| کد خبر: 178961 |

نخستین قطار گردشگری مشهد-خواف به راه افتاد

مدیر کل راه‌آهن خراسان گفت: نخستین قطار گردشگری به مقصد خواف عصر دوشنبه از ایستگاه راه‌آهن مشهد عازم این شهرستان در جنوب خراسان رضوی شد.

تین نیوز

مدیر کل راه‌آهن خراسان گفت: نخستین قطار گردشگری به مقصد خواف عصر دوشنبه از ایستگاه راه‌آهن مشهد عازم این شهرستان در جنوب خراسان رضوی شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، محمد‌هادی ضیایی‌مهر گفت: این قطار با حدود 100 مسافر شامل روسای انجمن های صنفی دفاتر گردشگری و مدیران کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استانهای مختلف کشور و جمعی از مسئولین تورهای گردشگری عصر امروز مشهد را به مقصد خواف ترک کرد.

وی اظهار داشت: این سفر در راستای معرفی و آشنایی مسافران قطار با مجموعه ها و اماکن شهرستان خواف از جمله کوشک سلامی، مدرسه غیاثیه خرگرد، آرامگاه حافظ ابرو و آسباد های نشتیفان انجام شده و این قطار گردشگری عصر فردا (سه شنبه) به مشهد باز خواهد گشت.

وی گفت: راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران علاوه بر ارائه خدمات شبانه روزی به مسافران و زائران ثامن الحجج (ع) با راه اندازی قطار گردشگری سعی نموده است در جهت توسعه گردشگری و اعتلای فرهنگ ایران گام های موثر بردارد.

ضیایی مهر افزود: این برنامه فرهنگی با مشارکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی برنامه ریزی و اجرا شده است.

هزار و 400 کیلومتر خط آهن در خراسان رضوی از مسیر شرق به غرب به ترتیب شهرهای سرخس، مشهد، نیشابور و جغتای را در ناحیه راه‌آهن خراسان به هم متصل می کند و از شمال به جنوب نیز مشهد، تربت حیدریه، فیض آباد و خواف بوسیله خطوط راه‌آهن منطقه شرق به هم متصل می شوند.

تاکنون به جز چند قطار محدود و فصلی گردشگری داخلی در مسیر مشهد - نیشابور قطار گردشگری دیگری در این شبکه ریلی تردد نداشته است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.