاذبه های استان دانست و گفت: کویر لوت، روستای کلپورگان و ایرانشهر به عنوان شهر ملی سوزن دوزی ثبت جهانی شده در واقع سوزن دوزی از هنرها و صنایع دستی اصیل ایرانی است که خاستگاه آن استان سیستان و بلوچستان به ویژه شهر ایرانشهر است.

وی با بیان اینکه سواحل عمان در چابهار، کنارک و بنادر زیبای آن مورد اقبال بالای هموطنان است، ادامه داد: یکی از بهترین شرایط آب و هوایی را می توان بین بنادر جنوبی ایران در چابهار و سواحل اطراف آن جستجو کرد در واقع چابهار تنها بندر اقیانوسی کشور و بسیار بی نظیر و برای ورزش های آبی و به لحاظ بصری دارای بندرهای بکری است که مورد استقبال زیادی است.

بندر چابهار

این نماینده مردم در مجلس دهم روستای دَرک را یکی از رویایی ترین جاذبه های گردشگری استان سیستان و بلوچستان دانست و افزود: این روستای زیبا تلاقی میان کویر و دریا است و جزو بهترین چشم اندازهای طبیعی ایران محسوب می شود.

چشمه های گِل افشان چابهار از جاذبه های نادر و منحصر به فرد طبیعی

امینی فرد چشمه های گِل افشان چابهار را از جاذبه های نادر و منحصر به فرد طبیعی استان دانست و گفت: در جنوب ایرانشهر و شهرستان سرباز انواع و اقسام محصولات گرمسیری مانند مزارع انبه، موز و چیکو که در ایران یا دیده نمی شود یا به ندرت دیده می شود وجود دارد.

میوه چیکو

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس دهم، با بیان اینکه مردم سیستان و بلوچستان دارای فرهنگ غنی هستند، ادامه داد: زبان بلوچی به عنوان یکی از کهن ترین زبان های ایرانی محسوب می شود.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حس همگرایی در میان مردم استان سیستان و بلوچستان نسبت به سایر هموطنان وجود دارد، گفت: توسعه بوم گردی در استان موجب کاهش هزینه های گردشگران می شود و انتظار می رود گردشگران در ایام عید به این استان سفر و از جاذبه های گردشگری آن لذت ببرند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.